Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zenek_Pompka86

Vectra B. 1.8 eco nie odpala !

Recommended Posts

Witam, dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa komputer wywala następujące kody usterek :

 

0335

0130

0340

Błędy pokazują się dokładnie w tej kolejności 

 

Proszę mi powiedzieć czy któryś z tych kodów uniemożliwia autu odpalenie ? wymiana tych czujników naprawi sprawę ? Dodam jeszcze iż auto jest w automacie.

Edited by Zenek_Pompka86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to jego wina a nie np. wiązki to tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej jego bo to już 2x ... z taką różnicą iż wcześniej nie odpalał tylko jak się rozgrzał poczym ostygł przez powiedzmy 10 min to pozniej poki calkiem nie wystygł nie odpalał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki miałeś założony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiele wyjaśnia. Czujniki nie zawsze padają w taki sam sposób, dlatego jeden nie działał po rozgrzaniu a drugi wogóle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie czego nie można być pewnym. Jeśli nie ma iskry to będzie jego wina

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj miałem troszkę czasu i sprawdziłem czy jest iskra ... i odziwo jest. Jakieś pomysły >? Idąc dalej zdjąłem kanapę i wychodzi na to iż po przekręceniu kluczyka pompa nie załącza się, nie wydaje żadnych dźwięków. 

Edited by Zenek_Pompka86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy dostaje napięcie, ale najlepiej podczas kręcenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrzyłeś napięcie przy pompie bo aby zwierać piny to chyba za wczesnie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i kiszka ... po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 nic się nie dzieje ... natomiast po przekręceniu w pozycje 3 pompa zdaje się załączać (coś "szumi" wewnątrz niej) , Może auto po prostu jest zalane ? 

Edited by Zenek_Pompka86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pozycji 2 pompka zadziała tylko chwilę. Wykręć świece i zobaczysz czy jest zalane. Gdyby był to i tak po dłuższym kręceniu musi odpalić. Podejrzewam że nic więcej nie wykombinujesz i wymiana czujnika cię nie ominie. Najlepiej byłoby skasować błędy, spróbować zakręcić i zobaczyć które wrócą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, sprawdzałem i iskra jest na każdym cylindrze ... Pompa niby też się włącza ... cholera wie. Chyba jednak czeka mnie mechanik, dzięki za pomoc pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, sprawdzałem i iskra jest na każdym cylindrze ... Pompa niby też się włącza ... cholera wie. Chyba jednak czeka mnie mechanik, dzięki za pomoc pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam chyba podobny problem z odpaleniem. Kręcę rozrusznikiem i samochód nie chce odpalić. Akumulator sprawny (nowy). Na świecach jest iskra. Po wykręceniu świec główki są mokre. Po wciśnięciu wentyla w listwie wtryskiwaczy siknęło benzyną. Co prawda super ciśnienia nie było ale myślę że paliwo dochodzi bo trochę jego się wylało.

Dziwne jest to że jak tak kręcę i kręcę rozrusznikiem to są momenty że silnik prawie chce zapalić ale po sekundzie gaśnie. (taki kangurek)

Kurcze sam nie wiem co robić i gdzie szukać przyczyny. Chyba jak naładuję rozładowany akumulator sprawdzę błędy kabelkiem. Może coś pokarze.

Jeśli ktoś...coś... to proszę o jakieś rady bo już nie wiem co robić. Holowanie 10km do mechanika średnio mi się uśmiecha :(

Zenek_Pompka86 czy udało Ci się znaleźć usterkę ?

dodam tylko że silnik 1,6 16V  ( X16XEL)  benzyna z 98r.

Problem z odpalaniem mam od około 2 tygodni. Po nocy i przy lekkim mrozie było ciężko odpalić ale po 3-4 razach kręcenia rozrusznikiem w końcu odpalił. Jak był ciepły odpalał bez problemu. I to tak jakby z dnia na dzień coraz gorzej.

 

Edited by bart241

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie udało mi się odszukać przyczyny tej usterki, niemniej jednak mam identycznie jak ty - czasem już już tak jakby miał odpalić i gaśnie. Daj znać jeśli rozwiążesz problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż najpierw porządny czujnik i dopiero jak nie pomoże także zastanawiaj się co dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

A też Ci się pali cały czas CHECK ENGINE jak przekręcisz kluczyk w stacyjce do pozycji 2 (zaraz przed odpalaniem) ???

