Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bartek2606

śmierdzi z wydechu przyczyna

Recommended Posts

Witajcie cały czas delikatnie czuć spaliny w kabinie a jak cofne szybko to i mocniej śmierdzi , jak nie ma wiatru to jak otworze drzwi to strasznie gryzący smród. Myślałem że coś nieszczelne, wywaliłem dpf, kata, złącze elastyczne i tłumik nowe ale tak myślę nawet jakby nie było szczelności nie powinno być takiego smrodu bo by na końcu taki sam zapach yleciał. Więc wydaje mi się ze to po prostu z tłumika końcowego wylatuje. Pytanie czemu ? Prawdopodobnie mam walnięty termostat (auto na postoju 10min pod wiatą, trasa 10km i wskazówka nadal na zaro, Czy jeśli silnik jest niedogrzany będzie tak śmierdzieć. ( co prawda rano jak odpale też jest zimny ale może w zimie ma tak rano śmierdzieć) Druga sprawa rano na mrozach musi zakręcić z z 6 razy i jak odpali to na początku skacze w obrotach 1000-1000 jakieś 3 sekundy i potrafi puścić niebieski dymek . Czy to z kolei może być przyczyną że paliwo idzie do wydechu i także z rana taki smród ) A swoją jaka jest przyczyna świece ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. 

Trochę chaotyczny post :mysli: ale jakoś postaramy się to ogarnąć. 

1. Niedogrzanie silnika - te motory tak mają, przy załączonym ogrzewaniu i wolnych obrotach silnika to i 20km jazdy będzie mało :).  U mnie jest nowy termostat, temperaturę trzyma OK ale przy spokojnej jeździe wolnoooo się motor rozgrzewa. Przejedź pewien dystans na wyższych obrotach  i obserwuj wskazania temperatury. 

 

2. Smród spalin - na forum są dziesiątki tematów o nierównych obrotach, dymieniu zimnego silnika . Naprawdę polecam lekturę.   Z pewnością masz problem z prawidłowym spalaniem w cylindrach. Ten smród to najprawdopodobniej niedopalona  ropa. Przyczyn może być wiele : spalona jedna ze świec żarowych, niedomknięty EGR, lejący wtrysk, kiepska kompresja, klapy wirowe... 

3. Kiepskie odpalanie zimnego silnika - tutaj podstawa to dobry akumulator i rozrusznik. Te silniki muszą mieć dość wysokie obroty i prawidłowe napięcie do poprawnego odpalenia. Przy zajechanym akumulatorze lub rozruszniku będzie długo kręcił zanim zapali (przerabiałem to :unsure:

Nie napisałeś jaki masz silnik. Z19DT czy Z19DTH. 

Edited by sylwo28

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozrusznik jest po remoncie, trzeba niekiedy zakręcić 5-6 razy, sęk w tym że jak odpali to 3 sekundy chodzi nierówno jakby nie palił na wszystkie gary. A co do dogrzania to mimo wszystko nie wydaje mi się by tak miało być przejechałem 10km później prawie stałem godzinę na postoju i nie doszło do 80 stopni nawet, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie masz radio, jeżeli CD 30, to przytrzymaj 10 sekund guzik  SETTINGS aż usłyszysz piknięcie , następnie BC.  Przeklikaj się do wskazania temperatury  cieczy chłodzącej. Na jałowym biegu nie sądzę aby się szybko dogrzał.  Diesel ma większą sprawność od benzyny i temperaturę łapie wolniej. Jeżeli podczas jazdy utrzymasz prędkość obrotową silnika 2000-3000 RPM i temperatura nie wzrośnie - faktycznie możesz mieć uszkodzony termostat. Wymiana prosta, cena przystępna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzałeś chłodniczkę spalin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie sprawdzałem, w niedziele zawoże do mechanika po raz 15sty

Share this post


Link to post
Share on other sites

niech ci sprawdzi chłodniczkę spalin i kolektor wydechowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to uklad wydechowy nie bedzie bo jak smierdzialo to by tak bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy przyczyna moze byc wyciety katalizator ? Tu nie chodzi o nieszczelnosc bo to smierdzi z samego wydechu, jak szybko wbije wsteczny to wentylator zaciaga smrod do spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co się spodziewałeś że jak usuniesz katalizator to będzie pachniało fiołkami !

A gdzie ekologia ? i  z takich akcji  mamy smog :bad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mial byc wyciety dpf koles sie walnal wycial kata. Akurat jak slysze takie teksty o ekologi to sie szyzor otwiera, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tak bo pewnie producenci samochodów chcieli utrudnić życie kierowcom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście a przede wszystkim zarobić... Ekologia pie****enie jak ja tego nienawidze....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję logicznego myślenia  i mam tylko nadzieję że przejdzie ten pomysł na sprawdzanie przez policję emisji spalin w samochodach !:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit by JarekS

Przypominam ze na forum obowiazuje odpowienie slownictwo!!*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...