Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Anuradis

Problem

Recommended Posts

Cześć Oplowicze !

Opiszę swoją dzisiejszą przygodę z moją niezawodną jak do tej pory Viki, mianowicie..

Wracałem z rozmowy o pracę (50km w jedną stronę) i w połowie tej drogi zaczęły się problemy. Silnik zaczął szarpać i późno reagował na pedał gazu. Na wyższych biegach (od trzeciego biegu) jeszcze jakoś jechała. Na drugim biegu praktycznie nie reagowała na naciśnięcie pedału gazu. Jakoś udało mi się dojechać pod sam dom. Jednak na 500 m przed miejscem zamieszkania kończy się asfalt i musiałem zredukować do jedynki, silnik się zadławił i zgasł i już nie mogę go odpalić. Silnik kręci, w trasie nic mi nie dymiło. Dodam, że w nocy w moim regionie było -19st, jednak Viki stoi w garażu i tam było coś koło -3st. W miejscu, w którym odbywała się rozmowa postała na dworze w temperaturze około -7,-8 stopni.

Filtr paliwa? Pompa paliwowa? Trefna ropa?
Każda podpowiedź się liczy..
:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy były jakieś błędy znaczy czy świeciła się kontrolka check.

Zacznij od sprawdzenia filtru paliwa żebyś nie miał np tak

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/9maCuB4.jpg&key=638b807d480978679d688de088830d335246f26c3af95c77ac2ce18eadbafe7d" class="ipsImage" alt="9maCuB4.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za pierwszą odpowiedź :)

Nie, nie świecił się check engine. Jak odkręcę filtr to zapowietrzy mi się układ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinien wymieniasz wkład i dolewasz paliwa do pełna i dobrze osadzasz uszczelke szczelnie dokręcasz dekiel odpalasz trzymając obroty tak na 1200obr wachną się obroty ale wrócą i powinno być ok, chyba że nie jest szczelnie dokręcona pokrywka filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Filtr może nie wygląda super ale nie jest zamarznięty.

Próbowałem odpalić bez filtra, niestety dalej to samo - kręci, kręci ale nie odpala..
Ktoś ma jakieś inne pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sprawdź szczelność wężyków powrotu do pompy one lubią pękać szczególnie te stare + trójniki.

Masz teraz mocno zapowietrzoną pompe i tylko w ten sposób to odpowietrzysz, ale pierwsze szczelność.

Tu czytaj co i jak z odpowietrzeniem pompy ona sama się nie odpowietrzy szczególnie rurki wysokiego ciśnienia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wężyki są szczelne. Pompa w ogóle nie reaguje na przekręcenie kluczyka w stacyjce.

Tak jakby w ogóle prądu nie dostawała. Pod tylną kanapą jest taka klapka, otworzyłem ją i jest tam taka złączka elektryczna - sprawdziłem tam napięcie i jest bardzo słabe...
Za chwilę postaram się wrzucić zdjęcia, żeby to bardziej zobrazować.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Anuradis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie świeci mi się żadna kontrolka na desce rozdzielczej.
 

Edited by Anuradis

Share this post


Link to post
Share on other sites

W baku nie ma pompy,pompa paliwowa jest na silniku i ona jest ssąca i ssie paliwo z baku a ta wtyczka to jest do pomiaru ilości paliwa w baku.

Co do oświetlenia i podgrzewania tylnej szyby to sprawdź przelotke między tylną klapą a kabiną taka gumowa harmonijka możliwe że w niej popękały kable teraz trza je polutować bo możesz spalić auto jak zewrzesz te plusy do masy i zapalą ci się kable.

Co do palenia to czytaj co ci podałem w linku.

Po twojej wypowiedzi na temat pracy pompy widzę że lepiej oddaj do mechanika będzie bezpieczniej.

Tu jest pompa paliwa VP44.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/Sx1pfLH.jpg&key=5c8b1fee7977a295792e1cc4d9a2936dc39b6aacd772d6967b9127e2baa7012d" class="ipsImage" alt="Sx1pfLH.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja - mechanikiem nie jestem.

Czyli jak mam odpowietrzyć pompę? Albo inaczej.. jak podpowiedzieć mechanikowi, żeby to zrobił.

Edited by Anuradis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz go obrazić do tego potrzeba jest dwoje ludzi.

Teraz jeśli filtr paliwa i układ powrotu (przelewy) jest szczelny to musisz odpowietrzyć pompe i rurki wysokiego ciśnienia czyli mechanik popuszcza cztery nakrętki przy trawersach tak co by był wyczuwalny luz tych rurek. Teraz musi się mechanik rozdwoić czyli drugi mechanik lub ten mechanik wsiada za kierownice i kręci rozrusznikiem a drugi mechanik wspomaga plakiem żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika a jak zacznie lecieć mocno paliwo z pod wszystkich nakrętek to mechanik dokręca trzy nakrętki i znowu kręcisz rozrusznikiem teraz zapali na trzy gary i jak poleci czwartą rurką paliwo to nie gasi tylko mechanik mając klucz w ręce dokręca czwartą dobrze i niech silnik pochodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję.

Jutro będzie nowy filtr i będą próbować, oby odpaliła..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...