Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piskoraczek

Vectra C 1.9 DTH '08 - problem z ładowaniem na zimnym

Recommended Posts

Mam problem tego typu, że dwa dni temu po przejechaniu 500 metrów po nocy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Wszedłem w menu serwisowe w radiu (settings kilka sekund), w tym czasie kontrolka zgasła, i napięcie było około 11,5V czyli obciążony aku.

Odpaliłem jeszcze raz i napięcie wróciło do normy 13,6-14,2. Po południu jak z pracy wracałem było po odpaleniu normalnie a pod domem około 14,4 bez obciążenia i 13,6 na grzaniu szyby i długich i nawiewie na maksa.

Generalnie napięcia wyglądają w normie jak silnik jest ciepły. Nie rozumiem tylko czemu zaraz po odpaleniu nie ma dobrego napięcia. Co pada wg. was?

Dzisiaj było to samo tylko bez kontrolki. Ale zgasiłem silnik po 500m, odpaliłem jeszcze raz i ładownie było normalne.

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może niedomagać regulator napięcia. W VC 1.9 często padają alternatory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brać nowy? Laubert w IC po 750. Denso po 850. Bosh odpada bo po 1150. Plus 100 za wymianę.  Rozumiem że brać 14v 120 lub 140?

Regeneracja 350-400 plus montaż i nie wiadomo ile wytrzyma a ja autem chcę pojeździć jeszcze kilka lat. Co radzicie?

 

A może wymienić sam regulator napięcia? Z tego co wyczytałem to się nie wzbudza. Czy sam regulator pomoże? Jak wspomniał kolega wyżej na takie objawy. Nie chcę się wpakować w niepotrzebny koszt.

 

Znalazłem niby takie

F 00m 144 160

F 00m 144 173

Czy pasują one do moje 100A altka? 

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym regenerował. Dwa lata temu za wymianę regulatora zapłaciłem 200 zł plus 100 wyjęcie i wmontowanie ponownie altka, nawiasem mówiąc jest to dość karkołomne i pracochłonne. Dostałem rok gwarancji, jeżdżę już prawie dwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak rano wygląda ładowanie u mnie

 

Edited by Piskoraczek
zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy jestem jakie są objawy jak się któraś dioda spali? Po pracy dzisiaj trzy razy musiałem odpalić silnik aby było ładowanie. Chyba objawy są już dobrze opisane. Regulator mam już ugadany tylko trzeba decyzję podjąć czy regulator czy wkładać regenerowany.

Czekam na podpowiedzi czy ten film wskazuje na regulator czy diody :D

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym stawiał na diody bo jakbyś miał regulator to bardziej byś miał a duży ten prąd ładowania a Ty masz mniej niż 14V

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi jak padły dwie diody to nie miałem ładowania i poczułem delikatny zapach spalonej instalacji. Regeneracja 150zł na ori mostku i jeżdżę dalej. Ładowanie zależy od temp. zewnętrznej ale jest powyżej 14V a w trasie 14,5V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak już złapie ładowanie to napięcia są poprawne 13.7 - 14.4 i pod obciążeniem nie spada poniżej 13.6 (nawiew, grzanie tyłu i światła długie zaraz po odpaleniu i tym jak ładuje)

 

Czyli to raczej nie diody bo ja ładowanie jako takie mam. Tylko czasem nie załącza się. 

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i niestety regulator wymieniony jest tak samo. Nie pomogło :mysli:

A czy to może być objaw uszkodzonej świecy żarowej? Z tego co wyczytałem świece grzeją jeszcze po odpaleniu silnika. Czy napięcie mogłoby tak wyglądać gdyby coś było nie tak z tym "układem"? Np. za długo grzeją po odpaleniu albo mają za duży pobór (jeżeli mogą)?

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może sprawdź sprzęgło alternatora czy nie ma poślizgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już wymienione dawno przy przeglądzie. Sprawdzone przy wymianie regulatora, działa dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie do mojego alternatora znajdę płytkę diodową? Miałem regulator F 00M 144 109 i wymieniłem na F 00M 144 160 (zamiennik 109)

Jest szansa aby gdzieś ją kupić i jaki jest jej symbol w tym alternatorze?

Znalazłem na jakimś forum człowieka który też odpalał inne auto na kablach przy włączonym silniku i jemu padły właśnie któreś diody i miał taki objaw. Żałuję teraz, że nie wymieniłem alternatora całego na regenerowany. No ale trudno.

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altek wymieniony na regenerowany i jest dobrze. Diody były spalone. Przy odpalaniu kogoś na kablach trzeba gasić silnik albo podładować i na czas odpalania odpiąć kabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdż ładowanie bezpośrednio na alternatorze i potem na aku. Jak będzie różnica to kable do zakucia lub pociągniecie osobnych.

Też u siebie to przerabiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na akumulatorze jest 13.85 jak na LCD skacze między 14-14.2

Dzisiaj zauważyłem że włączaniu lub wyłączaniu ładowania towarzyszy delikatne stuknięcie. Jakby wjechać w mały dołek. Może to sprzęgło na altku? 

Edited by Piskoraczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie patrz na napięcie w ukrytym menu,tylko miernik w rękę i raz alternator, dwa akumulator.

I podaj wyniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak że ten problem z ładowaniem to zbieg okoliczności z tym odpalaniem na kablach. Elektrycznie wszystko sprawne. Wymieniane było sprzęgło jeszcze na poprzednim alternatorze w lato i błędnie założyliśmy, że jest sprawne. Okazuje się, że kiedy auto jest na mrozie kilka godzin to sprzęgło nie "załapuje". Pojeżdżę kilka dni po wymianie sprzęgła i potwierdzę jeszcze czy to było to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...