Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hawkeyen

odpowietrzanie hamulców

Recommended Posts

Witam

Ponieważ kończyły mi się z tyłu klocki (2.2 DTI), dodatkowo czasami blokowało mi zacisk postanowiłem zregenerować zaciski i wymienić klocki. Podczas tej operacji zauważyłem, że to linka ręcznego mi blokuje i nie zawsze odskakuje. W każdym bądź razie poskładałem wszystko i odpowietrzyłem w dwie osoby. Ponieważ nie byłem zadowolony do końca z efektu odpowietrzania postanowiłem się udać do jakiegoś specjalisty, co okazało się ciekawym doświadczeniem. Byłem u trzech mechaników i oto jak każdy z nich chciał to zrobić :

1 - chciał odpowietrzyć we dwie osoby, jeden pompuje drugi odpowietrza na zgaszonym silniku i to najlepsza metoda powiedział :)

2 - chciał odpowietrzyć we dwie osoby, jeden pompuje drugi odpowietrza na włączonym silniku i to najlepsza metoda powiedział :)

3 - powiedział, że musi podpiąć komputer, odpowietrzyć każde koło po kolei kalibrując przez kompa pompę i to najlepsza metoda powiedział :)

I teraz pytanie..... kto mi powie, która metoda z tych najlepszych metod jest najodpowiedniejsza ?

Póki co hamulce mam, ale trochę słabsze niż przed wymianą i odpowietrzaniem we dwie osoby które sam zrobiłem. Może to kwestia nowych klocków i się jeszcze dotrą. Ale jakbym musiał to zrobić porządnie to która metoda według was jest najskuteczniejsza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że pierwsza.Zawsze tak robiłem-było dobrze.Lecz zobaczmy co powiedzą inni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

p

Edited by mark2014
powtórka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza metoda, przez jakiś czas po wymianie i odpowietrzaniu będziesz miał wrażenie że są słabsze i że pedał leci w podłogę, po kilku dniach to ustąpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza metoda.Gdzies czytalem ze pierwsze pare pompowan na zacisk warto wykonac z wlonczonym zaplonem. Ja z ciekawosci sprawdzilem czy cos to daje i po 10-ciu pompowaniach gdzie nie bylo juz bombelkow popompowalem jeszcze pare razy na zaplonie i jeszcze byly babelki. Nie wiem byc moze tylko u mnie tak bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no właśnie mam takie wrażenie że trochę leci w podłogę....zobaczymy za kilka dni

 

a co powiecie na 3 metodę? Zwykłe naciąganie na większą kasę czy też ma to jakieś uzasadnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naciąganie na kasę, jakiś farmazon.pl, swoją drogą stanął bym nad nim i poprosił aby przy mnie skalibrował tą pompę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze jest bramka numer 4, zrobić to samemu :) Wystarczy wężyk i zaworek przeciwzwrotny. Metoda wymaga biegania koło - pedał - koło - pedał ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i sprawdza się? Bo chyba wtedy masz mniejsze ciśnienie płynu, niż pompując i odkręcając odpowietrznik. Ale może się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdza, się, przecież przy odpowietrzaniu nie o ciśnienie chodzi tylko o to, żeby pozbyć się bąbelków powietrza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsza opcja to jechać do dobrego warsztatu gdzie mają maszyne do odpowietrzania hamulców. Koszt 20-50 zł i czas 15min. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odpowietrzam sam takim urządzeniem:

Please login or register to see this link.

tyko trzeba pamiętać o odpowiedniej kolejności: LP;PP;LT;PT i dolewać płynu do zbiorniczka żeby nie zaciągnęło  powietrza.

Płyn używam taki:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawa ta pompka, chyba sobie ją kupię :)

i znalazłem tańszą

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj,

Miałem robione hamulce tył - wymiana klocków regeneracja zacisków.

Po tych zabiegach hamulce były odpowietrzane dwa razy, gdyż nie byłem zadowolony z ich działania. Na chwilę obecną wygląda to tak:

Przy gwałtownym wciśnięciu pedału auto staje w miejscu jakby zarzucić kotwicę, koła się blokują i aby ruszyć trzeba 2 razy "pompnąć" hamulec. 