Bo u mnie świecił się cały czas a wydaje mi się że wcześniej zapalał się tylko na 3 sekundy i jak kontrolka gasła to wtedy dopiero należało odpalać silnik (chyba panuje takie ogólne zalecenie aby odpalać silnik po kilku sekundach aż zgaśnie CHECK ENGINE).

Kiedyś miałem chyba podobną usterkę bo też nie mogłem odpalić ale nie mogę sobie teraz przypomnieć o co dokładnie chodziło. Pamiętam jedynie że ja walczyłem 2 dni, później zaciągnąłem samochód na holu do mechanika, on męczył się chyba kolejne dwa dni, później jego znajomy elektryk 1 dzień aż w końcu kazali mi zabrać samochód bo nie wiedzieli co jest. Dostałem namiary na elektryka samochodowego który z tego co ludzie mówili dorabiał sobie na odpalaniu samochodów bez kluczyka :) (wiadomo o co chodzi). Jak w niedzielę wieczorem zostawiłem auto u niego pod płotem to w poniedziałek rano o 10:00 zadzwonił do mnie że mam brać samochód bo już naprawił. Skasował 100zł. Zapytałem go co było a on mi powiedział że nie wie nawet bo jego uczeń naprawiał. Pytałem ucznia a on też nie wiedział co wymieniał wiec sobie odpuściłem. 

Oczywiście że dam Ci znać co i jak. Z jednej strony wydaje mi się że już jest po problemie bo skoro teraz odpalił 6 razy z rzędu (po tym jak stukałem i wymontowałem pompę paliwa i podłączyłem ją na krótko) ale skoro przez ostatnie dwa tygodnie miałem takie problemy z odpalaniem że aż musiałem kupić drugi nowy akumulator to jakoś nie wydaje mi się że to coś pomoże. U mnie było tak że jak już odpalił to w ciągu dnia jeździł. Jak postał noc to było ciężko go odpalić. Kręciłem, kręciłem aż w końcu za którymś razem odpalił.

Swoją drogą to dziwię że się instalacja nie zapowietrzyła się bo skoro zdjąłem wężyki z króćców od pompki paliwa to wpuściłem trochę powietrza w obieg. Odpowietrzać układu nie odpowietrzałem a skurczy...byk odpalił od razu jak nowy.

 

Możesz spróbować jeszcze odkręcić przewód paliwowy dochodzący do listwy wtryskiwaczy. Takie dwa węże gumowe z aluminiowymi nakrętkami chyba na klucz 13 może 15 (oba są różne aby nie pomylić zasilania z powrotem). Odkręcasz zasilanie paliwem przy listwie i jeśli będzie sikać porządnie paliwem podczas kręcenia rozrusznikiem to (chyba możesz spokojnie wykluczyć pompę paliwa). Po tym wszystkim musisz odpowietrzyć listwę. odpowietrzenie polega na tym że jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga wciska wentyl odpowietrzaczy w listwie aż wyleci z 200-300 ml. paliwa. Wtedy można uznać że listwa wtryskiwaczy jest odpowietrzona. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

biorąc pod uwagę jakie wyskakują Ci błędy (po sprawdzaniu na liście kodów usterek) myślę że ****cichy117**** ma dużo racji mówiąc o konieczności podmiany czujnika. Ja po moich objawach też się zastanawiam czy to nie jest wina tego że iskra nie jest w odpowiednim momencie. Bo skoro jest mieszanka, jest iskra to musi być zapłon. No chyba że mieszanka jest wtedy kiedy nie ma iskry. A za to (z tego co mi wiadomo) odpowiada ten czujnik położenia wałka rozrządu.

Jeśli u mnie dalej będzie to samo to będę kombinował z tym czujnikiem chyba. Spróbuję jeszcze odpalania na plaka albo coś bardziej markowego jeśli jutro nie będzie chciał odpalić. No ale u mnie nie ma żadnych kodów usterek więc w sumie sam nie wiem. Może pompka się zacinała ?

 

Edited by bart241

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dokładnie tak jak u Ciebie ... błąd świeci się cały czas. Tylko dziwi mnie że iskra jest to co ? komp nie podaje prądu na wtryskiwacze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem się czy świeci Ci się kontrolka CHECK ENGINE a nie błąd :).

Aż tak się jeszcze nie znam na mechanice. Wymieniałaś już ten czujnik położenia wału ? Skoro masz błąd czujnika położenia wału to dlaczego szukasz w innych miejscach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...