Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cypress

Dlaczego nie warto uzywać wryskiwaczy gazowych Valtek

Recommended Posts

W Polsce jest ogromy fanklub miłośników wtryskiwaczy gazowych Valtek czerwone.
Ludzie uważają że to idealne rozwiązanie do każdej instalacji gazowej. Grunt że montaż instalacji gazowej zrobiony. Samochód na gazie zapalił.

Mało kto zdaje sobie sprawę jak kończy się ekstremalne oszczędzanie na jakości instalacji gazowej. Najlepsze jest to że często wtryski Valtek można zobaczyć w bardzo drogich samochodach z silnikami V6 czy V8.

Ostatnio dotykałem ekonomiczną instalację gazową włożoną do silnika V6. Właściciel nie dopuszczał myśli że wtryski Valtek w jego bolidzie mogą robić problemy. Nawet nie przeszkadzało mu, że ze starości kompletnie pordzewiały.

Napisałem na blogu duży artykuł pokazujący ile warta jest instalacja lpg z wtryskami Valtek. Jest trochę zdjęć, wykres z regulacji i dużo dokładnego opisu.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valtek to dziadostwo, sam mi gazownik odradzał po moich OMVL, które już były padaczką. Aktualnie mam Barracudy i czuć przy nich moc taką jak na benzynie. To wreszcie wtryskiwacz a nie zaworek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja tam na czerwone Valteki nie narzekałem. W złotym ich okresie zamontowane były w mojej byłej VB 1,6. Instalator przed zamontowaniem instalacji kalibrował je na takim urządzeniu z zegarami (nie wiem jak to sie nazywa). Mówił, że nowe fabryczne mają rozjazdy i trzeba je właśnie kalibrować. Przelatałem na nich 130 000km zmiana filtrów co 10kkm. Po tym przebiegu zaczęła się nierówna praca silnika na jałowych i szarpania podczas przejścia z przyśpieszania do hamowania silnikiem i odwrotnie. Zmieniłem na regfasty i latały do końca jak na początku Valteki czerwone. Obecnie w VC mam drugi zestaw białych MED bo pierwsza listwa się pokleiła i na zimno nie pracowała. Po przebiegu zaledwie 70kkm. Filtry wymieniane z tą samą częstotliwością jak przy valtekach. Tyle że w VB montowałem bibułę a w VC Poliester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co z tego że kalibrował, jeśli po kilku tysiącach znów będą rozjechane. Nie wiem tylko czy napisałeś 130 zamiast 30 kkm czy jesteś takim szczęściarzem. Na regi natomiast nie dam powiedzieć złego słowa. W mojej byłej gałce mają nalatane ponad 100kkm bez rozbierania. O barracudach nie będę pisał bo kto ma ten wie jak to działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli były rozjazdy to nie zauważyłem. x16xel nie jest wymagającym silnikiem więc było ok. Tak przejechałem 130 000km na valtekach czerwonych. Obecnie bym ich nie montował ani brał pod uwagę. Jest na rynku duży wybór porządnych i niedrogich wtryskiwaczy. Nie ma co sobie zawracać głowy tymi elektrozaworami :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specem nie jestem ale wlasnie wrocilem od takiego. Zgadalo sie o wtryskiwaczach i ich wytrzymalosci, tez padlo haslo Valtek - "max wytrzymuja 60tys, dlatego my takich nie montujemy". 

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam że nie tyle wytrzymują co da się jeszcze na nich jechać. U mnie było 30 i to z wielkimi kombinacjami

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

potwierdzam,w poprzednim aucie astra g 1.6 z16se,na czerwonych valtekach zrobiłem 120 tyś.km. zmieniałem tylko filtry.Teraz w vetrze c gts 1.8 tez je mam i zero problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mało wymagających silnikach VB 1.6/1.8/2.0  VC 1.8 Valteki potrafią jezdzić i jezdzić. Sam w pierwszej VC 1.8 zrobiłem 70 tysięcy, potem wymiana za 100 zł i auto jezdzi już 3 rok u kolegi. Znam ludzi którzy zrobili po 100 tysięcy. Oczywiście w 2.0T były HANY ale wiadomo dlaczego.

Więc nie marudzcie, bo połowa którzy odradzają nigdy ich nie mieli. Tyle z mojej strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem, więc wiem co piszę. Nawet nowe valdki chodziły znacznie gorzej niż regi. Później było tylko gorzej. Wszystko zależy co kto wymaga. Dla jednego poszarpywanie i nadmierne spalanie przeszkadza a dla drugiego będzie dobrze jeśli nawet zgaśnie, ale da się jeszcze odpalić, a to że świeci się check to przecież normalne na gazie

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam kehiny instalacja 10 lat 130 tys przebiegu zero awarii gazownik mi powiedział że nigdy mu się nie zdażyło żeby kehin zawiódł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...