Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maniekSpy

Vectra B 2.0 instalacja LPG

Recommended Posts

Witam

Właśnie jestem po montażu gazu STAG sekwencja w swojej Vectra 2.0 Trochę się nasłuchałem o problemach w tym silniku, szczególnie jeśli chodzi u wywalającą uszczelką pod głowicą. Mój majster zaprzeczył ale kilka osób mnie straszyło że wywala uszczelkę przy gazie nawet 2x do roku.

Jeśli ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tej kwestii to proszę o info. 

Pozdrawiam

Mariusz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest spartaczona robota (słabe komponenty) i źle wyregulowana instalacja to może to powodować częstsze wywalanie UPG. Natomiast jeśli wszystko jest dobrze ustawione, będzie serwisowane na czas i ogólnie użytkowane poprawnie to nie powinno mieć to wpływu na żywotność UPG.

Fakt, temperatura spalania LPG jest wyższa niż benzyny i jeżeli do tego dojdzie niepoprawnie wyregulowana instalacja, która spowoduje że temperatura spalania będzie jeszcze wyższa no to UPG będzie dostawać po d****. Dlatego tak ważna jest poprawna regulacja i serwis, o czym wiele osób zapomina a następnie zwala winę na LPG i tak powstają mity jakie to LPG jest złe i tylko do kuchenki.

Ja mam ponad 340kkm przebiegu, 200kkm na gazie, fakt przy 300kkm robiłem uszczelkę, nie wiem natomiast kiedy była robiona wcześniej i do tej pory żadnych niepokojących znaków nie zauważam.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem (pompa wody stanęła i pasek rozrządu trafił szlag). Pasek rozrządu pompa oraz uszczelka wymienione na świeżo.

Wybierałem graty bez oszczędzania więc wierzę że jest to zrobione jak Najjaśniejszy to przewiduje. Na razie przelatane jakieś 1000 km i ubytków oleju nie ma.

Jest jeszcze jedno. Ludzie od których słyszałem te strachy mieli instalacje nie sekwencyjne. Pewnie w zwykłym gazie dobór mieszanek jest zupełnie inny stąd temperatura spalania też inna i wszystko pozostałe też funkcjonuje inaczej. Zobaczymy z czasem jak to będzie. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, precyzja sterowania mieszanką w instalacji sekwencyjnej, a mieszalnikowej jest zupełnie inna. Więc jeżeli złożyłeś to na dobrych komponentach i jest to sekwencja to nie powinieneś odczuwać negatywnych efektów przez długi czas o ile wszystko serwisujesz jak należy.

Mój olej wciąga, natomiast nie wiążę tego z LPG - przy tym przebiegu bez kapitalnego remontu mnie to wcale nie dziwi, i tak się cieszę, że korba jeszcze nie wyleciała bokiem :D

BTW: tak z ciekawości, zerwanie paska nie skutkowało uszkodzeniami w głowicy (pogięte zawory) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to nie. Zdaje się że 2 zawory były wymieniane i nic więcej.

W poprzednim aucie Nissan Primera 2.0D mechanik za mocno dociągnął pasek i zatrzymała się rolka. Pasek strzelił po 3 tys/km i z silnika zrobił kotlet mielony. Wszystkie zawory, szklanki i kupa innego towaru była do wymiany. Za naprawę wywaliłem 2 tys/zł.

Jeśli chodzi o olej to zrobiłem 1600 km i zero ubytku (wczoraj sprawdzałem). Miło.

Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jezdze juz 5 rok gaz sekwencja stag 3 i niema problemów jedynie regulacja od czasu do czasu i to wszystko;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisząc że masz Staga równie dobrze możesz napisać że masz czarną butlę. Nic to nie mówi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś nowy sterownik stag  3 ??

 

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

niema  stag3  jak juz  to stary stag 300

Please login or register to see this quote.

Ja w swojej viki zrobiłem na gazie 340 tys  a pierwsze słyszę ze  przez gaz wywala uszczelką.  Jak  juz to moze ci wypalić zawory jak  jest za ubogo albo bogato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...