Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mati

Wymiana termostatu

Recommended Posts

Czeka mnie wymiana termostatu i w związku z tym mam pytanie czy stosował ktoś zamiennik? Jeśli tak to sprawdzały się dobrze? Oryginalny termostat  WAHLERA  kosztuje 140 zł a zamiennik za 50 zł już dostanie.Wyczytałem że lepiej wymieniać cały termostat  z obudową bo wkłady przepuszczają. I jeszcze mam pytanko jak spuszczacie płyn chłodniczy?Wiadomo że lepiej odpiąć najniższy wąż ale problem  w tym że nie mam kanału i ciężko mi się dostać do tego węża a kiedyś spuszczałem płyn wężem od nagrzewnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, czytałem rożne porady i wszyscy pisali ze lepiej zastosować oryginał.

mozna tez wyciągnąć płyn chłodniczy rurka przez zbiorniczek wyrównawczy podobno 

Edited by kamilo73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wahler wcale tak idealny nie jest - nie jeden raz pisano na forum, że już po roku potrafi nawalić. U mnie wytrzymał półtorej albo dwa lata. Teraz mam jakiś zamiennik - na razie działa. Krótko mówiąc praktyka pokazuje że cena wcale nie jest tu adekwatna do trwałości więc lepiej czasami kupić taniej a częściej niż drożej i równie często.

 

Chcesz wymienić płyn czy tylko termostat??? Jeśli termostat to wymienisz go bez spuszczania płynu - wiadomo, trochę wyleci ale więcej roboty ze spuszczaniem niż z dolaniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę wymienić tylko termostat  i też myślałem właśnie żeby całkiem nie spuszczać płynu tylko dolać to co wyleci a nie powinno tyle płynu wylecieć jak nie odkręcę korka i nie spuszczę ciśnienia.Chyba jednak się zdecyduję na zamiennik i na sam wkład

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i strzykawką z wężykiem odciągnij, potem ściągnij wężyk powrotny i dmuchnij w niego.

Ja odlałem łącznie 1,2 litra i to wystarczyło żeby nie uciekło nic przy demontażu starego.

Ja niestety kupiłem cały ( jakiś najtańszy zamiennnik ) tzn działa oki, ale pewnie nie pociągnie za długo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...