Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

eLLastyczny

listwa sterująca przy kolektorze 1.9 cdti

Polecane posty

Witam.
Zauwazylem lezaca listwe sterująca przy kolektorze. Wyciagnalem ją lecz troche sie pospieszylem i nie zwrocilem uwagi jak ona ma byc prawidlowo zalozona, poniewaz na pierwszy rzut oka wydaje sie byc symetryczna. Jednak gdy zaczalem ja wycierac zauwazylem ze jest asymetryczna. 
Moje pytanie.. jak mam ją wlozyc czy tak jak na zdjeciu czy na odwrot (o 180*)  ??

OPEL VECTRA C  1.9 cdti  150kM   2006r.

Z gory dziekuje.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez eLLastyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luknij sobie na zdjecia kolektora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już spadła, to po założeniu niedługo spadnie. Pomyśl o zaślepieniu otworów po klapkach w  kolektorze.

Edytowano przez blaszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest prawdopodobnie unieruchomienie ktores klapki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zgadza sie. nie prawdopodobnie tylko na pewno.. 

Edytowano przez eLLastyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze naswietle ta cala sytuacje..

Wiec tak. Dwa miesiace temu wracajac noca z trasy w pewnym momencie zapalila mi sie kontrolka z kluczykiem.. auto zaczelo szarpac, nie mialo mocy. Ledwo sie kulalo, zaryzykowalem kontynuujac jazde 150km z taka objawa.. Na nastepny dzien podlaczylem do op-com'a pokazalo "przerwa elektryczna na 3cim cylindrze". Czesta awaria sa kostki - lacza elektryczne przy wtryskiwaczach. I tak tez bylo w moim przyadku, uszkodzona byla kostka elektryczna. Po demontarzu i wyczyszczeniu jak reka odjal, wszystko wrocilo do normy.. silnik zaczal pracowac nalezycie. Lecz po kilku dniach znow usterka powrocila.. (szarpanie, brak mocy, kontrolka z kluczykiem). Dotykajac i trzymajac kostke obwod elektryczny sie zamykal i silnik znow pracowal jak nalezy (kontrolka gasla), lecz jak puscilem znow nie laczylo.. Pojechalem na szrot znalazlem identyczna kosc i polutowalem ja u siebie. Usterka sila rzeczy minela. :) 

Pare dni temu auto stracilo moc, na 1szym, 2gim i 3im biegu mulilo nie mialo mocy, dopiero gdy wrzucilem 4rke, gaz, 5tke, gdy obroty byly wyzsze i predkosc wieksza auto jakos sie toczylo.
Sciagnalem obudowe i co sie okazalo wyskoczyla listwa sterujaca przy kolektorze. Bez demontazu jakichkolwiek elementow wyciagnalem ją i wyczyscilem. Gniazda na ktorych pracuje listwa postanowilem tez wyczyscic byly mega zaszlamione brudem. I co zauwazylem ? Ze pierwsze obraca sie swobodnie, drugie i czwarte rowniez, lecz trzeciego nie szlo na poczatku ruszyc (wlasnie gdzie byla przerwa na kostce elektrycznej), lecz po jakims czasie udalo sie i drgnela, rozruszalem. Obkreca sie o 1/3 obrotu ( patrzac z gory na bolczyk na ktory wciska sie listwe - w zakresie od 10godz. do godz.14 krecac zgodnie z ruchem wskazowek zegara). Obkreca sie dosc ciezko z oporem i jakby samoczynnie wraca na swoje miejsce na godz.10.  Pierwsze, drugie i trzecie kreca sie bez zadnego oporu dookola i w jedna i w druga, a nawet mozna powiedziec ze maja luz gora dol.

I pytanie..
Czy wszystkie 4ry gniazda powinny obracac sie tak samo z oporem o 1/3 obrotu i samoczynnie powracac ??
Czy 1szy, 2gi i 4rty swobodnie bez oporu,a 3ci z oporem powracajac na swoje miejsce ?? ( 3ci otwiera i zamyka 1szy,2gi i 4rty poprzez listwe ktora je laczy ?? ).

Wedlug mnie wszystkie cztery gniazda powinny otwierac sie tak samo z oporem jak na 3cim wylocie..
( wiec po co ta listwa?  po to by trzeci sterowal pozostalymi. ? )
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wszystkie maja pracowac tak samo lekko.Tak trzeci steruje wszystkimi.Popatrz na zdjeciu ze trzeci od dolu ma jeszcze ramie do sterowania silnikiem.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No zgadza sie jest.. zalozylem listwe wskoczyla lekko, gniazda sa troche wyrobione, ale trzyma sie i nie spada. Tylko tak jak pisales opor ma trzecia.. mozliwe ze za niedlugo znowu spadnie wtedy usztywnie ją w pionie lub uzupelnie ubytek pasta. Dzis podepne op-com'a i zobacze co pokaze. Bo jak pisalem auto nie ma mocy mimo tego ze listwa jest na swoim miejscu. Wiec tak jak pisales unieruchomienie w moim przypadku 3jki.

Edytowano przez eLLastyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klapy nasmarowane, rozruszane.. listwa chodzi, nie spada.. auto odzyskalo moc.. :)  Bardzo mozliwe ze usterka powroci.. wetedy kolektor do piaskowania i nowy zestaw naprawczy..

Edytowano przez eLLastyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jaki zestaw naprawczy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi nie zaślepienie to może coś takiego kolega miał na myśli .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Taki zestaw też przerabiałem. Działało przez 4 mies. i wywaliło klapkę czwartą i powstała dziura.

Zestaw naprawczy, to tylko korki gwintowane wkręcone na uszczelniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Puki co wszystko chodzi.. rozruszalo sie.. lecz wydaje mi sie ze z czasem klapka znow zacznie sie zacinac.. 

Czy mozna dostac inny zestaw naprawczy niz same korki gwintowane ?

Chodzi mi o cale klapy wirowe..

Czy lepiej "zaślepić" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko zaślepienie ma sens. Reszta to półśrodki. Nawet nowy kolektor wytrzymał mi 30tys. i najpierw spadła listwa to założyłem  zestaw taki jak wyżej opisywałeś, potem wydmuchało 4 klapkę.

Stary kolektor przeprosiłem, nagwintowałem otwory, wkręciłem korki i mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×