Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bartek2606

stukanie w prawym przednim kole

Polecane posty

Witajcie. Meczę się już z tym problemem praktycznie od zakupu auta, to co na stacji było do wymiany wymieniłem, do tego z przodu amorki poduchy i łożyska i nadal to samo, na nieruchawościach stukanie  takie głuche puknięcia. Raz ciszej raz głośniej generalnie mało kto to słyszy ale ja wiem że tak nie ma prawa być. Odwiedziłem już z 6 razy stacje diagnostyczne dzisiaj byłem na kolejnej, stwierdził że jakieś luzy są na układzie kierowniczym w okolicach skrzyni. Czy tak to może przenosić na koło prawe podczas jazdy na wybojach i co to może być. (jak najadę na dziurę tego nie słychać, najgorzej czuć na wybojach i najechaniu na łątke na dziurze lub, delikatnie zapadniętą studzienke, jak studzienka jest bardziej głeboka wtedy zagłusza to tradycyjny dźwięk najechania na dziurę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze wymieniałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie, poniważ nikt nie stwierdził luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poduszke pod silnikiem:] do niedawna też męczyły mnie stuki na nierownoaciach, cała wymieniona zawiecha zero luzów, a stukalo coś dalej... Wymieniłem poduszkę silnika pod filtrem powietrza i tam właśnie był pies pogrzebany;)

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz amortyzatory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poducha wymiebiona, kayaba ale przed qymiana bulo tak samo, dodam ze to chyba bedzie cos z ukladu koerwnoczego ale co, bo gdy najade prawym kolem na garb ziemi to kierownica ucieka, podobnie jak wjade prawym kolem w dziure

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Znam Twoj temat. Z tego co piszesz to sprawdzone wszystkie polaczenia metalowo gumowe.A czy sprawdzono tulejki polaczen sanek do karoseri? To odnosnie pukania. A co do tego wjezdzania kolem w dziure i uciekanie kierownicy to w VC dosyc normalne. Przejrzyj ten temat  

 

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widzę, że kolega dalej oporny na amortyzatory. Możesz wymienić całe kompletne zawieszenie, założysz amortyzatory na przód z KAYABY i będzie stukać. Uwierz mi na słowo przerabiałem ten temat dogłębnie jak walczyłem z głuchymi stukami u siebie. Zero luzów, odwiedziłem milion stacji diagnostycznych i nikt nic nie wykrył. Reklamowałem KAYABY trzy razy z racji stuków, reklamacje za każdym razem uwzględnione, dostawałem nowe amortyzatory i dalej stukało. Koniec końców na granicy wykończenia nerwowego zdecydowałem wywalić w kosmos KYB, założyłem nowe SACHSY i po prostu bajka - cisza totalna i auto prowadzi się o wiele lepiej. Decyzja oczywiście należy do Ciebie, upierasz się, że przed wymianą też stukało, ale weź pod uwagę, że poprzednie amortyzatory mogły być po prostu zużyte/uszkodzone, a obecnie założone są wadliwe (KYB w VC/Signumach jako nowe już stukają).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok ale co maja amory do uciekania kierownicy, wystarczy ze troche przyspiesze najade na poboczu na usypana kupje ziemi czy wpadne w dziure I od razu kierownica ucieka I uczucie jakby jakis luz byl na prawym kole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Cy kolega powyżej napisał coś o uciekaniu kierownicy? napisał o stukach.

Z tym wyrywaniem kierownicy to też tak mam, ale to raczej normalne że jak się najedzie szczególnie jednym kołem na podłoże o słabszej przyczepności i doda gazu to auto przednionapędowe tak właśnie będzie się zachowywać, zwłaszcza Vectra z dość silnym wspomaganiem kierownicy.

