Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ikonalek

Vectra c 1,9 cdti 150KM 2008r.- sama przyśpiesza

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Po przeczytaniu powiązanych wątków forum zwracam się o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu. Może ktoś miał podobny przypadek.

Jadąc ze stałą prędkością auto zaczyna samo przyśpieszać, odruchowo odpuszczam gaz, wciskam sprzęgło, obroty silnika potrafią samoistnie(chwilowo) wskoczyć na 2500-3000 obr/min (czasami zdarza się , że silnik zrobi sobie wtedy potrójne przygazówki).

Test techem 2 -zero błędów. Wartości rzeczywiste ;

-przepływomierz

-egr

-przepustnica

-czujnik ciśnienia doładowania

-wartości układu wysokiego ciśnienia paliwa (wtryski, pompa cdi itp)

-listwa kolektora ssącego

- zawór turbo

-kostki wtryskiwaczy

Wszystko ok.

Silnik zaczął więcej palić, egr podmieniony, zaślepiony blaszką, bez zmian.Przepustnica sucha, nagaru niewiele, profilaktycznie przeczyszczona. Objaw występuje także podczas jazdy na tempomacie.

Będę wdzięczny za sugestie, może ktoś miał coś podobnego.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo szczelne? Taki objaw daje olej silnikowy dostający się do dolotu w dużej ilości właśnie w momencie kiedy uszczelnienia turbo puszczą. Sprawdź dolot czy nie leci olej z turbo i to szybko bo jak silnik może się sam rozpędzić i zatrzyma go dopiero strzał rozrządu albo prędzej korby, kiedy wyjdzie z boku silnika. A propos przepustnicy to w tym silniku ma ona tylko za zadanie odciąć dopływ tlenu to kolektora przy gaszeniu. Nie jest używana w trakcie jazdy,  jak w silniku benzynowym

Edited by kfiatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo szczelne. Oleju nie ubywa, Dolot suchy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś z pedałem gazu sie dzieje i sobie sam dodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tempomacie to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem kiedyś podobny przypadek ale w Corsie 1.3 cdti, po wyrzuceniu na luz i dojeżdżaniu do np. skrzyżowania silnik sam podnosił obroty na chwile, winowajcą okazały się niestety uwalone wtryski. Po regeneracji objawy ustąpiły. Piszesz że auto zaczęło więcej palić może jednak przepływomierz walnięty? Auto nie straciło mocy przypadkiem, nie jest bardziej ociężałe?

Edited by promort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest zimny jest "ociężały ," na ciepłym trochę lepiej.  Przepływomierz, wartości są ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to sprawdziłeś? Logi dynamiczne zrobiłeś czy na postoju sprawdzałeś? Jak masz możliwość to podmień przepływke, pojeździj i zobacz co się będzie działo. Przepływomierz czasami może robić jaja i raz mierzyć dobrze a za chwile będzie przekłamywać no chyba że całkowicie wyciągnie kopyta ale to błędem sypnie wtedy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest zimny jest "ociężały ," na ciepłym trochę lepiej.  Przepływomierz, wartości są ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzane na postoju jak i podczas jazdy.  Jutro będę miał dawce (sprawne auto) będziemy podmieniać pokolei klamoty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Podmieniona przepustnica, 

przepływomierz, 

czujnik ciśnienia doładowania, 

regulator ciśnienia paliwa na pompie cdi.

Dalej to samo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Posprawdzałem jeszcze kostki na wtryskach, zdemontowany moduł sterowania silnika (brak śladów korozji, zaśniedzienia pinów itd). Zauważyłem, że gdy jadę na tempomacie i następuje to przyśpieszanie i hamowanie , wartości spalania chwilowego wynoszą od 0,0 do ok. 11,0- 12.5.

Szanowni forumowicze, co o tym sądzicie?

P.S jeździłem także z odpiętym wężem od turbo, oraz bez aktywnego ESP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikonalek znalazłeś przyczynę ? ... bo mam to samo od ponad roku i ..... gruba "rzesza wymieniaczy"(pseudomechaników) powoduje że jestem już z tym autem na skraju wyczerpania.....

Edited by WALPIO79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, podjechałem do innego diagnosty, wywoływałem efekt przyspieszania a on Techem sprawdzał wszystkie wartości rzeczywiste czujników itp. 

Okazalo się, że nie ma żadnego sygnału od czujników aby moduł silnika zwiększał samoistnie dawkę paliwa.

Poprostu ECU żył sobie swoim życiem . Kupiłem używany moduł silnika , kolega zaprogramował go i po kłopocie.

Jezeli jeszcze masz jakieś pytania, pisz śmiało.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...