Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Radek

Problem z paliwem 2.2DTI

Recommended Posts

Witam

W niskiej temp. (ok  -10stopni)  pojawia  się problem z odpaleniem auta.  Przyczyną  jest cofanie się paliwa, co objawia się zbyt małą ilością w pojemniku z filtrem. Czy racje bytu ma  zainstalowanie takiej o to pompki przed filtrem aby dobijała go do pełna? Zasilanie było by podpięte pod ogrzewacz.

Dane

  • Przepływ 90 l / h

  • Prąd 1.3-1.4A

  • Napięcie 12V

  • Ciśnienie 0,3-0,5 MPA

  • Przewody interfejs 8mm

  • 150*80*60mm

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze byc troche za mala do pelnego gazu, do tego mozesz wywolac inne problemy (wbijanie paliwa w przelewy, zerknij na moj temat pompka w baku).

Przede wszystkim musisz znalezc przyczyne zapowietrzania. Sam filtr tj. obudowa\uszczelka na deklu lub przewodach bylyby najmniejszym wymiarem kary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem w Radka aucie filtr po tym zdarzeniu, biorąc pod uwagę że po zakupie nie był zmieniany a pojawiły się problemy z odpalaniem przy ujemnych temperaturach. Zapchany filtr+ wytrącająca się parafina mogły by skutecznie blokować przepływ ropy co w połączeniu z podciśnieniem wywołanym przez pompę wtryskową mogło by zaciągać powietrze z oringów przy krućcach przewodów paliwowych. Takie postępowanie było spowodowane tym że po postoju auto na chwilę odpaliło poczym zgasło jakby z braku paliwa. Dodatkowa pompka wymuszała by przepływ do pompy co zapobiegło by zapowietrzaniu układu. Pokrywa filtra była "delikatnie" dokręcona. Przy wymianie filtra zostały wymienione uszczelki w obudowie i została dokręcania z wyczuciem pokrywa. Układ zalany i auto uruchomione. Kilka dni auto paliło na strzała poczym kolejny większy mróz i powtórka z rozrywki. Na cieplejsze dni przewidziana wymiana uszczelniaczy trawersów i przewodów przelewowych. Podpowiedź mi na co jeszcze mam zwrócić uwagę. Ktoś próbował wymieniać te oringi przy filtrze? Mogą być winne zapowietrzaniu się?

 

Edited by mwid6r

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale ile czasu potrzebuje na zapowietrzenie? moze jak sie ociepli, to sie nic nie zmieni, bo jakos nie kapuje tej korelacji. oring ludzie jakos wymieniaja, wiec jest moze nawet jako czesc w aso itd. Sama obudowa moze byc gdzies pyknieta. nie jestem pewien na ile to zabazgrze, ale mozna by silikonem podejrzane miejsca przejechac.

poza tym gasnie po jakim czasie od odpalenia? Jak doslownie po chwili, to zapowietrzac sie moze nawet juz nizej, czyli w okolicach pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem z odpaleniem po ok 12-16 h postoju. Zgasł zanim Radek wysiadł z auta żeby zacząć skrobaczka szyby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak samo...tzn. auto odpalało na dosłownie parę sekund po czym gasło :( Wymieniłem filtr paliwa, puszka zalana na full plus dodatkowo przewód doprowadzający paliwo do pompy. Przez parę dni palił od strzała, a następnie znowu to samo i powtórne zalewanie puszki... Też słyszałem,że można wymienić uszczelniacze na trawersach i przewody. Kupiłem nawet dodatek do paliwa. Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem z ASO wywnioskowaliśmy,że na pompie a dokładnie w samej pompie jest zawór zwrotny i nie da się go wymienić....jedynym wyjściem jest zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego i może przy okazji pompkę ręczną(w postaci tzw gruszki), która dobijała by paliwo do puszki w razie potrzeby. Pytanie tylko czy lepsza taka ręczna "gruszka" czy może od razu zainstalować wyżej wymienioną pompkę elektryczną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pompie wtryskowej sa 2 śruby po prawej to zasilająca i powrót z przelewów po lewej jest śruba powrotu paliwa ON do baku czyli tzw."śruba dławik" i ją możesz wymienić jeśli się na to zdecydujesz to zakup w ASO plus 2podkładki.

Ja ją kupiłem za 94zł w Tychach bo nigdzie nie mieli,wymieniłem i jest ok a też się zapowietrzał,trudny dostęp do niej mało miejsca ale klucz 19 oczkowy najlepiej z grzechotka i da radę odkręcić,rękę miałem spuchnietą.

Jeśli nie wymieniłeś przelewów i krakersów to warto to zrobić,jaki miałeś filtr paliwa pewnie czarny?

Co do wymiany oringów w pokrywie filtra to jest to wykonalne,nie kupisz ich w ASO tam tylko oryginalną pokrywę lub całą obudowę,wymiary tych parkingów 8/2 lub 9/2 ciasnej wchodzą to szczelniejsze. Szydełko,srubokrecik i wyciągamy.

Co do pompki to pół środek ale można spróbować,montaż przed filtrem paliwa.

Pompka podłączona do podgrzewacza?

Lepsza opcja którą opisał szczegółowo Aspirant trochę roboty jest ale myślę że warto i sensownie zrobione:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie był jakoś specjalnie czarny. Bardziej szary i tylko do połowy. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak powietrze by moglo isc z przelewow\tawersow do filtra. Pare sekund to sporo, stawiam ze moze to byc cos miedzy filtrem a wejsciem w pompe, raczej blizej filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A taka pompke jak ja masz mozesz wrzucic , ale bym rownolegle do pompki dal drugiego weza, jakos nie ufam jej przepustowosci jak pompa wtyskowa bedzie mocno pracowac, szczegolnie nagly but. Poza tym moze sie  zdarzyc ze ta pompka moze np  pchac 0.7bara na zgaszonym silniku i zacznie z przelewow cieknac, bo bedzie w nie wbijac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie chodzi mi o powietrze A olej.

