Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Pysioslaw

Brak mocy w dolnych partiach obrotów

Polecane posty

Cześć!

 

Od roku jestem posiadaczem samochodu z silnikiem z19dth. Niestety chyba nie mam za dużego farta i od jakiegoś czasu ładuje w niego coraz więcej pieniędzy.

 

Do tej pory zdążyłem już wywalić DPF i zaspawać kolektor. Dodatkowo wymieniłem rozrząd, alternator i oczywiście już 2 krotnie olej i filtry. Przez ostatni miesiąc jeździłem z niedogrzewajacym się silnikiem, z powodu niesprawnego termostatu, ale sprawa już załatwiona, podczas czego wyskoczył kolejny problem:

 

Brak mocy w dolnych partiach obrotów. W zależności od biegu, ale zwykle koło 2100 obr/min czuć załączającą się turbinę i samochód staje się żwawszy. Przed osiągnięciem takich obrotów, szału nie ma!

Zdarzyło się, ze jakiś czas temu coś takiego już sie stało, ale po 2-3 dniach ustało.

Myślałem, ze może jest to wina EGR, ale odłączenie przewodu nic nie dało. 

Kolejnym podejrzanym stał się więc przepływomierz. Niestety wczoraj pożyczyłem egzemplarz od znajomego i nie zauważyłem większej różnicy. Pokusiłem się o sprawdzenie przepływu powietrza przez TORQUE i ELM, niestety tylko na podniesionym, wartość która uzyskałem na biegu jałowym to ok 10-11 g/s. Z tego co wyczytałem przyczyna może również być przepustnica, ale podczas robienia kolektora mechanik mi ja wyczyścił.

Z dodatkowych obserwacji, ucichł charakterystyczny świst, dla tej jednostki(wszyscy znajomi z 1.9cdti i tid to maja)przy przyspieszaniu, oraz ustały delikatne wibracje przy skrzyni biegów- przy przyspieszaniu w przedziale okol 1700-2000obr/min delikatnie drżała mi stacyjka. Dodatkowo przy nienależącym silniku podczas spadania obrotów przy wartości 1500 silnik? lekko drży po nagrzaniu ustępuje. Spalanie, dość wysokie 8,5l liczone z tankowania, mieszany z przewaga trasy.

 

Jedyne co, czego jeszcze nie sprawdzałem to turbina, szczerze mówiąc, trochę się tego obawiam, bo koszty raczej nie małe.

 

Ale może koledzy jakoś mi doradzacie co może być przyczyna takich problemów i nie okaże to się kolejny wielki wydatek!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam na twoim miejscu przejrzał bym jeszcze : węże podciśnienia(te cienkie) pompe vacum zawór sterujacy N75(znajduje się na chlodnicy) oraz wyciągnąć i wyczyścić czujnik doładowania(na kolektorze dolotowym z lewej strony od egr) na końcu możesz zrobić test z gruszką turbiny.Mianowicie odpiac wężyk od zaworu n75 idący do gruszki turbiny podpiąć pod ten wężyk strzykawke ( tylko kanał by sie przydal) poruszając tlokiem strzykawki powinna pracować też gruszka na turbinie.jeżeli się nie porusza masz zatarta kierownice turbiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ps.egr się nie odpina(pewnie waliło potem błędami) tylko wykręca i czyści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za porady. Czujnik doładowania już kiedyś czyściłem, ale przewody i zawór będę musiał sprawdzić w wolnej chwili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś na szybko podmieniłem zawór, dynamika i moc wróciła do normy!!

dzięki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 za podanie przyczyny mojej zagwozdki :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo .miło że mogłem pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×