Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bano

X18XE obrócona panewka

Polecane posty

Witam po długiej nieobecności na forum, po przykrych przeżyciach z signum 3.2 późniejszej rocznej tułaczce matizem ;) znowu wracam do korzeni (chyba nigdy nie uwolnię się od opla haha) tym razem vectra b 1.8 fajny stan fajne wyposażenie nie zgniata tylko obrócona panewka na korbowodzie no i tak się zastanawiam właśnie, pierwsza opcja była założyć nowe panewki, jeździć i zobaczyć co się będzie działo, niestety o ile wał jest w miarę okej to stopa korbowodu jest rozjechana. I teraz taki dylemat pierwsza opcja: kupić wał i korbowód z tłokiem? Trochę szkoda mi góry bo tam jest ładnie wszędzie po 14atm (nie wiem jak z braniem oleju bo już taka kupiłem) a tutaj nie wiadomo jak by było z jednym nowym(używanym) tłokiem, druga opcja: szlif wału i 4 stopy, trzecia opcja kupić silnik i przechodzę do meritum. Pierwsza opcja jest budżetowa koszty jakieś 600zł - 700zł, druga opcja po podliczeniu wszystkich uszczelniaczy to 1500zł i to już by była kapitalka wpadły by nowe pierścienie wszystkie uszczelniacze panewki główne i korbowe uszczelniacze głowicy itp, trzecia to od 600 do 1000zł i nie wiadomo co się trafi, koszty liczę razem ze zrzuceniem głowicy chyba że da się wyjąć i włożyć tłoki dołem? Sam nie próbowałem a nigdzie nie mogę wyczytać dokładnie czy wyjdą dołem wtedy odpadła by mi głowica i nie zastanawiał bym sie tylko kupuje wał korby panewki wkładam i jeźdze ;) . Może ktoś miał taką przygodę i podzieli się jak z tego wybrnął. A na dole smaczek hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tłoka dołem nie wyjmiesz. Ja wymieniałbym korbę i tłok na jakąś dobrą używkę do tego nowe pierścienie na wszystkie cylindry bo po co potem ma brać olej i oczywiście nowe panewki korbowodowe przynajmniej na ten nowy korbowód, oczywiście o ile czop wału jest w porządku.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i tak kupiłem używany wał + cztery korby z tłokami, ten jeden korbowód z tłokiem wymienie reszta zostanie na zapas, wpadną nowe pierścienie, panewki korbowodowe nowe, główne zastanowię się jak je zobaczę, cały silnik uszczelniony, taka mała kapitalka tylko bez szlifu cylindrów. Jeszcze takie pytanie czy ktoś wie jaki jest moment dokrecania panewek? Jedyne co znalazłem to wpis z innego tematu:

,,Informaje z INFO-TECH Bo u kolegi wyżej tego co Cie interesuje nie zauważyłem

Panewka łożyskowa stopy korbowodu

Etap 1 - 35(Nm)

Etap 2 - 45(stopni)

Etap 3 - 15(stopni)

Główna panewka łożyska

Etap 1 - 50(Nm)

Etap 2 - 45(stopni)

Etap 3 - 15(stopni)''

Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×