Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ikonalek

Vectra c 1,9 cdti 150KM 2008r.- sama przyśpiesza

Polecane posty

Witam forumowiczów.

Po przeczytaniu powiązanych wątków forum zwracam się o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu. Może ktoś miał podobny przypadek.

Jadąc ze stałą prędkością auto zaczyna samo przyśpieszać, odruchowo odpuszczam gaz, wciskam sprzęgło, obroty silnika potrafią samoistnie(chwilowo) wskoczyć na 2500-3000 obr/min (czasami zdarza się , że silnik zrobi sobie wtedy potrójne przygazówki).

Test techem 2 -zero błędów. Wartości rzeczywiste ;

-przepływomierz

-egr

-przepustnica

-czujnik ciśnienia doładowania

-wartości układu wysokiego ciśnienia paliwa (wtryski, pompa cdi itp)

-listwa kolektora ssącego

- zawór turbo

-kostki wtryskiwaczy

Wszystko ok.

Silnik zaczął więcej palić, egr podmieniony, zaślepiony blaszką, bez zmian.Przepustnica sucha, nagaru niewiele, profilaktycznie przeczyszczona. Objaw występuje także podczas jazdy na tempomacie.

Będę wdzięczny za sugestie, może ktoś miał coś podobnego.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbo szczelne? Taki objaw daje olej silnikowy dostający się do dolotu w dużej ilości właśnie w momencie kiedy uszczelnienia turbo puszczą. Sprawdź dolot czy nie leci olej z turbo i to szybko bo jak silnik może się sam rozpędzić i zatrzyma go dopiero strzał rozrządu albo prędzej korby, kiedy wyjdzie z boku silnika. A propos przepustnicy to w tym silniku ma ona tylko za zadanie odciąć dopływ tlenu to kolektora przy gaszeniu. Nie jest używana w trakcie jazdy,  jak w silniku benzynowym

Edytowano przez kfiatos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbo szczelne. Oleju nie ubywa, Dolot suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś z pedałem gazu sie dzieje i sobie sam dodaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tempomacie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś podobny przypadek ale w Corsie 1.3 cdti, po wyrzuceniu na luz i dojeżdżaniu do np. skrzyżowania silnik sam podnosił obroty na chwile, winowajcą okazały się niestety uwalone wtryski. Po regeneracji objawy ustąpiły. Piszesz że auto zaczęło więcej palić może jednak przepływomierz walnięty? Auto nie straciło mocy przypadkiem, nie jest bardziej ociężałe?

Edytowano przez promort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny jest "ociężały ," na ciepłym trochę lepiej.  Przepływomierz, wartości są ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdziłeś? Logi dynamiczne zrobiłeś czy na postoju sprawdzałeś? Jak masz możliwość to podmień przepływke, pojeździj i zobacz co się będzie działo. Przepływomierz czasami może robić jaja i raz mierzyć dobrze a za chwile będzie przekłamywać no chyba że całkowicie wyciągnie kopyta ale to błędem sypnie wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny jest "ociężały ," na ciepłym trochę lepiej.  Przepływomierz, wartości są ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzane na postoju jak i podczas jazdy.  Jutro będę miał dawce (sprawne auto) będziemy podmieniać pokolei klamoty. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Podmieniona przepustnica, 

przepływomierz, 

czujnik ciśnienia doładowania, 

regulator ciśnienia paliwa na pompie cdi.

Dalej to samo.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. Posprawdzałem jeszcze kostki na wtryskach, zdemontowany moduł sterowania silnika (brak śladów korozji, zaśniedzienia pinów itd). Zauważyłem, że gdy jadę na tempomacie i następuje to przyśpieszanie i hamowanie , wartości spalania chwilowego wynoszą od 0,0 do ok. 11,0- 12.5.

Szanowni forumowicze, co o tym sądzicie?

P.S jeździłem także z odpiętym wężem od turbo, oraz bez aktywnego ESP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ikonalek znalazłeś przyczynę ? ... bo mam to samo od ponad roku i ..... gruba "rzesza wymieniaczy"(pseudomechaników) powoduje że jestem już z tym autem na skraju wyczerpania.....

Edytowano przez WALPIO79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, podjechałem do innego diagnosty, wywoływałem efekt przyspieszania a on Techem sprawdzał wszystkie wartości rzeczywiste czujników itp. 

Okazalo się, że nie ma żadnego sygnału od czujników aby moduł silnika zwiększał samoistnie dawkę paliwa.

Poprostu ECU żył sobie swoim życiem . Kupiłem używany moduł silnika , kolega zaprogramował go i po kłopocie.

Jezeli jeszcze masz jakieś pytania, pisz śmiało.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×