Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

coderiese

ogrzewanie - dziwne działanie

Polecane posty

nieustających cyrków z ogrzewaniem ciąg dalszy.

Samochód stał dosc długo na mrozie -20st . Nie jezdzilem albowiem zachorzałem na zapalenie płuc :)

Oczywiscie gdy zlazlem na dół mój 8letni akumulator wyzionął ducha. Oki, zakupiony nowy.

Wsadzony, OK.

No i oczywiście zaczęły się jaja z ogrzewaniem.

Jeżdzilem trochę po miescie załatwiając swoje sprawy. Termostat, płyn, nagrzewnica, węże - wszystko nowe. Temp silnik trzyma idealnie na 90st

Tyle że sterowanie ogrzewaniem działa idiotycznie. kręcąc gałką nastawy temp (klima automatyczna, tryb eco) słychać silniczek nastawiający klapę tak gdzies do 24st na wyswietlaczu. Powyzej tej temp, nawet jak kręcę do HI - nie słychać żeby brzęczał. Tym samym owszem, leci ciepłe ale nie aż tak jak wczesniej. Gdy pojezdzilem tak ze 15km po okolicach to w pewnym momencie slychac bylo że działa ok 28st - ale to juz bylo na parkingu, Przy tej wartosci parzy w pysk z nawiewów. Podobne objawy mialem juz wczesniej ale nie trwalo to tak długo

I teraz wyjaśnijcie mi ludziska - czy po braku zasilania, ew po zmianie panela itp - trzeba robić jakąś kalibrację tych silniczków sterowania? Ew czy to sterowanie powyzej tych 24st działa dopiero gdy temp w kabinie osiągnie jakąś okreslona wartość? Wiem, brzmi to nielogicznie ale niezbadane sa czasem prawa rządzące elektroniką

 

dzięki

 

 

Edytowano przez coderiese

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie panelu klimatyzacji powinno się wykonać kalibrację silników krokowych nagrzewnicy techem. Nie wiem czy w op-comie jest taka opcja

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki

bylem dzis na kompie. Wszystkie czujniki, silniczki itp - działają

facet tlumaczyl ze tak to dziala z zal od temp.

Być może.

Albo trafiony jest panel. Na allegro wszystkie są uszkodzone, a nowy kosztuje 2,5tys.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie na all.. szukaj tylko w dziale handelek tu na forum , tak na przyszłość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od tego zacząłem.

Jeden kolega nie dosłał, a drugi niestety też mial uszkodzony.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

uuuuu to nie dobrze:o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tego tematu chciałbym się dowiedzieć czy winne za taką sytuacje są termistory czy silniczek sterowania klapą mieszalnika ciepłego powietrza. Posiadam taki panel jak na zdjęciu ustawiając nawiew np na szybę temp na 24 z prawego nawiewu leci gorące natomiast z lewego letnie bądź takie słabo ciepłe (bawiąc się pokrętłem od nawiewu różna sytuacja jest ale i tak z prawej leci gorące moim zdaniem powinno być jednakowo z obu kratek). Ustawiając nawiew na kratki przednie czuję delikatną różnicę chociaż niedużą kratka środkowa skrajna lewa i lewa od okna od środkowej prawej i prawej od okna jednak bardziej cieplejsze jest z prawych. Sprawdzałem na op-com i np. sterowanie mieszalnika nie zawsze jest miarodajne w % ustawiając pokrętło na 17 pokazuję raz 70% otwarcia a raz 60% maksymalne otwarcie przy ustawieniu na 22 bądź 23( a przecież jeszcze jest 26.28). Temperatura jaką op com pokazuje wylotowego nawiewu na nogi 38-41, powietrza wewnątrz pojazdu 30-35 przy ustawieniu pokrętła mieszalnika na 24 natomiast wahania temperatury są zależne gdzie jest ustawiony nawiew. Jeszcze muszę popatrzeć dokładnie w kratki ale jak zdejmowałem raz to ich jakoś nie przyuważyłem ale op-com czyta temperaturę.( Nigdzie w op-comie odnośnie temperatury z osobnych kratek nie znalazłem). Proszę o info jak u was to wygląda. Z góry dziękuje za info.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez migotex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jeszcze jedna sprawa;

w układzie ogrzewania jest zawór nagrzewnicy czy jest stały obieg i ilością goracego powietrza steruje tylko klapa nawiewu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×