Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

na_forum

Wymiana sondy lambda

Polecane posty

Witam muszę wymienić sondę (z przodu) ale... Oryginały i zamienniki do dosyć drogie a używki w tym przypadku kupować nie będę.

Jak pytałem o uniwersalną to cena trochę lepsza, ale mi powiedzieli, że są z nimi cyrki bo samemu coś trzeba skręcać, lutować itd.

1. Ktoś ma jakieś rady/doświadczenie z taką uniwersalną?

2. Czy oprócz problemów pt. zlutuj sobie sam, to czy takie uniwersalne mogą generować jakieś problemy w trakcie użytkowania?

3. Jest gdzieś jakaś instrukcja (najlepiej obrazkowa) jak poskładać taką sondę?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sondy kupuj tylko sprawdzonych firm. Szukasz pod swoj silnik. Z lutowaniem chodzi o to ze trzeba do nich przylutowac wtyczke, lutuje sie ta co jest w zestawie lub swoja oryginalna (nie pamietam dokladnie), ot cala filozofia. Tylko pamietaj zawsze szukaj sondy pod SWOJ silnik, a nie uniwersalna jak to napisales. Sa sondy od razu zaprawione i taka polecam. Wejdz w katalog E-intercars i tam po aucie i silniku znajdziesz sondy. Jesli nie masz mozliwosci zrobienia tam zakupow to uzyskasz chociaz numery wybranej sondy i kupisz gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok, ale po wejściu na ich stronę, zakres sond lambda jaki mi się pokazał (po wpisaniu parametrów) jest taki sam jak w każdym innym sklepie. Wyskakują również te uniwersalne.

Dzięki za info o kablach, ale teraz mnie najbardziej interesuje czy taka uniwersalna (która również wyskakuje jako nadająca się) nie będzie sprawiała kłopotów w trakcie użytkowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam założoną delphi dobieraną pod silnik była gotowa z wtyczką 140zł 5 miesiąc jeżdżę i jest ok, co do uniwersalnych łączysz kolorami kabli patrzysz na swoją wtyczkę i jak lecą kable chyba w zestawie przynajmniej boscha są złączki gdzie nie potrzeba lutowania, gdzieś na forum czytałem żeby nie lutować bo różne problemy mogą się pojawiać. Miałem ten sam dylemat czy kupić oryginał czy zamiennik bądź uniwersalną padło na zamiennik dedykowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tymi uniwersalnymi to różnie bywa. Co do zasady powinno działać ale u mnie się nie sprawdziła sonda boscha pomimo że kupiłem niby dedykowaną. I z tego co wiem to kabli się nie lutuje tylko łączy na złączki. Nawet na tym forum kilka razy czytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może kolega patrzy za NTK/NGK ja podałem przykład gdzie widziałem złączki nie do każdej uniwersalnej sondy takie złączki dają w gratisie. Mi zaufany sprzedawca odradził boscha. Ja na Delphi nie narzekam chociaż naczytałem się tutaj na forum że opel jest wybredny co do sondy głównej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skoro Delphi ci się sprawdza, to chyba się zdecyduję. Chciałem zapytać jaki dokładnie model kupiłeś bo mam ten sam silnik, ale patrzę masz napisane: Z18XEL a ja mam Z18XER.

Dzięki za info.

Jeszcze jedno pytanie, rozumiem, że:

1.      Wykręcam starą

2.      Wkręcam nową (+ smarowanie gwintu)

3.      Bez problemu odpalam

4.      Jadę do mechanika, żeby zrobił czary mary na komputerze

 

???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik Z18XEL 110km generalnie jest to samo co Z18XE lecz tamten ma na kompie podniesione na 122 czy 125km. Ty masz wersje chyba 140km więc jest to inny motor. Co do modelu poszukaj pod Z18XER. Co do wymiany ja nie smarowałem bo sonda była już pokryta na gwincie takowym. Wkręcasz zapinasz wtyczkę i chyba tyle w temacie. Bynajmniej ja do mechanika już nie jechałem. Chyba, że stara sonda rozjechała Ci mapę to trzeba pojeździć i samo się ustawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie ma potrzeby, chyba, że błędy chcesz wykasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...