Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maniekSpy

Vectra B 2.0 instalacja LPG

Polecane posty

Witam

Właśnie jestem po montażu gazu STAG sekwencja w swojej Vectra 2.0 Trochę się nasłuchałem o problemach w tym silniku, szczególnie jeśli chodzi u wywalającą uszczelką pod głowicą. Mój majster zaprzeczył ale kilka osób mnie straszyło że wywala uszczelkę przy gazie nawet 2x do roku.

Jeśli ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tej kwestii to proszę o info. 

Pozdrawiam

Mariusz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest spartaczona robota (słabe komponenty) i źle wyregulowana instalacja to może to powodować częstsze wywalanie UPG. Natomiast jeśli wszystko jest dobrze ustawione, będzie serwisowane na czas i ogólnie użytkowane poprawnie to nie powinno mieć to wpływu na żywotność UPG.

Fakt, temperatura spalania LPG jest wyższa niż benzyny i jeżeli do tego dojdzie niepoprawnie wyregulowana instalacja, która spowoduje że temperatura spalania będzie jeszcze wyższa no to UPG będzie dostawać po d****. Dlatego tak ważna jest poprawna regulacja i serwis, o czym wiele osób zapomina a następnie zwala winę na LPG i tak powstają mity jakie to LPG jest złe i tylko do kuchenki.

Ja mam ponad 340kkm przebiegu, 200kkm na gazie, fakt przy 300kkm robiłem uszczelkę, nie wiem natomiast kiedy była robiona wcześniej i do tej pory żadnych niepokojących znaków nie zauważam.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem (pompa wody stanęła i pasek rozrządu trafił szlag). Pasek rozrządu pompa oraz uszczelka wymienione na świeżo.

Wybierałem graty bez oszczędzania więc wierzę że jest to zrobione jak Najjaśniejszy to przewiduje. Na razie przelatane jakieś 1000 km i ubytków oleju nie ma.

Jest jeszcze jedno. Ludzie od których słyszałem te strachy mieli instalacje nie sekwencyjne. Pewnie w zwykłym gazie dobór mieszanek jest zupełnie inny stąd temperatura spalania też inna i wszystko pozostałe też funkcjonuje inaczej. Zobaczymy z czasem jak to będzie. 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, precyzja sterowania mieszanką w instalacji sekwencyjnej, a mieszalnikowej jest zupełnie inna. Więc jeżeli złożyłeś to na dobrych komponentach i jest to sekwencja to nie powinieneś odczuwać negatywnych efektów przez długi czas o ile wszystko serwisujesz jak należy.

Mój olej wciąga, natomiast nie wiążę tego z LPG - przy tym przebiegu bez kapitalnego remontu mnie to wcale nie dziwi, i tak się cieszę, że korba jeszcze nie wyleciała bokiem :D

BTW: tak z ciekawości, zerwanie paska nie skutkowało uszkodzeniami w głowicy (pogięte zawory) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie. Zdaje się że 2 zawory były wymieniane i nic więcej.

W poprzednim aucie Nissan Primera 2.0D mechanik za mocno dociągnął pasek i zatrzymała się rolka. Pasek strzelił po 3 tys/km i z silnika zrobił kotlet mielony. Wszystkie zawory, szklanki i kupa innego towaru była do wymiany. Za naprawę wywaliłem 2 tys/zł.

Jeśli chodzi o olej to zrobiłem 1600 km i zero ubytku (wczoraj sprawdzałem). Miło.

Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze juz 5 rok gaz sekwencja stag 3 i niema problemów jedynie regulacja od czasu do czasu i to wszystko;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisząc że masz Staga równie dobrze możesz napisać że masz czarną butlę. Nic to nie mówi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś nowy sterownik stag  3 ??

 

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niema  stag3  jak juz  to stary stag 300

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja w swojej viki zrobiłem na gazie 340 tys  a pierwsze słyszę ze  przez gaz wywala uszczelką.  Jak  juz to moze ci wypalić zawory jak  jest za ubogo albo bogato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×