Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

eLLastyczny

listwa sterująca przy kolektorze 1.9 cdti

Recommended Posts

Witam.
Zauwazylem lezaca listwe sterująca przy kolektorze. Wyciagnalem ją lecz troche sie pospieszylem i nie zwrocilem uwagi jak ona ma byc prawidlowo zalozona, poniewaz na pierwszy rzut oka wydaje sie byc symetryczna. Jednak gdy zaczalem ja wycierac zauwazylem ze jest asymetryczna. 
Moje pytanie.. jak mam ją wlozyc czy tak jak na zdjeciu czy na odwrot (o 180*)  ??

OPEL VECTRA C  1.9 cdti  150kM   2006r.

Z gory dziekuje.

Please login or register to see this attachment.

Edited by eLLastyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luknij sobie na zdjecia kolektora

Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już spadła, to po założeniu niedługo spadnie. Pomyśl o zaślepieniu otworów po klapkach w  kolektorze.

Edited by blaszka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyna jest prawdopodobnie unieruchomienie ktores klapki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgadza sie. nie prawdopodobnie tylko na pewno.. 

Edited by eLLastyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze naswietle ta cala sytuacje..

Wiec tak. Dwa miesiace temu wracajac noca z trasy w pewnym momencie zapalila mi sie kontrolka z kluczykiem.. auto zaczelo szarpac, nie mialo mocy. Ledwo sie kulalo, zaryzykowalem kontynuujac jazde 150km z taka objawa.. Na nastepny dzien podlaczylem do op-com'a pokazalo "przerwa elektryczna na 3cim cylindrze". Czesta awaria sa kostki - lacza elektryczne przy wtryskiwaczach. I tak tez bylo w moim przyadku, uszkodzona byla kostka elektryczna. Po demontarzu i wyczyszczeniu jak reka odjal, wszystko wrocilo do normy.. silnik zaczal pracowac nalezycie. Lecz po kilku dniach znow usterka powrocila.. (szarpanie, brak mocy, kontrolka z kluczykiem). Dotykajac i trzymajac kostke obwod elektryczny sie zamykal i silnik znow pracowal jak nalezy (kontrolka gasla), lecz jak puscilem znow nie laczylo.. Pojechalem na szrot znalazlem identyczna kosc i polutowalem ja u siebie. Usterka sila rzeczy minela. :) 

Pare dni temu auto stracilo moc, na 1szym, 2gim i 3im biegu mulilo nie mialo mocy, dopiero gdy wrzucilem 4rke, gaz, 5tke, gdy obroty byly wyzsze i predkosc wieksza auto jakos sie toczylo.
Sciagnalem obudowe i co sie okazalo wyskoczyla listwa sterujaca przy kolektorze. Bez demontazu jakichkolwiek elementow wyciagnalem ją i wyczyscilem. Gniazda na ktorych pracuje listwa postanowilem tez wyczyscic byly mega zaszlamione brudem. I co zauwazylem ? Ze pierwsze obraca sie swobodnie, drugie i czwarte rowniez, lecz trzeciego nie szlo na poczatku ruszyc (wlasnie gdzie byla przerwa na kostce elektrycznej), lecz po jakims czasie udalo sie i drgnela, rozruszalem. Obkreca sie o 1/3 obrotu ( patrzac z gory na bolczyk na ktory wciska sie listwe - w zakresie od 10godz. do godz.14 krecac zgodnie z ruchem wskazowek zegara). Obkreca sie dosc ciezko z oporem i jakby samoczynnie wraca na swoje miejsce na godz.10.  Pierwsze, drugie i trzecie kreca sie bez zadnego oporu dookola i w jedna i w druga, a nawet mozna powiedziec ze maja luz gora dol.

I pytanie..
Czy wszystkie 4ry gniazda powinny obracac sie tak samo z oporem o 1/3 obrotu i samoczynnie powracac ??
Czy 1szy, 2gi i 4rty swobodnie bez oporu,a 3ci z oporem powracajac na swoje miejsce ?? ( 3ci otwiera i zamyka 1szy,2gi i 4rty poprzez listwe ktora je laczy ?? ).

Wedlug mnie wszystkie cztery gniazda powinny otwierac sie tak samo z oporem jak na 3cim wylocie..
( wiec po co ta listwa?  po to by trzeci sterowal pozostalymi. ? )
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystkie maja pracowac tak samo lekko.Tak trzeci steruje wszystkimi.Popatrz na zdjeciu ze trzeci od dolu ma jeszcze ramie do sterowania silnikiem.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No zgadza sie jest.. zalozylem listwe wskoczyla lekko, gniazda sa troche wyrobione, ale trzyma sie i nie spada. Tylko tak jak pisales opor ma trzecia.. mozliwe ze za niedlugo znowu spadnie wtedy usztywnie ją w pionie lub uzupelnie ubytek pasta. Dzis podepne op-com'a i zobacze co pokaze. Bo jak pisalem auto nie ma mocy mimo tego ze listwa jest na swoim miejscu. Wiec tak jak pisales unieruchomienie w moim przypadku 3jki.

Edited by eLLastyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapy nasmarowane, rozruszane.. listwa chodzi, nie spada.. auto odzyskalo moc.. :)  Bardzo mozliwe ze usterka powroci.. wetedy kolektor do piaskowania i nowy zestaw naprawczy..

Edited by eLLastyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki zestaw naprawczy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśłi nie zaślepienie to może coś takiego kolega miał na myśli .

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taki zestaw też przerabiałem. Działało przez 4 mies. i wywaliło klapkę czwartą i powstała dziura.

Zestaw naprawczy, to tylko korki gwintowane wkręcone na uszczelniacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puki co wszystko chodzi.. rozruszalo sie.. lecz wydaje mi sie ze z czasem klapka znow zacznie sie zacinac.. 

Czy mozna dostac inny zestaw naprawczy niz same korki gwintowane ?

Chodzi mi o cale klapy wirowe..

Czy lepiej "zaślepić" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko zaślepienie ma sens. Reszta to półśrodki. Nawet nowy kolektor wytrzymał mi 30tys. i najpierw spadła listwa to założyłem  zestaw taki jak wyżej opisywałeś, potem wydmuchało 4 klapkę.

Stary kolektor przeprosiłem, nagwintowałem otwory, wkręciłem korki i mam spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...