Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lbnnn

spaliny w kabinie 1.9cdti - nieszczelnosc w turbinie

Recommended Posts

Witam, od zakupu mojej vectry Z19Dth minęło poltora i25 tys. Km . Prawie od początku zakupu co jakiś czas do kabiny dolatywal smrod spalin. Samemu zobaczylem że za chłodnica okopcone są rury na czarno. Nie ruszalem tego bo musiałem porobić inne rzeczy aż do teraz. Mechanik zdiagnozowal przedmuchy w turbinie - no i oczywiście regeneracja itd. Przed oddaniem do mechanika byłem na komputerze z powodu błędów wysakujacych. Wyszło ze wychodzi błąd dlatego że mam zregenerowany kolektor ssacy( wstawione stalowe klapy) no i świece żarowe do wymiany które wymieniłem. Pytanie czy na kompie Nie wyszła by jakąkolwiek nieszczelność na tej turbinie ? I czy to może być powód spalin w kabinie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby turbo miało nieszczelnosć to wywaliło by błąd, możliwe że masz pęknięty kolektor albo zerwaną śrubę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy słychac syk jak dodajesz gazu ???? 

Ja mialem podobny objaw, smierdzialo spalinami w kabinie i okazalo sie ze poklo lączenie na chlodnicy egr.

Po wymianie na używkę wszystko OK

Edited by Bob76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ogarnął kolega to, 

Oczywiście nieszczelności turbiny nie wywali żadnego błędu, a nieszczelności jest realna 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem nieszczelność przy chłodnicy spalin.Spaliny czuć było podczas pracysilnika na postoju.Ponieważ nie mam egr,wywaliłem ją i zaślepiłem grubą blachą na kolektorze wydechowym,i od strony egr też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe również, że nieszczelna podkładka miedziana pod którymś z wtryskiwaczy. Koszt podkładki niewielki, i od razu czyste powietrze w kabinie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z pod wtryskiwacza to raczej ropą by śmierdziało, nie spalinami, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spalinami też śmierdzi kolego jak już miedziana podkładka pod wtryskiem kończy swój żywot. Doświadczyłem tego osobiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To mamy następna przyczynę, jeśli komuś będzie coś się działo wie gdzie szukać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne się pod temat - podczas jazdy czy postoju spaliny nie czuć. problem się pojawia podczas wpalania DPF.

podczas jazdy śmierdzi - gdy ma miejsce chwilowy postój (światła np) to dymi mi spod samochodu i czuc ostrą spalinę.

wydech od plecionki do końcowego wymieniony na nowy (dpf zostal) wszystko skręcone, uszczelnione,podczas pracy silnika sprawdzone  nie ma przedmuchów. Którędy obstawiacie wydobywa się spalina? :/ Jest to brdzo uciążliwe i wydaje mi się niebezpieczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obstawiam pekniety kolektor, nieszczelności turbiny, 

Zobacz jeszcze rurkę od egr przy kolektorze co się łączy aż po sam egr, jeśli jest sprawny może tam też być, te rurki lubią pękać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr zaślepiony. Spalina idzie spod podłogi, nie spod maski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To plecionka, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziwne nie, wszystko zrobiłeś nie ma przedmuchow, a jednak spaliny widać jak się wydostaja i pewnie Ci z nawiewow śmierdzi, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie z nawiewów. podczas normalnego trybu nic nie czuc. podczas wypalania aż dymi na niebiesko spod auta, spalina idzie w góre aż za wysokość drzwi. nieszczelny gwint na czujniku w dpf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdź czy okopcone jest będziesz widział, nie jest możliwe żeby nie było,jakby gdzieś uciekało to czy się wypala czy nie będzie czarne, 

Włącz sobie wypalanie serwisowe i patrz z kad jak ci tak zależy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też tak było i winna była jednak plecionka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Pytanie czy jest możliwość wymiany dolotu ( rurka charmonijka ) od turbiny do chłodnic spalin bez zbytniego rozbierania bo  mam tam przedmuch  a  tam dosyć ciasno jest. 1.9 CDTI 120km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli mówisz tylko o tym fragmencie od kolektora do chłodniczki to nie ma tam filozofii. Jak zdemontujesz rurę od intercoolera do przepustnicy to już powinieneś mieć wystarczająco dużo miejsca, żeby podejść kluczem z przedłużką. Co najwyżej śruby od strony kolektora mogą być lekko zapieczone no i nie zgub uszczelki między rurą a chłodniczką spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...