Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rob2ak

ABS ,TC i Check- od czego zacząć/ pomoc w diagnozie.

Polecane posty

Witam wszystkich Forumowiczów,

 

Jestem posiadaczem Vectry C 2008 z20net od niedawna i przy ostatnich mrozach zaczęło świecić się kontrolki TC i ABS oraz tydzień później "auto z kluczem". Podjechałem do mechanika z czytać błędy i wyskoczyło:

p2138-Czujnik położenia pedału gazu 1/2

C0040- obwód czujnika prędkości przedni prawy

Dodam ,że błędy wyskakują na zimnym silniku. Gdy po przejechaniu ok~5km wyłączę i załączę zapłon błędy Abs i Tc znikają, a kontrola trakcji i abs działają aż do momentu zostawienia auta do "wystygnięcia".  CHECK też gaśnie po ponownym uruchomieniu ale w trakcie dalszej jazdy się zapala ,a auto jest zmulone szczególnie na pierwszym i drugim biegu. Zauważyłem także że tempomat nie działa. Pytanie:

1.  od czego zacząć sprawdzanie auta?

2. Czy jest to normalny objaw(zmulenie) przy tego typu usterce?

3. Jeśli nie opanuje tego osobiście jakie koszta plus minus mnie czekają i czy (tak powiedział mechanik) czeka mnie wymiana pedału gazu wraz z czujnikami  czysą one do kupienia osobno/ to samo tyczy się czujnika Abs czy jest do kupienia osobno czy z całą piastą?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi autko zaczyna świrować (ikona auta z kluczem) jak ma niskie napięcie na aku (11,9-12,0V). Jak jest podładowany, czyli tuż po jeździe to przy ponownym zapłonie jest wszystko ok. Ale może to też wynikać z psującego się modułu cim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam rozwiązałeś swój problem ???? ja mam podobne objawy i prawdopodobnie mam uszkodzony ECU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...