Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bano

X18XE obrócona panewka

Recommended Posts

Witam po długiej nieobecności na forum, po przykrych przeżyciach z signum 3.2 późniejszej rocznej tułaczce matizem ;) znowu wracam do korzeni (chyba nigdy nie uwolnię się od opla haha) tym razem vectra b 1.8 fajny stan fajne wyposażenie nie zgniata tylko obrócona panewka na korbowodzie no i tak się zastanawiam właśnie, pierwsza opcja była założyć nowe panewki, jeździć i zobaczyć co się będzie działo, niestety o ile wał jest w miarę okej to stopa korbowodu jest rozjechana. I teraz taki dylemat pierwsza opcja: kupić wał i korbowód z tłokiem? Trochę szkoda mi góry bo tam jest ładnie wszędzie po 14atm (nie wiem jak z braniem oleju bo już taka kupiłem) a tutaj nie wiadomo jak by było z jednym nowym(używanym) tłokiem, druga opcja: szlif wału i 4 stopy, trzecia opcja kupić silnik i przechodzę do meritum. Pierwsza opcja jest budżetowa koszty jakieś 600zł - 700zł, druga opcja po podliczeniu wszystkich uszczelniaczy to 1500zł i to już by była kapitalka wpadły by nowe pierścienie wszystkie uszczelniacze panewki główne i korbowe uszczelniacze głowicy itp, trzecia to od 600 do 1000zł i nie wiadomo co się trafi, koszty liczę razem ze zrzuceniem głowicy chyba że da się wyjąć i włożyć tłoki dołem? Sam nie próbowałem a nigdzie nie mogę wyczytać dokładnie czy wyjdą dołem wtedy odpadła by mi głowica i nie zastanawiał bym sie tylko kupuje wał korby panewki wkładam i jeźdze ;) . Może ktoś miał taką przygodę i podzieli się jak z tego wybrnął. A na dole smaczek hehe

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Bano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Tłoka dołem nie wyjmiesz. Ja wymieniałbym korbę i tłok na jakąś dobrą używkę do tego nowe pierścienie na wszystkie cylindry bo po co potem ma brać olej i oczywiście nowe panewki korbowodowe przynajmniej na ten nowy korbowód, oczywiście o ile czop wału jest w porządku.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tak kupiłem używany wał + cztery korby z tłokami, ten jeden korbowód z tłokiem wymienie reszta zostanie na zapas, wpadną nowe pierścienie, panewki korbowodowe nowe, główne zastanowię się jak je zobaczę, cały silnik uszczelniony, taka mała kapitalka tylko bez szlifu cylindrów. Jeszcze takie pytanie czy ktoś wie jaki jest moment dokrecania panewek? Jedyne co znalazłem to wpis z innego tematu:

,,Informaje z INFO-TECH Bo u kolegi wyżej tego co Cie interesuje nie zauważyłem

Panewka łożyskowa stopy korbowodu

Etap 1 - 35(Nm)

Etap 2 - 45(stopni)

Etap 3 - 15(stopni)

Główna panewka łożyska

Etap 1 - 50(Nm)

Etap 2 - 45(stopni)

Etap 3 - 15(stopni)''

Edited by Bano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...