Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lukson

Opel Vectra A - Instalacja LPG

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów ! ;)
Jestem laikiem w zakresie motoryzacji. Nie znam się zbyt dobrze na doborze instalacji gazowej, skomplikowanych podzespołów, czy też części.., dlatego bardzo proszę o poradę. Posiadam Opla Vectrę A, rocznik 1994 - SEDAN. Silnik 1.6 - Benzyna.
Auto ma 241 tyś  przebiegu. Dosyć zadbane jeśli chodzi o ten rocznik. Niestety jak sami pewnie wiecie, spalanie jest dosyć duże.., szczególnie na krótki dystans. W trasie dłuższej spisuje się całkiem nieźle, jak na budę, którą musi ze sobą ciągnąć. Zatem zmierzam do sedna - Nie mam pieniędzy na kupno nowego samochodu, z racji tego, że jestem studentem (20lat). W tygodniu pracuję i pokonuję w obydwie strony w sumie 30 km. Zatem cały tydzień od pon-pt  = 150 km , co po przeliczeniu daje mi ok 260 zł na przejazd... Jest to spora kwota, na którą sobie nie mogę pozwolić. Moi drodzy, więc czym kierować się w doborze instalacji gazowej do tego samochodu ? Przede wszystkim chcę dodać to, że myślę nad  tym by ten Opel mi jeszcze służył co najmniej 2 lata.. Czy nowa instalacja gazowa nie spowoduje jakichś skutków " ubocznych " ? Orientowałem się jaki koszt  - 1500, 1600 zł. Biorę też ten fakt, że tej instalacji nie włożę do żadnego innego nowszego samochodu, posiadam LPG na jednopunktowy wtrysk.., gdzie przy nowszych są wielopunktowe wtryski. Jest to dla mnie bardzo ważna decyzja, kwota 1500-1600 zł to blisko wartość tego samochodu.. Jeśli zamierzacie spytać o pracę silnika w tym momencie, odpowiadam że pracuje na prawdę dobrze, bez żadnych jakichś tam dziwnych odgłosów , do tego samochód nic nie kopci.
Bardzo proszę o sugestie i porady, jest to dla mnie niezwykle ważne. :)

Pozdrawiam ! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

A nie pomyślałeś aby sprzedać to auto i dołożyć kasę którą masz na gaz i kupić coś innego, może mniejszego mniejszego na gaz?

Zakładam że to będzie 2 generacja gazu, czyli wystrzały, nierówna praca tu musi być wszystko idealnie jeśli chodzi o silnik i zapłon, dobre kable, świece na benzynie jest lepiej ale na gazie może być kiszka.. To czy będą skutki uboczne to raczej nie przewidzisz dopiero po założeniu gazu mogą wyjść bolączki np. układu zapłonowego.

Przekalkuluj sobie czy to ci się opłaca ładować kasę na gaz, moim zdaniem nie warto w takim aucie bo 2 generacja gazu silnik 1.6 to w mieście spali ok. 14litrów gazu, miałem passata b4 w 1.6 i palił ok. 14-15 w mieście czyli 14 x obecna szacowana cena gazu to 100km = ok. 30zł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mazi292 dobrze mówi, ta instalacja za 1600 zł  pewnie bedzie II generacji, ja bym sprzedał to co masz dołożył te 1600 co przeznaczasz na instalację, dołozył jeszcze 500 zł z tych co wydajesz na paliwo ;) i mamy razem około 3500 za te kasę trafisz już ciś zagazowanego i być może nowszego niż obecne twoje auto

tak na szybko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mazi292, Vika  -   Tak, to jest  II   generacja gazu.  Wiecie co, myślałem nad tym i nadal się zastanawiam by go sprzedać. Tylko trzyma mnie fakt, że auto jest sprawdzone - tata jeździł nim swego czasu ( ok.6 lat ) - 0 problemów, nie hartowany, szanowany. Zostawił go pod chmurką na 2 lata właśnie dla mnie. Auto było jeżdżone sporadycznie i na krótkie dystansy. Owszem, jak ja przejąłem samochód i zacząłem nim coraz częściej jeździć dały się we znaki podstawowe rzeczy - hamulce, łożysko, rura wydechowa, i troszkę problemów z elektroniką ( dmuchawa nie działała, klakson ) Wszystko zostało naprawione. Przegląd przechodzi praktycznie bez problemów, jedynie amortyzatory do wymiany, ale ponoć jeszcze mi trochę posłużą. Sęk w tym, że po prostu boje się kupować takiego samochodu w cenie 2500-3500 zł.. Sami wiecie jak to jest, opis piękny, zdjęcia piękne - pojeżdżę miesiąc  i coś zacznie się sypać.... To tak jakby poniekąd zamienić siekierę na kij - oczywiście mogę się mylić, może akurat trafiłbym na  porządny samochód od uczciwego gościa, ale ryzyko tak czy siak jest. Wyobraźcie sobie, że sprzedałem jedyny samochód który posiadam, dołożyłem zaoszczędzone pieniądze, kupiłem auto za te 3500 zł - i okazuje się że do roboty dosłownie praktycznie najważniejsze podzespoły, a odpukać nie daj Boże autko skazane na złom, bo silnik do roboty a naprawa bardzo kosztowna...
Nie wiem Panowie, nie wiem co zrobić  -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