Przy spokojnym i delikatnym hamowaniu auto nieznacznie zwalnia i pedał idzie w przegrodę, aby nie wydzwonić w nikogo pod światłami trzeba pod-pompować hamulcem, w serwo otrzymało nowy zestaw naprawczy, teraz w warsztacie chcą wymieniać pompę ABS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym najpierw sprawdzil ktore kola sie blokuja.Moze to tylko jedno kolo i jest cos nie tak z zacisniem albo przewodem przewodem. Wymienia pompe i sie okaze ze to nie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej martwi mnie ten miękki pedał i jego wpadanie przy delikatnym wciskaniu, utrzymując stały lekki nacisk jestem w stanie wcisnąć go w podłogę porostu pedał schodzi , naciskając gwałtownie staje w miejscu praktycznie.

Działa jak pasy ciągniesz lekko i idzie rozwinąć cały szarpniesz i blokada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Nie trzeba zaworka nawet. Plastikowa butelka z otworem na wężyk w zakrętce + mała dziurka. Wężyk musi być zanurzony w płynie, żeby nie zaciągał powietrza i jedziemy. Od strony kierowcy nawet nie trzeba biegać, bo widać wszystko :P  Pilnować tylko płynu w zbiorniczku i gitara. Same da się zrobić bez problemu, bez specjalnych zestawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko, że w tej metodzie z butelką w momencie puszczenia pedału do układu zaciągnie z powrotem część powietrza z wężyka, przy zaworku ilość płynu między odpowietrznikiem a zaworkiem jest minimalna przez co oszczędzasz czas i płyn ;)

Edited by Elbarthez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jedno/dwa wciśnięcia pedału więcej zaoszczędzą kupę czasu i płynu. W moim przypadku, czyli wymianie płynu, nie robiło mi to większej różnicy, a zaworek też kosztuje :D 

Tak czy inaczej jak widać jest kilka sposobów i wszystkie działają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie niestety oprócz wcześniejszych przypadłości z hamulcem dołączyły świecące na stałe kontrolki ABS i ESP. Trzeba chyba na komputer pojechać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

ja  mam trochę inne pytanie czy jak wymieniam tylko przód to jest konieczność odpowietrzania również tylnych zacisków??

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niby nie ma takiej koniecznosci ale warto tez dla spokoju odpowietrzyc tez tyl. Przy okazji w przewody najdzie troche swiezego plynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast ja odpowietrzam już drugi raz i nic, lipa. Nie wiem co jest panowie. Odpowietrzam tak jak jest przykazane, LP, PP, LT, PT. Jedna osoba pompuje natomiast ja odpowietrzam przy kołach., pilnujac płynu w zbiorniczku. Jedynym mankamentem był urwany odpowietrznik(nie ma wycieku) przy LT i zamiast odpowietrznikiem, luzowałem przewód przy jarzmie hamulca.Buteleczka z płynem i do dzieła. Po takiej operacji, brak hamulców. Myślę no nic i ponawiam jeszcze raz odpowietrzanie. Cała operacja tak samo, jedynie zmianą bylo przekrecenie na zaplon.Po tej czynności hamulec łapie przy podłodze, po rozpędzeniu autka i porządnym depnięciu w pedał hamulca, łapią przednie koła.Ma ktoś może jakiś inny pomysł na to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko że najwyższym punktem w zacisku jest odpowietrznik i odpowietrzanie przewodem nic nie da. Naprawiamy a nie rzeźbimy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z odpowietrznikiem tak masz racje, próbowałem przez przewód z powodu braku wykrętaka. A nóż nadzieja była że będzie ok. A co do kolejności odpowietrzania, to tu trzeba by było z każdym na forum dyskutować. Jedni twierdzą że auta z ABS odpowietrzamy od koła najbliżej pompy i tak do najdalszego, natomiast inni że stara metoda od lat czyli od najdalszego PT, LT, PP, PL która stosowana była od poczatków motoryzacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...