Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam,

Mam duży problem aby dowiedzieć sie co dolega Vektrze , wszystko stało sie po trasie około 250 km , po dwóch dniach stania (po tych 250km) gdy odpaliłem samochód coś strzeliło , pojawił sie chwilowo biały dym z rury wydechowej , silnik bardzo nie równo chodził , cały sie telepał , z silnika wydobywał sie dzwięk jak by chodził na 3 garach (nie potwierdzone) i co jakiś czas słychać było strzały z wydechu jak by sie zalewał , musiałem wrócić do domu , trochę mnie przerażało to że samochód padnie po 2 Km , ale podczas jazdy na trasie wszystko sie uspokoiło, tylko przy lekkim dodawaniu gazu szarpał , teraz co najciekawsze , podczas gdy wjechałem do jakiegoś miasta i prędkość wynosiła około 10 km/h to pedał od hamulca robił sie sztywny , więc prawie w ogolę nie miałem hamulca , samochód bezpiecznie wrócił do domu , ale ciągle jest to samo .

zacząłem od zmiany świec , tłumaczyłem sobie to zalewaniem , i że nie paliła na jeden gar , świece były czarne a jedna zalana , ale to nie to bo 0 zmian

dzisiaj sprawdzę cewkę czy daje iskrę na świece 

 

Macie jakieś pomysły co mu sie mogło jeszcze stać??

 

Sorki za chaotyczne pisanie ale z wypracowań na polskim zawsze miałem 2 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

biały dym z reguły sygnalizuje dostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania.

Sprawdź zbiorniczek wyrównawczy, czy nie pojawiły się kropki oleju, tłusty osad na korku i ewentualnie na bagnecie czy olej nie jest rozwodniony ( zmieszany )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz dziurę w dolocie. Dlatego na biegu jałowym ginie ci wspomaganie hamulców


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przewód podciśnienia co idzie do serwa hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak rozgrzejesz silnik to też kopci na biało?

 

Strzelanie z wydechu to będzie nieodpowiednia mieszanka. Masz zalaną świecę, więc to by się łączyło.

Sprawdź pracę sony lambda przed katem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na biało kopci na zimnym silniku , i przestaje po jakiś 20 sek. 

Sprawdzę wszystko co napisaliście , jak ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie z góry dziękuję !!!! 

-przewód podciśnienia do serwo sprawdzony wszystko ok

-na bagnecie olej jak zawsze , zbiorniczek tez sprawdzony tam też jest bez zmian (czyli dobrze) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie uszczelka i nie głowica.

 

Edytowano przez Pyrkonte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi padla turbina mialem podobnie, kopcilo na bialo

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ty jesteś uszczelka pod głowicą :) po co piszesz głupoty skoro nie masz o tym bladego pojęcia a przy okazji straszysz kolegę.

Biały dym w niskich temperaturach to norma i świadczy o jakości tłumika, tłumik absorbuje wilgoć która następnie zamarza po odpaleniu i pojawieniu się ciepłego powietrza woda odparowuje z układu wydechowego, stąd ten dym. Kopcenie na biało również może być objawem uszkodzonego kolektora. W pierwszej kolejności sprawdż jego stan, najprościej będzie odpalić auto, dostać się w okolice kolektora i popsikać go do o koła plakiem, jak obrony się zmienią to znaczy że w nim tkwi problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

DYM to NIE para. Bądźmy dokładni skoro od razu lecisz z twardą krytyką:)

Biały dym jest jedną z oznak płynu w komorze spalania. Sprawdź.

Założyłem, że dla kolegi dym jest czymś oczywistym i wziąłem pod uwagę objawy, ty też chyba widzisz różnicę.

Poza tym mam kilka samochodów Pb+Lpg, też pojawia się para z wydechu przy dużej różnicy temperatur i nigdy mi nie strzela, nie dławi i nie pracuje na 3 gary, więc niekoniecznie ": stąd ten dym"

 

" Macie jakieś pomysły co mu sie mogło jeszcze stać?? "

Nie wziąłem pod uwagę nieszczelności, bo podpowiedział to kolega

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Podpowiedziałem co sprawdzić. Nie ma potrzeby tak się unosić.

 

Sprawa kolejna, myślę, że forum jest po to, żeby sobie pomagać. Więc nawet gdybym napisał totalną bzdurę, to można sprostować i ładnie wytłumaczyć chwaląc się przy tym szerokim zasobem wiedzy. Wszyscy skorzystają.

