Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Misiek 3.2V6

Podwyzszone obroty biegu jalowego 3.2 V6

Recommended Posts

Witam.

Moim problemem sa podwyzszone obroty na biegu jalowym. Podczas jazdy wszystko jest ok ale na postoju czasami wchodzi na wyzsze obroty ponad 1000obr/min. Po dodaniu gazu nie zawsze ale obroty zchodza i jest okej. 

Macie jakies pomysły? 

Z gory dzieki i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mamy

Masz LPG?

Te obroty rosną, falują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, LPG jest ale na benzynie jest to samo. Obroty podskocza do 1200 i stoja tak jakby chodzil na ssaniu. 

Edited by Misiek 3.2V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze uwalony czujnik temperatury? Przez to moglby podnosic obroty. Silnik krokowy do czyszczenia jesli taki tu wystepuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie nie ma, chyba ze zle mysle. Wydaje mi sie ze to bedzie cos z przepustnica ze sie gdzies podwiesza. Wystarczy ze dodam gwaltownie gazu na luzie i spada do 650obr i tak sie utrzymuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na początek odłącz lpg i pojeździj trochę na PB, możne mapy paliwowe sie rozjechały.

dodatkowo czy ten wzrost obrotów nie pojawiła sie przy okazji niskich temperatur na zewnątrz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobie tak jak mowisz pojezdze troche na benzynie i zobacze ale chyba nie zaszkodzi przeczyscic przepustnic?

No fakt zauważyłem to przy niskich temperaturach na zewnatrz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie zaszkodzi przeczyścić przepustnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro zamierzam wyczyscic przepustnice i zobaczymy czy sie poprawi. Mam cicha nadzieje ze ten zabieg cos pomoze.

Dam znac czy sie udało. Jak nie to bede szukał dalej. 

A tak przy okazji czym najlepiej wyczyscic? Zmywcze uniwersalne beda dobre? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wystarczy benzyna ekstrakcyjna. Nie zapomnij odlaczyc aku przed wyjeciem przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli u Ciebie przepustnica adaptuje sie automatycznie to pozniej odpal silnik niech pochodzi ze 3min i przejedz sie 3km utrzymujac obroty ~2500obr/min. Napisz czy pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne. Napewno dam znac. 

A co jesli sie nie adaptuje automatycznie jak ja potem zestroic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz po robicie. Przepustnica byla troche zanieczyszczona juz wyglada prawie jak nowa. Ta mala dziurka byla zatkana. No ale niestety, problem pozostal dalej... Odłączyłem aku na noc i jutro sproboje ja jakos zestroic ale watpie w to ze cos to pomoze... Zastanawiam sie nad czujnikiem temp. płynu ale nie wiem czy sa dwa jeden na wskaznik i drugi do kompa czy jest jeden? Sorry za głupie pytania ale wczesniej miałem łatwiejsza konstrukcje motoru;D Zaczyna mi brakowac pomyslow juz... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy faluja Ci obroty? Czy po prostu zatrzymujesz sie i trzyma rowno te 1200? Niech napisze ktos czy w tym motorze jest silnik krokowy. W Fiescie u nas jest podobnie i musze wyczyscic krokowca bo przywiesza obroty wlasnie w identyczny sposob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie faluja oborty. Zatrzyma sie na 1200 i tak zostaje. Strasznie mnie to wkurza. Wydaje mi sie ze nie ma krokowca bo przepustnica jest elektroniczna chyb ze jestem w wielkim bledzie. Juz myslalem ze to wina LPG ale na benzynie jest to samo.

Edited by Misiek 3.2V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale sa przypadki, ze przez rozregulowany gaz swiruje ECU. Musialbys odpiac aku na 2min, wylaczyc przelaczanie na gaz i jezdzic na samej PB. To powinno wrocic do normy - jesli to wina gazu. Tez mi sie wydaje ze go moze nie byc. Przepustnice adaptuje sie opcomem. 

Moze jakis waz od podcisnienia byc tez nieszczelny ale wydaje mi sie ze wtedy falowalby. Dodatkowo mozesz przeczyscic przeplywomierz. Kazda odpieta wtyczke polecam psiknac kontakt sprayem.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sproboje zrobic tak ja mowisz. No chyba ze faktycznie jest walniety czujnik temperatury i podaje mu bledne wartosci... Szukałem tego czujnika ale nie mam pojecie gdzie on jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wspomnialem jeszcze ze jest to automat i jak jest na D to wszystko gra ale moze przez to ze skrzynia go przydusza troche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik jednak podaje dobre wartosci caly czas jezdzilem z podpietym komputerem i pokazuje normalna taperature. Przeplywke wyczyscilem i dalej to samo. Jedynie co to zastanawia mnie wartosci przepustnicy. Pokazuje w momecie zawieszonych obrotow 2% uchylenia przepustnicy. Wiec moze to byc to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usterka zlokalizowana. Drobnostka a tak irytowala.

Mianowicie wezyk od podcisnienia pod przepustnica mial luzy i sie zeslizgiwal z krucća. Po wymianie objawy ustapily.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to super :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie.... Radosc byla przedwczesna... Objawy powrocily... Ale jest jeden plus wiem co to wywoluje. Jest to zawor odpowietrzenia baku. Jak wejdzie na obroty a scisne waz za to odpowiedzialny to obtroty sie stabilizuja jak go puszcze zaczyna swirowac,odkrecilem dzis korek wlewu paliwa i sychac syczenie z baku jak jest na obrotach. Czytalem ze ten zaworek otwiera sie jak silnik dostanie temperatury. Jak myslicie jest to wina tego zaworka ze sie zawiesza czy lapie gdzies nieszczelnosc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek może się zawiesić. Jeśli nawet miałaby być nieszczelność za nim to i tak po jego zamknięciu by jej nie było. Opcomem można wysterować jego działanie, więc można sprawdzić czy działa. Wystarczy nawet w niego dmuchnąć. Na zgaszonym silniku nie powinien puszczać powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie zaczyna swirowac  w momecie otwarcia zaworka jak jest zamkniety to wszystko dziala jak nalezy. Wchodzi na obroty dam mu gazu pod 4tys obrotow i wraca do normy. I znow normalnie pochodzi przejade kawalek i znow to samo... Brak mi juz pomyslow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...