Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

hawkeyen

odpowietrzanie hamulców

Polecane posty

Witam

Ponieważ kończyły mi się z tyłu klocki (2.2 DTI), dodatkowo czasami blokowało mi zacisk postanowiłem zregenerować zaciski i wymienić klocki. Podczas tej operacji zauważyłem, że to linka ręcznego mi blokuje i nie zawsze odskakuje. W każdym bądź razie poskładałem wszystko i odpowietrzyłem w dwie osoby. Ponieważ nie byłem zadowolony do końca z efektu odpowietrzania postanowiłem się udać do jakiegoś specjalisty, co okazało się ciekawym doświadczeniem. Byłem u trzech mechaników i oto jak każdy z nich chciał to zrobić :

1 - chciał odpowietrzyć we dwie osoby, jeden pompuje drugi odpowietrza na zgaszonym silniku i to najlepsza metoda powiedział :)

2 - chciał odpowietrzyć we dwie osoby, jeden pompuje drugi odpowietrza na włączonym silniku i to najlepsza metoda powiedział :)

3 - powiedział, że musi podpiąć komputer, odpowietrzyć każde koło po kolei kalibrując przez kompa pompę i to najlepsza metoda powiedział :)

I teraz pytanie..... kto mi powie, która metoda z tych najlepszych metod jest najodpowiedniejsza ?

Póki co hamulce mam, ale trochę słabsze niż przed wymianą i odpowietrzaniem we dwie osoby które sam zrobiłem. Może to kwestia nowych klocków i się jeszcze dotrą. Ale jakbym musiał to zrobić porządnie to która metoda według was jest najskuteczniejsza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że pierwsza.Zawsze tak robiłem-było dobrze.Lecz zobaczmy co powiedzą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

p

Edytowano przez mark2014
powtórka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza metoda, przez jakiś czas po wymianie i odpowietrzaniu będziesz miał wrażenie że są słabsze i że pedał leci w podłogę, po kilku dniach to ustąpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza metoda.Gdzies czytalem ze pierwsze pare pompowan na zacisk warto wykonac z wlonczonym zaplonem. Ja z ciekawosci sprawdzilem czy cos to daje i po 10-ciu pompowaniach gdzie nie bylo juz bombelkow popompowalem jeszcze pare razy na zaplonie i jeszcze byly babelki. Nie wiem byc moze tylko u mnie tak bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no właśnie mam takie wrażenie że trochę leci w podłogę....zobaczymy za kilka dni

 

a co powiecie na 3 metodę? Zwykłe naciąganie na większą kasę czy też ma to jakieś uzasadnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naciąganie na kasę, jakiś farmazon.pl, swoją drogą stanął bym nad nim i poprosił aby przy mnie skalibrował tą pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jest bramka numer 4, zrobić to samemu :) Wystarczy wężyk i zaworek przeciwzwrotny. Metoda wymaga biegania koło - pedał - koło - pedał ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i sprawdza się? Bo chyba wtedy masz mniejsze ciśnienie płynu, niż pompując i odkręcając odpowietrznik. Ale może się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdza, się, przecież przy odpowietrzaniu nie o ciśnienie chodzi tylko o to, żeby pozbyć się bąbelków powietrza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza opcja to jechać do dobrego warsztatu gdzie mają maszyne do odpowietrzania hamulców. Koszt 20-50 zł i czas 15min. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzam sam takim urządzeniem:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tyko trzeba pamiętać o odpowiedniej kolejności: LP;PP;LT;PT i dolewać płynu do zbiorniczka żeby nie zaciągnęło  powietrza.

Płyn używam taki:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawa ta pompka, chyba sobie ją kupię :)

i znalazłem tańszą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj,

Miałem robione hamulce tył - wymiana klocków regeneracja zacisków.

Po tych zabiegach hamulce były odpowietrzane dwa razy, gdyż nie byłem zadowolony z ich działania. Na chwilę obecną wygląda to tak:

Przy gwałtownym wciśnięciu pedału auto staje w miejscu jakby zarzucić kotwicę, koła się blokują i aby ruszyć trzeba 2 razy "pompnąć" hamulec. 

