Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gorecky

brak możliwości wrzucenia biegu

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów, to jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Opiszę przypadłość mojej Vectry C 1.9 CDTI z 2008r.
Na biegu jałowym "coś" mi popiskiwało w okolicy silnika/sprzęgła(dokładnie nie udało mi się zdiagnozować źródła dźwięku), po wciśnięciu sprzęgła pisk przestał być słyszalny. Po chwili jazdy pisk się utrzymywał również na niskich obrotach na biegu. Pisk cichł kiedy przyciskałem pedał sprzęgła do momentu poczucia oporu. Po dalszej jeździe pedał sprzęgła został w podłodze, po czym podniosłem go nogą lecz nie mogłem zmieniać biegów. Dodam że przy próbie zmiany nie było słychać zgrzytów tylko opór, jakby drążek opierał się na gumie (takie odnosiłem wrażenie - dodam że to była sytuacja stresowa). Po zatrzymaniu się nie można było włączyć żadnego biegu (opór jak wcześniej opisany). Po wyłączeniu silnika wszystkie biegi wchodziły prawidłowo. Po zostawieniu auta i późniejszej próbie uruchomienia biegu na odpalonym aucie, biegi ciężko ale wchodziły. Po ponownym uruchomieniu auta biegi już nie wchodziły. Pedał sprzęgła chodzi inaczej niż wcześniej, jakby trochę ciężej, ciężko na całej długości skoku pedału.
 
auto ma obecnie przejechane ponad 170tys. Nie katowane ale ostatnimi czasy sporo stało w korkach.
czy będzie konieczność wymiany całego kompletu sprzęgło+dwumas+wysprzęglik? Z tego co się zorientowałem to może być sam wyprzęgnik (nie mam pewności). 
Czy będzie konieczność wymontowania silnika aby dokonać naprawy?
Ostatnie dwa pytania mają związek z mechanikiem z którym rozmawiałem i stwierdził, że lepiej już wymienić cały komplet, tym bardziej biorąc pod uwagę, że aby dokonać wymiany trzeba wyciągnąć silnik a koszty robocizny oszacował na 550zł + jakieś 2,4-2,5k za części.  Jeżeli faktycznie trzeba wyciągnąć silnik i skrzynie, a dwumas i sprzęgło niedługo mogą paść to lepiej wymienić wszystko. 
Do tej pory ufałem temu mechanikowi, ale miałem do naprawy jakieś drobiazgi, to pierwsza duża rzecz, którą będę robił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do naprawy/wymiany sprzęgła/koła dwumasowego nie demontuje się silnika tylko skrzynię biegów. Sanki zawieszenia w dół, demontujesz skrzynie i masz dostęp do sprzęgła i koła ;)

Co padło - ciężko stwierdzić - stawiałbym na wysprzęglik.

Pozostaje demontaż skrzyni a wtedy mechanik zobaczy co i w jakim stanie - podejmiesz decyzję co robić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padł wysprzęglik. Wymień od razu koło dwumasowe i komplet sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...