to twoja decyzja co zrobisz nikt za ciebie nie zadecyduje niestety, ja ci mogę z własnego doświadczenia pod powiedzieć co ja robie, ja w ciągu ostatniego roku mam 3 samochód jak stwierdzę Ze  samochód nie jest wart pieniędzy jakie trzeba włożyć w niego to go sprzedaje a dokładnie zamieniam w komisie na inny za dopłata lub bez w ten sposób nie martwię się kiedy zadzwoni klient i czy sprzedam, fakt komisy zaniżają cenę ale ty też masz prawo zbić cenę interesującego cie samochodu, często opuszczają do 500 zł :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie opłaca sie zakładać do tego samochodu instalacji , zwłaszcza 2 generacji.

Przypuszczanie i tak będziesz miał zamiast silnika krokowego zamontowaną śrubę na wężu, czyli praktycznie instalacja gazowa I generacji i spalanie 20% wyższe niż benzyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cypress dobrze mówi !!!

 

 

 

 

 

Edytowano przez Vika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bardzo wam dziękuje za rozjaśnienie mojej sytuacji i przede wszystkim cenne sugestie ^_^  Mam jeszcze parę dni na zastanowienie się. Boli mnie w zasadzie największy fakt - że do tego samochodu już sporo dołożyłem... i wiem na czym stoję w 100% , co jest zrobione , co do roboty itp. Kota w worku szczerze to nie uśmiecha  mi się kupować, poza  tym oprócz tego komisu co mi podpowiedziałeś Vika to nic innego w grę raczej nie wchodzi ( auto potrzebuję na JUŻ ) , czyli odpada sprzedaż auta na  własną rękę, ogłaszanie na stronach itp - nie uśmiecha  mi się czekać miesiące by go sprzedać.. Więc dam znać tutaj w tym temacie niebawem jaką decyzję podjąłem. :P  Aa jeszcze do Cypress'a  -  trafiłem do mechanika, który ponoć jest najlepszy w okolicy gdzie mieszkam, wyjaśniłem sytuację, samochód zobaczył i wyraźnie powiedział że widzi to pomyślnie, a samo autko ma ponoć mało palić. Dodał, że silnik jest w dobrym stanie, nic nie kopci itp. Mówiłem, pytałem po kilkakroć, czy rzeczywiście mi posłuży na tym gazie chociaż 2 lata - odpowiedź była pozytywna.... Wiem - każdy chce zarobić, i wręcz " samobójstwem" byłoby odmówienie... tym bardziej, że widzi młodą osobę i przede wszystkim niedoświadczoną :P   Cóż no czasem po prostu chyba trzeba zaryzykować :mysli: Postaram się wszystkie porady, myśli zebrać w całość i podjąć słuszną decyzję :) 

Edytowano przez Lukson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak jesteś tak pewien tego samochodu i boisz się że trafisz gorszy to go zostaw a o instalację gazową podpytaj kolegę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

z tego co się orientuje jest gazownikiem więc podpowie ci jaka instalacja będzie dobra do twojej fury ale pewnie nie za takie pieniądze jakie chcesz przeznaczyć, myślę że będzie 2 z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj domyślam się.. Też kurde sporą rolę grają te całe poszczególne części, z jakiej firmy są itp. Dzięki , na pewno zapytam  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponad 2000 za II gen.? Chyba ze złotymi opaskami. Jeśli chcesz zaoszczędzić to można pomyśleć nad używaną instalacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cichy117 a kto w tym temacie pisał że II gen kosztuje 2000 zł?

ja pisałem że kolega cypress może doradzić jaką  instalacje dobrać i że to będzie kosztować ponad 2 tyś  i nie chodziło mi o I i II gen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakim cudem chciałbyś upchać sekwencję do jednopunktu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dobrym rozwiązaniem było by  zamontowanie 3 gen. czyli grupowego wtrysku. Twierdzisz że się nie da?

ok więc się nie wypowiadam więcej na ten temat, załóżmy  że masz rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i dobre, ale kto to montuje. Ciężko nawet o części do takiej instalacji a co dopiero montaż i strojenie. 

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×