Przy spokojnym i delikatnym hamowaniu auto nieznacznie zwalnia i pedał idzie w przegrodę, aby nie wydzwonić w nikogo pod światłami trzeba pod-pompować hamulcem, w serwo otrzymało nowy zestaw naprawczy, teraz w warsztacie chcą wymieniać pompę ABS...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja bym najpierw sprawdzil ktore kola sie blokuja.Moze to tylko jedno kolo i jest cos nie tak z zacisniem albo przewodem przewodem. Wymienia pompe i sie okaze ze to nie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej martwi mnie ten miękki pedał i jego wpadanie przy delikatnym wciskaniu, utrzymując stały lekki nacisk jestem w stanie wcisnąć go w podłogę porostu pedał schodzi , naciskając gwałtownie staje w miejscu praktycznie.

Działa jak pasy ciągniesz lekko i idzie rozwinąć cały szarpniesz i blokada.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Nie trzeba zaworka nawet. Plastikowa butelka z otworem na wężyk w zakrętce + mała dziurka. Wężyk musi być zanurzony w płynie, żeby nie zaciągał powietrza i jedziemy. Od strony kierowcy nawet nie trzeba biegać, bo widać wszystko :P  Pilnować tylko płynu w zbiorniczku i gitara. Same da się zrobić bez problemu, bez specjalnych zestawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko, że w tej metodzie z butelką w momencie puszczenia pedału do układu zaciągnie z powrotem część powietrza z wężyka, przy zaworku ilość płynu między odpowietrznikiem a zaworkiem jest minimalna przez co oszczędzasz czas i płyn ;)

Edytowano przez Elbarthez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jedno/dwa wciśnięcia pedału więcej zaoszczędzą kupę czasu i płynu. W moim przypadku, czyli wymianie płynu, nie robiło mi to większej różnicy, a zaworek też kosztuje :D 

Tak czy inaczej jak widać jest kilka sposobów i wszystkie działają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety oprócz wcześniejszych przypadłości z hamulcem dołączyły świecące na stałe kontrolki ABS i ESP. Trzeba chyba na komputer pojechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja  mam trochę inne pytanie czy jak wymieniam tylko przód to jest konieczność odpowietrzania również tylnych zacisków??

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niby nie ma takiej koniecznosci ale warto tez dla spokoju odpowietrzyc tez tyl. Przy okazji w przewody najdzie troche swiezego plynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja odpowietrzam już drugi raz i nic, lipa. Nie wiem co jest panowie. Odpowietrzam tak jak jest przykazane, LP, PP, LT, PT. Jedna osoba pompuje natomiast ja odpowietrzam przy kołach., pilnujac płynu w zbiorniczku. Jedynym mankamentem był urwany odpowietrznik(nie ma wycieku) przy LT i zamiast odpowietrznikiem, luzowałem przewód przy jarzmie hamulca.Buteleczka z płynem i do dzieła. Po takiej operacji, brak hamulców. Myślę no nic i ponawiam jeszcze raz odpowietrzanie. Cała operacja tak samo, jedynie zmianą bylo przekrecenie na zaplon.Po tej czynności hamulec łapie przy podłodze, po rozpędzeniu autka i porządnym depnięciu w pedał hamulca, łapią przednie koła.Ma ktoś może jakiś inny pomysł na to :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko że najwyższym punktem w zacisku jest odpowietrznik i odpowietrzanie przewodem nic nie da. Naprawiamy a nie rzeźbimy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z odpowietrznikiem tak masz racje, próbowałem przez przewód z powodu braku wykrętaka. A nóż nadzieja była że będzie ok. A co do kolejności odpowietrzania, to tu trzeba by było z każdym na forum dyskutować. Jedni twierdzą że auta z ABS odpowietrzamy od koła najbliżej pompy i tak do najdalszego, natomiast inni że stara metoda od lat czyli od najdalszego PT, LT, PP, PL która stosowana była od poczatków motoryzacji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×