 

Edytowano przez wigo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym że mam uczucie że zaraz uleci koło, z lewym kołem nei mam takich odczuć, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w którą strone iśc  ewidentnie na łączeniach asfaltu jakby koło mialo prawe odpaść, nikt luzów nie widzi, a tak to na wybojach puka, kierownica lata jak chce jak najade prawym kołem na dziure, dodatkwow na łuku drogi strasznie pływa d***, nie wiem czy iść w strone maglownicy bo co innego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trawers, czyli sanki pod silnikiem one są na czterech tulejach, z prawej i z lewej strony są do sanek przykręcone wahacze, czyli po prostu mówiąc na tym trzyma się zawieszenie i jeżeli tulejkami się wyrobią zaczyna latać trawers razem z kołami są bicia ,stuki ,wrażenie jak by koła miały odlecieć odczuwalne jest to czasami na karoserii jak i na kierownicy, w zależności od tego jak bardzo są wyrobione.  Może to być to, staram się podsunąć jakiś pomysł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, jeżeli zawieszenie jest dobre to nic tam nie znajdziesz, auto do góry brecha i sprawdzić trawers.A maglownicę zostaw w spokoju na razie jeżeli Jedziesz prosto lekko skręcisz np w lewo a on dalej jedzie prosto to wtedy może się okazać ze maglownica na teraz trawers, sanki pod silnikiem. Pozdrawiam 

Edytowano przez Dawid2.2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie może być odczuwalne na kierownicy lub karoserii najechanie na nierówności lub bujnie na zakręcie, czy też drgania na kierownicy(szybkie kręcenie się w prawo i w lewo). To już by była przesada, mi też się ukazywały te same objawy co u kolegi, latała mi kierownica, na kostkę jak wjechałem to myślałem że zaraz mi się koła rozjadą na boki stuki, puki a zawieszenie całe nowe, więc jedyne co jest w połączeniu z zawieszeniem i jest na czterech tulejach ,które po wyrobieniu się mogą narobić nam takich małych niewiadomych, jest trawers.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takze wyniebilem, bez jakichkolwiek znian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poduszki amorów wymień do tego daj nowe izolacje na sprezyny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiebialen poduszki i izolacje.... Wymiebilem praktyczniebwszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz tam jakiego aso pod ręką? Czasem nie warto szukać oszczędności bo ostatecznie wychodzi drożej. Nie twierdzę że tam pracują cudotwórcy ale czasem trafi się ktoś bardziej doświadczony i kumaty. Miałem kiedyś problem z Lybrą, bujałem się po mechanikach z liną w bagażniku, żaden nie pomógł. W akcie desperacji zaprowadziłem wóz do ASO Fiata i diagnozę miałem w 10 minut (naprawa już dłużej bo tydzień:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś takie głuche stukanie na dziurach i też tak szukałem w zawieszeniu a okazało się że wina leżała w poduszce chłodnic, niosło się po aucie... 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tm że mi auto tańcuje, na dziure najade prawym kołem wyrywa kierownice....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a te tuleje sprawdziłeś? bo one takie objawy "pływania" dają niby są "wieczne" ale potrafią się rozwulkanizować  

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te gumy nie są wieczne, sam wymieniałem razem z wahaczem po 150 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie te lecą w pierwszej kolejności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tych tulei jest dwa typy w sprzedaży z "pustym środkiem" te owszem lecą i z pełnym środkiem całym z gumy te są wieczne stosowane w Saaba i mocnych odmianach Vectry  

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Miałem kiedyś Ibizie tam było takie samo rozwiązanie tych tulei, te z "pustym środkiem" leciały jak liście na jesieni... założyłem pełne stosowanie w Ibizie Cupra i nic ich nie ruszało w Vectrze też mam te pełne wymieniłem bo koła "tańczyły" (jak się kopneło w koło z czoła opony to zachowywało się tak jakdyby coś było urwanie poruszało się, głębokie koleiny to była walka z autem) teraz są sztywne nawet nie drgną, zaletą tych pełnych tulei jest to że samochód zachowuje się bardziej sztywno nie jak ponton przy nagłych skętach, kierownica jest bardziej "czuła", samochód nie pływa w koleinach, wada owszem jest.. auto jest bardziej twarde czuć na kierownicy każdą łatę na jezdni, czuć nawet czy asfalt jest gładki czy chropowaty.

Ta są te "puste" widać różnicę tylko od strony wahacza bo od strony tej śruby z tyłu to obie wyglądają tak samo. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez neseser

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×