Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam.

Po regeneracji głowicy (wypalony zawór na pierwszym cylindrze) silnik nie pracuje prawidłowo. Na biegu jałowym trzęsie kierownicą i są masaże przy pomocy fotela. 

Przy obciążeniu mam wrażenie turkotania w tle pracy silnika(szybki traktor). Po regeneracji spadło spalanie o jakieś 0.4 litra benzyny. Wymienione także było koło 

zmiennych faz na wydechu. Silnik ma moc i przyspieszenie. Tylko głośna praca bardzo męczy. Przy wyższych obrotach bardziej hałasuje, a szczególnie przy około 3800 obrotów

powyżej jest trochę ciszej. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Były sprawdzane luzy zaworowe (brak rozbieżności - wszystko w normie) i poduszki silnika ( wszystkie całe i sprawne). Wiem, że podobne tematy już były, ale żaden nie odpowiedział do końca na taką przyczynę. Jeżeli ktoś miał taki problem i go rozwiązał proszę o pomoc, albo jakieś sugestie w rozwiązaniu problemu, bo jeżeli nie rozwiąże tego problemu to chyba czeka mnie wymiana silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak z ustawieniem rozrządu, sprawdzane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko było sprawdzone. Rozrząd ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za olej zalany ? Większe luzy zaworowe to góra teraz głośniej chodzi,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A weź to nagraj

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Filmik w załączniku, olej jaki stosuję to Shell Helix 5W30. Olej wymieniany co 10 tyś, a nawet częściej. Raz przez cztery lata zdarzyło mi się wymienić olej po 15 tyś. Sam przejechałem Vectrą 100 tyś. 

Możliwe że góra głośniej chodzi, ale skąd drgania kierownicy i samochodu, nieraz wpadają plastiki w rezonans podczas dodania gazu. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk mam bardzo podobny, też robiłem luzy nie dawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po przerwie.

Rozrząd został złożony na nowo pomogło to na dwa dni. Było lepiej - ciszej. Koła zmiennych faz sprawdzone i są dobre, zresztą jedno jest nowe.  Wymieniłem też poduszkę ( oryginalna ) silnika od strony rozrządu. Kierownica mniej drgała. Pomyślałem to wymienię też od skrzyni i będzie dobrze,ale się myliłem. Jest tak samo. Silnik buczy błędów nie ma. Czy może być to objaw padniętego któregoś z zaworów zmiennych faz rozrządu? Jak się objawia padnięty zawór? Jak go sprawdzić czy jest dobry? Czy miał ktoś z was padnięty taki zawór? Jak ktoś miał coś takiego to proszę o pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij zawory i jeśli sitka się rozłażą, to je zdejmij, potrafi też się zablokować tłoczek zaworu, ale wtedy były by błędy 0013 i 0014. Zawór można rozebrać po zdjęciu okrągłego sitka na końcu, wewnątrz jest mały pierścień segera i po jego demontażu wyjdzie tłoczek, powinien chodzić bez zacięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. Spróbuję i dam znać. A da się poznać czy jest walnięty po wymontowaniu? Zasilanie ma na 12V?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem. Zawory były czyste, ale i tak je rozebrałem. Nie był żadnego syfu, tłok chodzi bez zacięcia. Siatek zewnętrznych już nie miały. Dwa lata temu kazałem te siatki zdjąć mechanikowi. 

Nic się nie poprawiło w pracy silnika. Dalej podczas jazdy plastiki wpadają w rezonans a na jałowym drga kierownica. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz lpg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś kiedyś czytałem o aktualizacji sterownika silnika, że miała rozwiązać problemy z wibracjami na biegu jałowym. Jeszcze się nie wybrałem na tak ową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam LPG. Ale nie ma znaczenia na czym chodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mrozik czy tobie też trzęsie się kierownica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam odczuwalne wibracje. Teraz trochę mniej. Dużo zależy od mieszanki na wolnych obrotach. Jak jest źle dostrojone to potrafi bardziej trząść. Wczesniej miałem nawet widoczne drgania na kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualizowałem sterownik i nic się niestety nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie podniosłem wolne obroty techem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam tak u siebie. Chyba ten silnik tak ma. Przy około 3500-3700 obrotów buczy strasznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a co od 3700 wzwyż już nie buczy?

Mnie się wydaje że głosniej chodzi - VC nie ma niestety rewelacyjnego wygłuszenia.

U mnie wszystko ok to ze ze wzrostem silnik głośniej pracuje to chyba normalne - gorzej by było gdyby zaczęły się wibracje dziwne to wtedy strach jezdzić bo na extremalne warunki nie pisze sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te silniki to porazka opla. Pala jak smok, nie lubia gazu halasuja po pewnym czasie. U mnie tez zaczyna glosniej chodzic. KZFR nie stukaja, tylko przy uruchomieniu 2 sekundy, potem cichnie. Olej lany Motula plus ceramizer, plukanki robione tez. Luzy robione 20 tys temu z remontem silnika. Ten typ tak ma chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No popatrz. U mnie jakoś nie narzeka na gaz, a pali to śmiesznie mało. Koła stukają po odpaleniu, ale nic więcej się z nimi nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No wlasnie...klekocza. nie dzieje sie nic ale i tak w koncu je szlag trafi. Wczoraj pisalem o tym ze glosno chodza. Dzis odpalilem po nocy i odziwo nie stuknely, nawet na sekunde. Jakies 3 tygodnie temu zalalem liqui molly olej i dalem ceramizer i niewierze ale kola przestaly pukac po odpaleniu:D Na blacie mam 160 tys i kola ucichly. Chyba wszystko zalezy od oleju i dobrego smarowania jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. U mnie po wymianie oleju jakiś czas jest cisza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie nawet po nocy nie stukają a po rozgrzaniu silniku i kolejnym odpaleniu już się odzywają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×