Miłego popołudnia :)

Edytowano przez Pyrkonte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak Ty po dymie czy też parze z tłumika z miejsca diagnozujesz uszczelkę to życzę powodzenia, oby więcej takich fachmanów :)

A tak btw apropos różnicy którą próbujesz wskazać między dymem a parę wodną, przy pęknietej uszczelce również jest to para wodna, jest to odparowująca ciecz.

A uszczelka Ci strzeli, będzie słychać wystrzał i od razu zacznie Ci kulej na jeden cylinder??

A co do dymu czy też pary, przy tych temperaturach mogą być tego kłęby że nie będziesz widział nic za sobą, kwestia ile tłumik wody zaciągnął.

Żaden z objawów poza "dymem" nie sugeruje uszczelki, natomiast sam dym w sobie może być z kilku zupełnie innych przyczyn i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, może być włąsnie uszkodzony kolektor, nieszczelność w dolocie, "mokry" tłumik.

Ja też tak myślę, natomiast uważam że jeżeli się nie znam to się nie wypowiadam, nie wprowadzam kogoś w błąd bo mi się wydaje, nie straszę kogoś kosztami, nie robię zbędnej dramaturgii.

Co do ładnego wytłumaczenia objawów uszczelki:

-zapocenia olejowe na łączeniu bloku z głowicą

-wspomniany dym, para wodna ma słodkawo-mdły zapach

-wysoka temperatura, silnik bardzo szybko się nagrzewa, często przy tym wchodzi na czerwone pole, gotowanie się płynu.

-maź połączenie oleju z wodą, zabarwienie kawy z mlekiem zamiast oleju, lub tego typu podobne plamy w oleju.

-kropki oleju lub maźisty osad w zbiorniczku wyrównawczym

-po odpaleniu na zimnym silniku i odkręceniu korka zbiorniczka z pod wieczka wydobywa się dym o zapachu spalin, można również użyć testera na zawartość CO2 w układzie zamiast patrzeć na dymek ze zbiorniczka.

Nierówna praca silnika, nie wystąpi przy pęknietej uszczelce, a już na pewno na jej początkowym etapie, musiałby być wydmuchany większy fragment uszczelki ale wcześniej nie miał by już oleju ani płynu w układzie. Objaw pracy na trzy gary może być spowodowany brakiem kompresji (pęknięta głowica, uszkodzony pierścień, uszczelniacz, zawór zaworowy),

-drugi problem którego może dotyczyć nierówna praca to brak paliwa na wtrysku, uszkodzony obwód elektryczny, zapchany wtrysk,

-brak iskry (świece, przewody, komputer)

-lewe powietrze w układzie dolotowym, komputer z przepływomierza odczytuje inną wartość niż w rzeczywistości dochodzi do kolektora ssącego przez co żle dobiera ilość paliwa co skutkuje złą mieszanką i co w ostateczności doprowadza do właśnie do nierównomiernej pracy. Nieszczelność układu dolotowego to w tym przypadku wszystko co się znajduje za przepływomierzem aż do bloku silnika, czyli łącznik elastyczny, przepustnica, kolektor ssący. Strzał który kolega słyszał mógłbyć cofką gazu w szczególności jeżeli ma 2 gen, przez co albo rozszczelnił się kolekror albo połączenie przed nim lub też uszkodzeniu mogła ulec sama przepływka,  kolega podczas dodawania gazu powinien pod maską słyszeć jakiś świst powietrza, należy popsikać tą okolicę plakiem i spróbować namierzyć gdzie to jest i co się rozszczelniło.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani po parze, ani po dymie.

Po części o tym pisałem, ale doceniam, włożony trud. U mnie w 2 przypadkach, 1. Toyoty Avensis (pęknięty głowica), 2. Honda Accord Vi gen 1.8 właśnie DOKŁADNIE takie były objawy uszczelki, w przypadku toyoty to co napisałem.

Pozostałe czynności to już była tylko formalność, żeby potwierdzić.

Ale nie o tym:

Wspaniałe wyjaśnienie. O to chodziło, dzięki za wyprowadzenie z błędu.:ok:

Edytowano przez Pyrkonte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie problemu , wymiana przewodu podciśnienia idącego do servo , na pierwszy rzut oka wydawał sie cały , ale był lekko nieszczelny , dziekuje wszystkim za pomoc , wymiana wężyka około 10 zł i problem znikł !

Dzieki temat do zamknięcia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×