Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

DemMarc

Opel Vectra c 2.2 direct problem 'shadow'

Polecane posty

Witam. Posiadam opla vectre 2.2 direct z 2004r.

Jeden z problemów jest taki, że jestem obecnie za granicą we francji.

Wracałem z pracy i tak NAGLE jak odpaliłem samochod i zacząłem jechać (jak dawałem gazu) to zaczął się trząść, spadała moc samochodu, obroty spadały co chwile i tak ledwo jechał mozna powiedziec. Podjechalem 200 metrow po czym zgasiłem i odpaliłem. To jak odpaliłem to go znów tak 'trzęsło', że obroty spadały, jakby sie gdzies zapchał (takie moje oddczucie) i nie chciało sie odetkać. Po czym przez troche czasu dawałem tak dużo gazu i jakos tam zaczał mi jechać. 15 km mam do domu i jechalem i tak gubił moc (za dużo się nie chciał rozpędzić tak jechałem z 70km/h+- myślę) i tak jechałem jechałem i co jakiś czas obrotomierz spadał no i dojechałem tak z 2 km od miejsca zamieszkania i nagle mi tak spadła moc totalnie ze 20km nie chcial jechac nawet i szybko zatrzymałem się na bok i jak pusciłem juz gaz to już mi zgasł. No dobra to próbuję go odpalić po czym odpalił ale tam obrotomierz to praktycznie na samym dole był i wgle nie było mocy i od razu mi praktycznie gasł (widać były poprawy jak dawałem tak więcej gazu to coś jakby się odblokowywało). Po czym poczekałem z godzine i jak odpalił to dalej go dusiło ze obroty skakały ale dawałem duzo gazu i w koncu mu cos sie odblokowało i nagle dobrze jechał. Podjechalem pod warsztat z 3km dalej i do domu z buta wrociłem. No to dzisiaj odpaliłem auto i wszystko było okej i wjechałem do warsztatu (bo go dzis otworzyli) no i odczekałem godzine i powiedział ze to coś ze skrzynia biegów (a moja skrzynia to automat) i ze oni tego nie naprawiaja i zebym do opla serwisu pojechał. No to go odpalam i kurde znów to sie zaczęło dziać i odpalam i trzęsie samochod obroty spadaja tak ze prawie gaśnie (i jak nie dawałem gazu to wtedy samochod mi gasł) i odpaliła się kontrolka od silnika była zapalona, i tez zapalała się kontrolka ta samochod z kluczykiem ze 3 razy. (jak gasiłem i zapalałem to jej znikała) no ale odczekałem godzinę i jak ostygł to zapaliłem na poczatku troche go potrząsło ale jak dawałem gazu to w koncu się cos odblokowało i już normalnie jechał. No i jak już ruszyłem to nic się nie działo (no czasami coś tam obroty spadły) ale juz mozna powiedziec ze normalnie chodził i nigdzie się nie dusił. 

W serwisie opla mi powiedzieli ze to cewka zapłonowa (chyba pokazał mi na silniku w czym jest problem i ze trzebea wymienic - ale nie był na 100% pewien) - poniżej dałem zdjęcie na silniku wskazałem strzałką gdzie on mi pokazywał ze problem. (zażyczyli sobie za częśc 407 euro wiec masakryczna cena)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 - tutaj mi pokazywał zdejmował tą zasłonke gdzie napisane jest ECOTEC no i pod tą zasłonką pokazywał ze to własnie to może być.

Bo z tego co zrozumiałem w tym oplu warsztacie powiedział mi ze to jest coś ze włącza samochod w awaryjny tryb.

- I jeszcze dodać takie coś jak dawałem gazu to samochód reagował na to ale tez czasami ze reagował ale spadały te obroty troszkę i znów reagował.

 

No i jak myślicie ? Co to może być za problem? (niestety błędów nie mam jak wam powiedziec bo nie gadam po francusku i trudno mi sie tam z nimi porozumieć i poki co ich nie mam a samochodu do pracy potrzebuje wiec tez mi na czasie zależy)

Każda pomoc mile widziana, pozdrawiam!

