Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mtek

Szybkie zmiany temperatury, wysoka

Recommended Posts

Witam. Ostatnio grzal mi sie samochod. Wymienilem termostat. Bylo okej rowno 90st trasa 200km i znowu problemy. 95st , dochodzi tez do 100. Dzisiaj po,3km wskazowka poszla az podczerwonakreske inwsekunde do 95st...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może czujnik temp? Pozdrawiam układ wyczysciłes ??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki uklad ? "pozdrawiam"? :P

Czujnik temp to ten okragly czy kwadratowy w chlodnicy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki uklad ? "pozdrawiam"? :P

Czujnik temp to ten okragly czy kwadratowy w chlodnicy? 

Termostat nowy, chlodnica jest goraca wiec termostat sprawny.

Wentylator uruchamia sie czasem a czasem nie tylko za pozno i uruchamia sie tylko ten na chlodny klinatyzacji a ten glowny jakos nie..

Dziwna sytuacja , niedawno jade 4km 90st nagle do 100 i tak az do zgaszenia samochodu. Dziwne tez bo ladnie nawier daje goraco powietrze, temperatura zaczyna skakac i z nawiewo leci tylko lekko cieple powietrze mimo ze wczesniej gorace...

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowietrzyłeś układ po wymianie termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Czym moga byc spowodowane wyzej objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki tam masz silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 16v 136km z LPG

Ps. W jaki dokladnie sposob opdowietrzasz uklad?

Czy nagrzewnica może też byc zapowietrzona skoro przy wymianie termostatu nawiew byl tylko na 1 napedzie ? Jak odpowietrzyc uklad chlodzenia oraz nagrzewnice ?

Temperatura silnika 95st a leci lekko cieple powietrze, czasem jak np przycisne na 3 biegu(ostrzejsza jazda) wtedy leci gorace powietrze, czasem temperatura spada do 90 i np powietrze gorace leci, zaraz temperatura rosnie i znowu letnie powietrze. O co chodzi z ta temperatura i nawiewem bo juz nie mam sily

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na benzynie masz ten sam objaw? Czasem reduktor może puszczać gaz do układu chłodzenia co da efekt podobny do zapowietrzenia układu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę wracał z pracy to będę jechał ciągle na benzynie i zobaczymy. 

Czy reduktor też może być winą tych nawiewów?

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem wyżej, są modele reduktorów które potrafią puścić gaz do układu chłodzenia co może dać objaw jak przy zapowietrzeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na benzynie podobnie 95 stopno zasem do 90. Moze troche cieplejsze powietrze lecialo z poczatku. Mimo ze na benzynie to reduktor goracy. Jak silnik chodzil lekko powoki odkrexalem zbiorniczek wyrownawczy z plynem chlodniczym i szybko sie podnosil wiec zamknalem. Czy to jakis objaw cos sie dzieje?

Samochod kopci na postoju w trakcie jazdy tez cos widac czy to czegos objaw?

Czy odkreceniem nie uszkodzilem nic? Co dalej robic z ta temperatura

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obie rurki nagrzewnicy są gorące?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba tak, ale sprawdze jutro dla pewnosci. Czy to moze miec zwiazek z temp silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z temperaturą silnika niekoniecznie ale z ogrzewaniem napewno. Można jeszcze sprawdzić pompę wody i odczyt temperatury komputerem. Ostatnia rzecz to uszczelka pod głowicą ale tu raczej powinno wywalać płyn po dobrym butowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wody tez nowa :/

Moze cos w wentylatorami skoro np ten glowny sie nie uruchamia tylko ten na chlodnicy klimatyzacji?

Cichy powiedz mi jeezcze jak sprawdzic albo jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób test z tematu "Walka z wiatrakami". Układ odpowietrzanie się sam. Trzeba tylko pilnować poziomu płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechalem teraz nagle samochod praktycznie zero mocy, daje gazu on tylko tak buczy i nic temperatura na czerwono... Zgasilem ostygl troche potem.jade i temp 90 st. Czy wymiana wkladu nic nie dala i to termostat sie wiesza? Mam go wyjac ? Jaka temp samochod osiagnie bez termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wymiana samego wkładu termostatu może powodować takie problemy, że mimo nowego wkładu to się zacina i wtedy trzeba kupić cały nowy z obudową?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jeśli chodzi wentylator na chłodnicy klimatyzacji a na chłodnicy silnika nie to czy czujnik może być uszkodzony skoro chodzi 1 wentylator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...