Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

na_forum

Wymiana sondy lambda

Recommended Posts

Witam muszę wymienić sondę (z przodu) ale... Oryginały i zamienniki do dosyć drogie a używki w tym przypadku kupować nie będę.

Jak pytałem o uniwersalną to cena trochę lepsza, ale mi powiedzieli, że są z nimi cyrki bo samemu coś trzeba skręcać, lutować itd.

1. Ktoś ma jakieś rady/doświadczenie z taką uniwersalną?

2. Czy oprócz problemów pt. zlutuj sobie sam, to czy takie uniwersalne mogą generować jakieś problemy w trakcie użytkowania?

3. Jest gdzieś jakaś instrukcja (najlepiej obrazkowa) jak poskładać taką sondę?

Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondy kupuj tylko sprawdzonych firm. Szukasz pod swoj silnik. Z lutowaniem chodzi o to ze trzeba do nich przylutowac wtyczke, lutuje sie ta co jest w zestawie lub swoja oryginalna (nie pamietam dokladnie), ot cala filozofia. Tylko pamietaj zawsze szukaj sondy pod SWOJ silnik, a nie uniwersalna jak to napisales. Sa sondy od razu zaprawione i taka polecam. Wejdz w katalog E-intercars i tam po aucie i silniku znajdziesz sondy. Jesli nie masz mozliwosci zrobienia tam zakupow to uzyskasz chociaz numery wybranej sondy i kupisz gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, ale po wejściu na ich stronę, zakres sond lambda jaki mi się pokazał (po wpisaniu parametrów) jest taki sam jak w każdym innym sklepie. Wyskakują również te uniwersalne.

Dzięki za info o kablach, ale teraz mnie najbardziej interesuje czy taka uniwersalna (która również wyskakuje jako nadająca się) nie będzie sprawiała kłopotów w trakcie użytkowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam założoną delphi dobieraną pod silnik była gotowa z wtyczką 140zł 5 miesiąc jeżdżę i jest ok, co do uniwersalnych łączysz kolorami kabli patrzysz na swoją wtyczkę i jak lecą kable chyba w zestawie przynajmniej boscha są złączki gdzie nie potrzeba lutowania, gdzieś na forum czytałem żeby nie lutować bo różne problemy mogą się pojawiać. Miałem ten sam dylemat czy kupić oryginał czy zamiennik bądź uniwersalną padło na zamiennik dedykowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi uniwersalnymi to różnie bywa. Co do zasady powinno działać ale u mnie się nie sprawdziła sonda boscha pomimo że kupiłem niby dedykowaną. I z tego co wiem to kabli się nie lutuje tylko łączy na złączki. Nawet na tym forum kilka razy czytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kolega patrzy za NTK/NGK ja podałem przykład gdzie widziałem złączki nie do każdej uniwersalnej sondy takie złączki dają w gratisie. Mi zaufany sprzedawca odradził boscha. Ja na Delphi nie narzekam chociaż naczytałem się tutaj na forum że opel jest wybredny co do sondy głównej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro Delphi ci się sprawdza, to chyba się zdecyduję. Chciałem zapytać jaki dokładnie model kupiłeś bo mam ten sam silnik, ale patrzę masz napisane: Z18XEL a ja mam Z18XER.

Dzięki za info.

Jeszcze jedno pytanie, rozumiem, że:

1.      Wykręcam starą

2.      Wkręcam nową (+ smarowanie gwintu)

3.      Bez problemu odpalam

4.      Jadę do mechanika, żeby zrobił czary mary na komputerze

 

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam silnik Z18XEL 110km generalnie jest to samo co Z18XE lecz tamten ma na kompie podniesione na 122 czy 125km. Ty masz wersje chyba 140km więc jest to inny motor. Co do modelu poszukaj pod Z18XER. Co do wymiany ja nie smarowałem bo sonda była już pokryta na gwincie takowym. Wkręcasz zapinasz wtyczkę i chyba tyle w temacie. Bynajmniej ja do mechanika już nie jechałem. Chyba, że stara sonda rozjechała Ci mapę to trzeba pojeździć i samo się ustawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma potrzeby, chyba, że błędy chcesz wykasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...