Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Radek

Problem z paliwem 2.2DTI

Polecane posty

Witam

W niskiej temp. (ok  -10stopni)  pojawia  się problem z odpaleniem auta.  Przyczyną  jest cofanie się paliwa, co objawia się zbyt małą ilością w pojemniku z filtrem. Czy racje bytu ma  zainstalowanie takiej o to pompki przed filtrem aby dobijała go do pełna? Zasilanie było by podpięte pod ogrzewacz.

Dane

  • Przepływ 90 l / h

  • Prąd 1.3-1.4A

  • Napięcie 12V

  • Ciśnienie 0,3-0,5 MPA

  • Przewody interfejs 8mm

  • 150*80*60mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze byc troche za mala do pelnego gazu, do tego mozesz wywolac inne problemy (wbijanie paliwa w przelewy, zerknij na moj temat pompka w baku).

Przede wszystkim musisz znalezc przyczyne zapowietrzania. Sam filtr tj. obudowa\uszczelka na deklu lub przewodach bylyby najmniejszym wymiarem kary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w Radka aucie filtr po tym zdarzeniu, biorąc pod uwagę że po zakupie nie był zmieniany a pojawiły się problemy z odpalaniem przy ujemnych temperaturach. Zapchany filtr+ wytrącająca się parafina mogły by skutecznie blokować przepływ ropy co w połączeniu z podciśnieniem wywołanym przez pompę wtryskową mogło by zaciągać powietrze z oringów przy krućcach przewodów paliwowych. Takie postępowanie było spowodowane tym że po postoju auto na chwilę odpaliło poczym zgasło jakby z braku paliwa. Dodatkowa pompka wymuszała by przepływ do pompy co zapobiegło by zapowietrzaniu układu. Pokrywa filtra była "delikatnie" dokręcona. Przy wymianie filtra zostały wymienione uszczelki w obudowie i została dokręcania z wyczuciem pokrywa. Układ zalany i auto uruchomione. Kilka dni auto paliło na strzała poczym kolejny większy mróz i powtórka z rozrywki. Na cieplejsze dni przewidziana wymiana uszczelniaczy trawersów i przewodów przelewowych. Podpowiedź mi na co jeszcze mam zwrócić uwagę. Ktoś próbował wymieniać te oringi przy filtrze? Mogą być winne zapowietrzaniu się?

 

Edytowano przez mwid6r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale ile czasu potrzebuje na zapowietrzenie? moze jak sie ociepli, to sie nic nie zmieni, bo jakos nie kapuje tej korelacji. oring ludzie jakos wymieniaja, wiec jest moze nawet jako czesc w aso itd. Sama obudowa moze byc gdzies pyknieta. nie jestem pewien na ile to zabazgrze, ale mozna by silikonem podejrzane miejsca przejechac.

poza tym gasnie po jakim czasie od odpalenia? Jak doslownie po chwili, to zapowietrzac sie moze nawet juz nizej, czyli w okolicach pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem z odpaleniem po ok 12-16 h postoju. Zgasł zanim Radek wysiadł z auta żeby zacząć skrobaczka szyby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo...tzn. auto odpalało na dosłownie parę sekund po czym gasło :( Wymieniłem filtr paliwa, puszka zalana na full plus dodatkowo przewód doprowadzający paliwo do pompy. Przez parę dni palił od strzała, a następnie znowu to samo i powtórne zalewanie puszki... Też słyszałem,że można wymienić uszczelniacze na trawersach i przewody. Kupiłem nawet dodatek do paliwa. Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem z ASO wywnioskowaliśmy,że na pompie a dokładnie w samej pompie jest zawór zwrotny i nie da się go wymienić....jedynym wyjściem jest zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego i może przy okazji pompkę ręczną(w postaci tzw gruszki), która dobijała by paliwo do puszki w razie potrzeby. Pytanie tylko czy lepsza taka ręczna "gruszka" czy może od razu zainstalować wyżej wymienioną pompkę elektryczną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pompie wtryskowej sa 2 śruby po prawej to zasilająca i powrót z przelewów po lewej jest śruba powrotu paliwa ON do baku czyli tzw."śruba dławik" i ją możesz wymienić jeśli się na to zdecydujesz to zakup w ASO plus 2podkładki.

Ja ją kupiłem za 94zł w Tychach bo nigdzie nie mieli,wymieniłem i jest ok a też się zapowietrzał,trudny dostęp do niej mało miejsca ale klucz 19 oczkowy najlepiej z grzechotka i da radę odkręcić,rękę miałem spuchnietą.

Jeśli nie wymieniłeś przelewów i krakersów to warto to zrobić,jaki miałeś filtr paliwa pewnie czarny?

Co do wymiany oringów w pokrywie filtra to jest to wykonalne,nie kupisz ich w ASO tam tylko oryginalną pokrywę lub całą obudowę,wymiary tych parkingów 8/2 lub 9/2 ciasnej wchodzą to szczelniejsze. Szydełko,srubokrecik i wyciągamy.

Co do pompki to pół środek ale można spróbować,montaż przed filtrem paliwa.

Pompka podłączona do podgrzewacza?

Lepsza opcja którą opisał szczegółowo Aspirant trochę roboty jest ale myślę że warto i sensownie zrobione:ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie był jakoś specjalnie czarny. Bardziej szary i tylko do połowy. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak powietrze by moglo isc z przelewow\tawersow do filtra. Pare sekund to sporo, stawiam ze moze to byc cos miedzy filtrem a wejsciem w pompe, raczej blizej filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A taka pompke jak ja masz mozesz wrzucic , ale bym rownolegle do pompki dal drugiego weza, jakos nie ufam jej przepustowosci jak pompa wtyskowa bedzie mocno pracowac, szczegolnie nagly but. Poza tym moze sie  zdarzyc ze ta pompka moze np  pchac 0.7bara na zgaszonym silniku i zacznie z przelewow cieknac, bo bedzie w nie wbijac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie chodzi mi o powietrze A olej.

