Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ArturArtur

Regeneracja wahacza przód

Recommended Posts

Witam w mojej Vectrze mam luz na sworzniu reszta gum wahacza są dobre i poważnie zastanawiam się nad regeneracja samego sworznia bo koszty są dużo mniejsze niż kupno całego nowego wahacza, czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie w tym temacie?  Regeneracja jest bezpieczna i trwała?  Wolałbym wydać więcej na nowy niż ryzykować ale może taka regeneracja jest bezpieczna dlatego wolę zapytać.  Dziękuję za każdą odpowiedź.  Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba to zamyka temat :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup nowy. Będziesz miał pewność, że zwrotnica z kołem nie pojedzie w innym kierunku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka osób na forum regenerowalo i są zadowoleni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam regenerowane i od kilkunastu kilometrów nic się nie dzieje. Moje dodatkowo mają kasowanie luzu i nie trzyba będzie ich od razu wymienić na nowe w razie pojawienia się luzu. Cena w dobrym zakladzie za dwa była niższa niż jeden nowy porządnej firmy.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kasowanie luzu? Mozesz pokazac jak to wyglada? Jakies zdjecie link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od dołu gniazda w którym jest kula sworznia wahacza jest śruba która się wkreca i kasuje luz. To tak w teorii. W praktyce nie widziałem więc też poproszę o jakieś foto. Chyba jeszcze FOTON i stavi ma regenerowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to jest temat o hamulcach ??


Czujnik jest oddzielnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dwa rodzaje. Z krótszym i dłuższym kablem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 Średnio przekonujące :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już jakiś czas temu pisał że ma regenerowane więc zapewne mowa o kilkunastu tysiącach km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne że o tysiącach ;-).

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj swój dałem do regeneracji będę odbierał go przed 14 i jutro go założę i dam znać.  Rozmawiałem z gościem który regeneruje to oni wymieniają ten wkład w środku który się wybija.  A sworzeń i guma która jest cała zostaje stara.  Koszt ok.  50zl

Edited by ArturArtur

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie kulka sworznia była toczone i pasowana indywidualnie z teflonową wkładką. Gumki też dali nowe.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 za jeden z możliwością kasowania luzu i wysyłką do mnie. Obdzwoniłem kilka zakładów i to taka średnia cena. Gratuluję dużo niższej, ale czy nie jest ona podejrzanie niska?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo czytałem i cena waha się między 50 a 100zl za sworzeń.  Oczywiście bez ściągania z samochodu to już we własnym zakresie.  Może 200zl za cały wahacz a nie regenerację samego sworznia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż cena to kwestia indywidualna.

Ktoś prosił o zdjęcie końcówki z kasowaniem luzu.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170109/d07855a35d3f586631fca33319dbf8d8.jpg&key=87483273c353c6e7b495e1e65ce612e444f7539e209a3503906462c8ce74d978" alt="d07855a35d3f586631fca33319dbf8d8.jpg">

Mam nadzieje że coś widać. Od dołu dospawany gwintowany pierścień, i wkręcany kapsel. W środku na nowo obrabiana główka sworznia i mowa wkładka.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm a jak ten luz się kasuje. Ten dekielk się odkręca i wymiana te wkładki teflonowe czy jak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekielek się dokręca w ten sposób docikając wkładkę teflonową do główki sworznia.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj odebrałem swój sworzeń strasznie ciężko chodzi w porównaniu co było przedtem wygląda to tak. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sorki za odgrzanie kotleta, ale

temat dopiero w sumie teraz znalazłem przypadkowo (ach ta motywacja przez kolegów z forum :D). Potwierdzam, że mam w ten sposób regenerowane oba wahacze w swojej viki już chyba ze 4 lata. Nic się nie dzieje z tym, a zrobiłem już grubo ponad 100.000 km (w ostatnie 2 lata machnąłem viki ponad 90.000 tys. km więc szacuję że może być nawet 150 .000 ponad nawet przejechane - musiałbym policzyć dokładnie - teraz podaję w przybliżeniu) :D

Kasowałem luzy chyba 3 albo 4 razy dokręcając śrubę od spodu, przez co jak koledzy piszą wyżej, dociskana jest wkładka do kuli sworznia i luz się zmniejsza.

Działa to bardzo dobrze. Nawet na przeglądzie zero luzów wychodzi na szarpakach. Na tych sworzniach wykończyłem już właśnie komplet tulejek Lemfordera, bo na tulejkach luz się pojawił, a sworznie po dokręceniu nadal trzymają sztywno. Także polecam, bo warto moim zdaniem.

Teraz do kompletu wkładam tuleje poliuretanowe i zobaczymy jak to będzie działać dalej.

 

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kto i gdzie robi te wachacze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...