Jeśli przelewy są nieszczelne to się zapowietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli trawersy były by nieszczelne to ponoć poziom oleju w silniku może rosnąć z powodu dostania się ON oleju. Ponoć....a ile w tym prawdy? Ostatnie parę dni przy większych temp auto odpala bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie zawsze poziom oleju się podnosi ale dostaje się do On i kopci na niebiesko.

Jak jest mróz to uszczelki gumki,Oringi jeśli są stare to się rozkurczają jak jest cieplej to się kurczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi chodzi o powietrze, które w tym przypadku się zbiera w filtrze... Z trawersow do filtra daleko, one wchodza do pompy, nie do filtra. Choc nie mowie nie, w koncu to naczynia polaczone.

Mozliwe, ze ta temperatura to przypadek, tylko auto musi odpowiednio dlugo postac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak,zapowietrzać się może wszędzie,filtr prędzej i wszysto inne co ma wspólnego z paliwem:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grzałkę w filtrach macie tylko uwaga zakładać tylko filtry z metalowym dekielkiem te plastikowe nie przewodzą prądu i nie działa podgrzewacz filtra;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak czytałem parę razy i nie wiedziałem o co ci chodzi:mysli:

Czyli wkład filtra musi mieć metalowe "okręgi" nie plastiku?

Zastanawiałem się do czego służy spręźynka która dociskamy właśnie do tego denka filtra i wtedy przewodzi prąd? i jak jest przepływ paliwa to się otwiera i dociskamy do filtra

Dlaczego robią plastiki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamontowanie ręcznej pompki na przewodzie nic nie dało....zostały wymienione oringi na przelewach oraz przewody. Parę dni było ok. Dzisiaj w nocy przyszedł mróz -5.5 C i znowu to samo....odpalił i po chwili zgasł. W filtrze paliwa znowu sucho. Auto wraca do mechanika. Mówi że trzeba uszczelnić pompę :(

Edited by Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem problemy z odpalaniem po jakimś czasie.. Zadbałem o szczelność układu - trawersy, wszystkie nowe przelewy, sprawdzenie połączeń przy filtrze, uszczelki w filtrze i stopnia jego dokręcenia (nie za mocno), do tego dokręciłem lekko śruby na pompie - jedna troszkę się pociła. I jak ręką odjął :). 

Oszukiwacz temperatury też może w jakimś stopniu pomóc - podaje niską temperaturę zewnętrzną w momencie odpalania i parę sekund po tym, wtedy mamy inną dawkę startową i dobrze grzejące świece.. Jest to właściwie półśrodek, ale pomaga.. (mój tak działał przed zdiagnozowaniem problemów z odpalaniem, które zauważyłem po usunięciu puszki - nie lubię półśrodków).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelnić trzeba Ale filtr paliwa,skoro w nim sucho,zobacz czy jest sucha obudowa,wymiana oringów na przewodach które idą do filtra.

Najlepiej wciśnij pod ciśnieniem powietrze od strony baku nie za duże i obserwuj gdzie cieknie ropa-w dwóch lepiej się robi,jeden psują drugi patrzy,słucha się jest coś podejrzanego.

Pompę zostaw na samym końcu ja sprawdź,jak będzie nieszczelność to jak dasz ciśnieniem w bak to powinno się pokazać na niej ropka.

Moje sugestie,może ktoś ma lepsze.

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelnić trzeba Ale filtr paliwa,skoro w nim sucho,zobacz czy jest sucha obudowa,wymiana oringów na przewodach które idą do filtra.

Najlepiej wciśnij pod ciśnieniem powietrze od strony baku nie za duże i obserwuj gdzie cieknie ropa-w dwóch lepiej się robi,jeden psują drugi patrzy,słucha się jest coś podejrzanego.

Pompę zostaw na samym końcu ja sprawdź,jak będzie nieszczelność to jak dasz ciśnieniem w bak to powinno się pokazać na niej rolka.

Moje sugestie,może ktoś ma lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaw auto jak przyjedziesz do domu na pochyłym terenie tak żeby tył auta był wyżej niż silnik i rano zobaczysz jak odpala.

Jeszcze możesz zacisnąć wężyk z przelewów który idzie do pompy jakąś zabka i rano zdjąć i odpalić.

Spróbuj tych opcji i daj znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Auto już u mechanika. On również stwierdził,że może to być wina filtra. W celu sprawdzenia podłączy przewody do bańki i po nocy będzie wiedział czy paliwo się cofa przez filtr. Zasugerował aby wywalić plastikową puszkę z filtrem i zamontować metalową, ponieważ jak stwierdził plastikowa obudowa filtra może być nieszczelna albo tak właśnie jak napisałeś któryś z oringów na przewodzie może puszczać. O takim rozwiązaniu też gdzieś wyczytałem więc powiedziałem aby działał. Jutro zobaczymy co z tego będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pomysł z metalowym filtrem trochę zły nie będziesz miał podgrzewania paliwa i tu może być większy problem.

Kupić nową obudowę albo używaną mam taką i zamontować.

Po takim zabiegu jak robił mechanik czy w ogóle odpowietrzył układ paliwowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odłaczy przewody od filtra to się zapowietrzy i musi odpowietrzenie zrobić tu jest może przyczyną.

Jak wymieniał przelewy to pewnie też nie odpowietrzył.

Nie daj se wmówić ze nie trzeba otóż jest to obowiązkowa czynność.

Siła dokrecenia śrubki od filtra nie może być za mocna na dekielku pisze jaka dokrecac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...