Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

paczkowo

z30dt stuki , chrabotanie

Recommended Posts

Witam kolegów. rozrzad i pompa wody wymienione. Mialem nadzieję ze chrabotanie minie, myslałem że moze jest to wina zębatki na pompie wody ale okazało sie ze jest wszystko ok. 

Zamieszczam link do filmiku, Najbardziej słychac w od strony prawego koła. Nie jest to spowodowane osprzętem ponieważ po zdjęciu paska wielorowkowego nadal jes to samo. 

Macie jakieś pomysły ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydech szczelny? Rury dolotowe i skrzynka filtru powietrza? Ja gadam na czuja, bo z nagrania nie wychwytuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe ze jestem zbyt wyczulony i one tak chodzą ale przy nagraniu przy kole słychać takie jak by tarcie się, pierwotnie myślałem ze mogą to być zębatki ale to jednak nie one

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak myślicie ? ma ktoś lub miał ktoś podobne chrabotanie, tak jak by tarcie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że daleko, bo porównalibyśmy na żywca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy przesyłam kilka kolejnych filmików. zauważyłem tak jak by te stuki nie zależały od predkości obrotowej silnika, no chyba że mi się wydaje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli metaliczne cykanie, to może luz zaworowy? Ale na pewno częstotliwość jest proporcjonalna do prędkości obrotowej. Przedostatnie, co mi przychodzi do łba, to podłącz op-coma i obserwuj położenie egr. Ostatnie, to prąd. Wtyczki na wtryskach i zaworach scv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scv i pompe wykluczam bo w serwisie zaraz przed moim kupnem była wymieniana cała pompa.

A czy egr może powodować taki hałas ? Wczesniej go wykrecalem i czyścilem i wyglądał na ok. 

Jutro postaram się nagrać filmik na zimnym silniku to będziecie słyszeli jak ładnie chodzi ( bez tego chrabotania)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak obiecałem, zamieszczam film z pracy silnika na zimnym silniku. Chrabotania brak , auto chodzi jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełączałem się pomiędzy nagraniami, ale nie wiem o który dźwięk chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

najwięcej go słychać z pod samochodu, dziś próbowałem go zlokalizować z podnośnika i nasłuchiwałem przez drewienko i wszedzie cisza.

Tak więc bedziemy jeździć i patrzeć czy bedzie coraz głośniej czy nie. A może to ja za dużo wymagam a te silniki tak chodzą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy jest możliwość aby ten denerwujący dzwięk był spowodowany wymianą oleju ? Autko zalane mobilem m-sup 3000 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wątpię. Ja leję specol. Chyba, że trafiłeś gnój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sobie dziś przeglądałem filmiki z silnikami z30dt i na jesnym zauważyłem identyczny dzwięk jak z mojego. Może ten film pomoże w zdiagnozoaniu przyczyny hałasu ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, miałem podobnie, nie przejmowałem się do momentu lawety. Sprawa prozaiczna i u mnie tania w naprawie. Dokładnie taki sam "słabo wychwytywany dźwięk". Co padło? Rolka na alternatorze. Dla spokoju zregenerowałem całego altka. Niesie się po silniku. Że zmienne jest obciążenie, różnie było to słychać, w zależności też od włączonego osprzętu w furze.

Mogę się mylić, ale alternator i stan pasków od tego czasu jest dla mnie ważniejszy niż wcześniej. Byłem uziemiony przez padnięty aku (wyssało go na dojeździe).

PS: Z filmików powyżej wnioskuję, że raczej wszystko jest OK, gra podobnie jak mój.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe że przewrażliwony jestem :) Co do altka to odpada ponieważ po zdjęciu paska i odpaleniu dźwięk jest ten sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów, problem nadal denerwujący i nie rozwiązany. Pewne tylko że nie pochodzi od osprzętu napedzanego paskiem. Jedni mówią że może dwumasa lekko sie odzywa inni nic nie mowią :) Najbardziej mnie zastanawia że na zimnym silniku słychać tylko normalny czysty dzwięk dizelka 

Nagrałem jeszcze jeden filmik innym telefonem:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doczytałem, że sprawdzałeś osprzęt - przepraszam

Zaczęło się robić ciepło i u mnie podobnie - też coś dzwoni, ale to być może charakterystyka oleju. W każdym bądź razie rozumiem o który dźwięk Ci chodzi :P wysoki, zaburzajacy konsystencję niskich tonów dizla - jakkolwiek to brzmi :D to moja pierwsza wiosna z 3.0 184, więc od razu zwróciłem uwage

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie, na zimnym silniku jest elegancki dźwięk v6 dizelka a w momencie rozgrzewania pojawia sie to cos. Bardzo mnie to irytuje, jeden filmik który zamieściłem (nie mojego autorstwa) jest opisany jako przed czyszczeniem egr, szkoda tylko że autor nie zamieścił filmika po czyszczeniu, wiadomo by było czy to może być egr czy nie. Choć ja u siebie go rozkręciłem i nie był zbytnio brudny od sadzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka skrzynia? Bo jak manual F40 to sprawdź czy dźwięk występuje z wciśniętym sprzęgłem. Te skrzynie chroboczą.

Edited by ksmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według vinu skrzynia F40. Ale dźwięk nie jest zależny od tego czy sprzęgło wciśnięte czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero teraz zajarzyłem o który dźwięk chodzi. U mnie jest to samo nawet po wymianie pasa. Nie szukam. Jeżdżę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to ma wpływ, ale zauważyłem, że chrobotało (u mnie) w okresie, w którym mniej jeździłem ze względu na pracę i chorobę. Od miesiąca znów dużo jeździmy i powiem Ci, że przestało chrobotać, nawet jak znów zrobiło się zimno. Jest bardzo przyjemnie, nadal podoba mi się ten silnik i oby służył jak najdłużej. Jestem po drugiej wymianie oleju (był Castrol, jest Motul 5w30) i kompletnie to nie miało wpływu na żadne odgłosy. Myślałem, że to się jakoś przełoży jak w przypadku poprzednich 2.2 DTI.

Za to zawiecha z przodu zbliża się ku końcowi i inne stuki zaobserwowałem :D Jeżeli wszystko jest w normie, nie przejmuj się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów po dłuższym czasie, niestety nie rozwiązaniem jeszcze problemu tego hałasu, bardzo mnie on denerwuje bo wiem że jak kupowałem autko to bo nie było. Może ktoś w tym czasie spotkał się z podobną sytuacją ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...