Jeśli przelewy są nieszczelne to się zapowietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli trawersy były by nieszczelne to ponoć poziom oleju w silniku może rosnąć z powodu dostania się ON oleju. Ponoć....a ile w tym prawdy? Ostatnie parę dni przy większych temp auto odpala bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No nie zawsze poziom oleju się podnosi ale dostaje się do On i kopci na niebiesko.

Jak jest mróz to uszczelki gumki,Oringi jeśli są stare to się rozkurczają jak jest cieplej to się kurczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mi chodzi o powietrze, które w tym przypadku się zbiera w filtrze... Z trawersow do filtra daleko, one wchodza do pompy, nie do filtra. Choc nie mowie nie, w koncu to naczynia polaczone.

Mozliwe, ze ta temperatura to przypadek, tylko auto musi odpowiednio dlugo postac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak,zapowietrzać się może wszędzie,filtr prędzej i wszysto inne co ma wspólnego z paliwem:ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzałkę w filtrach macie tylko uwaga zakładać tylko filtry z metalowym dekielkiem te plastikowe nie przewodzą prądu i nie działa podgrzewacz filtra;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak czytałem parę razy i nie wiedziałem o co ci chodzi:mysli:

Czyli wkład filtra musi mieć metalowe "okręgi" nie plastiku?

Zastanawiałem się do czego służy spręźynka która dociskamy właśnie do tego denka filtra i wtedy przewodzi prąd? i jak jest przepływ paliwa to się otwiera i dociskamy do filtra

Dlaczego robią plastiki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zamontowanie ręcznej pompki na przewodzie nic nie dało....zostały wymienione oringi na przelewach oraz przewody. Parę dni było ok. Dzisiaj w nocy przyszedł mróz -5.5 C i znowu to samo....odpalił i po chwili zgasł. W filtrze paliwa znowu sucho. Auto wraca do mechanika. Mówi że trzeba uszczelnić pompę :(

Edytowano przez Radek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problemy z odpalaniem po jakimś czasie.. Zadbałem o szczelność układu - trawersy, wszystkie nowe przelewy, sprawdzenie połączeń przy filtrze, uszczelki w filtrze i stopnia jego dokręcenia (nie za mocno), do tego dokręciłem lekko śruby na pompie - jedna troszkę się pociła. I jak ręką odjął :). 

Oszukiwacz temperatury też może w jakimś stopniu pomóc - podaje niską temperaturę zewnętrzną w momencie odpalania i parę sekund po tym, wtedy mamy inną dawkę startową i dobrze grzejące świece.. Jest to właściwie półśrodek, ale pomaga.. (mój tak działał przed zdiagnozowaniem problemów z odpalaniem, które zauważyłem po usunięciu puszki - nie lubię półśrodków).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Uszczelnić trzeba Ale filtr paliwa,skoro w nim sucho,zobacz czy jest sucha obudowa,wymiana oringów na przewodach które idą do filtra.

Najlepiej wciśnij pod ciśnieniem powietrze od strony baku nie za duże i obserwuj gdzie cieknie ropa-w dwóch lepiej się robi,jeden psują drugi patrzy,słucha się jest coś podejrzanego.

Pompę zostaw na samym końcu ja sprawdź,jak będzie nieszczelność to jak dasz ciśnieniem w bak to powinno się pokazać na niej ropka.

Moje sugestie,może ktoś ma lepsze.

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnić trzeba Ale filtr paliwa,skoro w nim sucho,zobacz czy jest sucha obudowa,wymiana oringów na przewodach które idą do filtra.

Najlepiej wciśnij pod ciśnieniem powietrze od strony baku nie za duże i obserwuj gdzie cieknie ropa-w dwóch lepiej się robi,jeden psują drugi patrzy,słucha się jest coś podejrzanego.

Pompę zostaw na samym końcu ja sprawdź,jak będzie nieszczelność to jak dasz ciśnieniem w bak to powinno się pokazać na niej rolka.

Moje sugestie,może ktoś ma lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postaw auto jak przyjedziesz do domu na pochyłym terenie tak żeby tył auta był wyżej niż silnik i rano zobaczysz jak odpala.

Jeszcze możesz zacisnąć wężyk z przelewów który idzie do pompy jakąś zabka i rano zdjąć i odpalić.

Spróbuj tych opcji i daj znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Auto już u mechanika. On również stwierdził,że może to być wina filtra. W celu sprawdzenia podłączy przewody do bańki i po nocy będzie wiedział czy paliwo się cofa przez filtr. Zasugerował aby wywalić plastikową puszkę z filtrem i zamontować metalową, ponieważ jak stwierdził plastikowa obudowa filtra może być nieszczelna albo tak właśnie jak napisałeś któryś z oringów na przewodzie może puszczać. O takim rozwiązaniu też gdzieś wyczytałem więc powiedziałem aby działał. Jutro zobaczymy co z tego będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pomysł z metalowym filtrem trochę zły nie będziesz miał podgrzewania paliwa i tu może być większy problem.

Kupić nową obudowę albo używaną mam taką i zamontować.

Po takim zabiegu jak robił mechanik czy w ogóle odpowietrzył układ paliwowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odłaczy przewody od filtra to się zapowietrzy i musi odpowietrzenie zrobić tu jest może przyczyną.

Jak wymieniał przelewy to pewnie też nie odpowietrzył.

Nie daj se wmówić ze nie trzeba otóż jest to obowiązkowa czynność.

Siła dokrecenia śrubki od filtra nie może być za mocna na dekielku pisze jaka dokrecac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×