 

Edytowano przez DemMarc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie podepniesz pod komputer to można sobie gdybać znajdź warsztat nie z czytają błędy i wtedy można coś radzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postaram się do wieczora zdobyć te błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie byłem w warsztacie, odczytali mi błędy i żadnego błędu nie ma. Mówili, że problem bo raz coś sie dzieje z samochodem a raz nie. Specjalnie zostawilem u nich na godzine ale jak u nich był to żadnego problemu nie było. Teraz jezdzilem i problemu nie było. Ale jak zgasiłem i zapaliłem to znow ten problem. I wiec co ludzie mi radzicie zrobić? Bo już nie mam pojęcia co zrobić bo też problem bo jestem za granicą we francji :(  ktoś pomoze co to za problem może być?

 

Tutaj filmiki co się dzieje z moim samochodem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale byłeś w warsztacie u mietka czy w serwisie Opla gdzie mają tester MDI?

Przecież ewidentnie widać że błąd jest i napewno zapisał się w pamięci kompa.

Bez błędów to jest wróżenie z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze byłem wpierw w normalnym warsztacie dośc popularny we francji, a potem byłem w serwisie Opla. I tam podpiął pod kompa i mówi, że żadnego błędu nie ma - i w tym właśnie problem ze też tak myślę, że jakiś błąd powinien być (on mi właśnie w tym oplu powiedział ze to ta cewka zapłonowa, a w drugim warsztacie to powiedzieli mi ze na 99% to nie ta cewka tylko coś z moją skrzynią automatyczną.

I powiedzieli ze trudno wykryć bo raz problem jest i raz nie ma.

Edytowano przez DemMarc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec to był moj ostatni dzien jazdy do pracy samochdoem bo nie chce go totalnie zepsuć i więc tak

Jak jechałem do pracy: 

Odpaliłem samochod i normalnie wszystko okej. Przejechalem 10km bez problemu i na poczatku tak lekko nie chciał mi jakoś szybciej jechac i obroty skakały w dół i wracaly potem na swoj poziom tak co pare sekund. Tak jakby mi bieg sie zmieniał w automacie sam na niższy a potem wracał na ten co był (takie odczucie).

Jak już byłem z 500m od pracy to jak musiałem na rondzie zwolnic to jak juz zwolnileem do 30km/h to już nei moglem szybciej jechać bo mocy nie miał i szarpało mi ciągle. Tak jakby próbował zmienić bieg na wyższy i zmieniał ale zaraz wracał na poprzedni bieg (takie oddczucie) i jak jzu byłem na parkingu (doturlałem się) to mi zgasł. I już potem nie mogłem go odpalić nawet bo wyskakiwał samochodzik z kluczzkiem i zapalał się i od razu gasł.

No to po 8 godzinach po pracy odpalam samochód i wszystko okej. I tym razem go trzymałem na dużych obrotach ciągle i jechalem tak z 110km/h zeby dojechac do domu i wtedy przez 12km wszystko było okej. Po 12km dojechałem do miasta to musiałem zwolnic i im mniejsze obroty miałem tym mniej on nie chciał jechać wiec co chwile musiałem duzo gazu wciskać i wtedy jakoś tam jechał. Samochod z kluczykiem sie tak przez kilometr włączał i wyłączal, włączał sie na 5 sekund a potem się wyłączał i  tak co 10 sekund. Po czym mi zgasł na swiatłach ale odpaliłem i dałem duzo gazu to jakoś jechał troche mi go szarpało bo chyba zmieniał bieg w dół i potem wracał na swoj bieg (takie odczucie) no i dojechalem jakoś do domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem w innym co mi ludzie polecili warsztacie i mi powiedział ze to czujnik ciśnienia paliwa. A tutaj gadam z innymi ludźmi (z polski) i mowią ze to może być pompa. jednak pompe wymieniałem 1,5 roku temu na nowkę oryginała siemensa z tego co pamietam. Wiec pompa raczej mało prawdopodbne ze by sie po 1,5 roku zepsuła prawda? Jak mogę być pewny czy to jest pompa czy ten czujnik ciśnienia paliwa? Ktoś ma pomysły? Czy jak podłącze woltomierz do tego czujnika i wtedy te pomiary bedą złe to znaczy ze to czujnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć

Podłącz interfejs diagnostyczny dedykowany dla Opla i sprawdź kody błędów. Napisz tu w oddziale

zapewne chłopaki pomogą w ustaleniu podłączeniu i ustaleniu gdzie jest problem, bo tak to przysłowiowe wróżenie z fusów i niepotrzebne nerwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×