Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam,

Mam duży problem aby dowiedzieć sie co dolega Vektrze , wszystko stało sie po trasie około 250 km , po dwóch dniach stania (po tych 250km) gdy odpaliłem samochód coś strzeliło , pojawił sie chwilowo biały dym z rury wydechowej , silnik bardzo nie równo chodził , cały sie telepał , z silnika wydobywał sie dzwięk jak by chodził na 3 garach (nie potwierdzone) i co jakiś czas słychać było strzały z wydechu jak by sie zalewał , musiałem wrócić do domu , trochę mnie przerażało to że samochód padnie po 2 Km , ale podczas jazdy na trasie wszystko sie uspokoiło, tylko przy lekkim dodawaniu gazu szarpał , teraz co najciekawsze , podczas gdy wjechałem do jakiegoś miasta i prędkość wynosiła około 10 km/h to pedał od hamulca robił sie sztywny , więc prawie w ogolę nie miałem hamulca , samochód bezpiecznie wrócił do domu , ale ciągle jest to samo .

zacząłem od zmiany świec , tłumaczyłem sobie to zalewaniem , i że nie paliła na jeden gar , świece były czarne a jedna zalana , ale to nie to bo 0 zmian

dzisiaj sprawdzę cewkę czy daje iskrę na świece 

 

Macie jakieś pomysły co mu sie mogło jeszcze stać??

 

Sorki za chaotyczne pisanie ale z wypracowań na polskim zawsze miałem 2 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

biały dym z reguły sygnalizuje dostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania.

Sprawdź zbiorniczek wyrównawczy, czy nie pojawiły się kropki oleju, tłusty osad na korku i ewentualnie na bagnecie czy olej nie jest rozwodniony ( zmieszany )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz dziurę w dolocie. Dlatego na biegu jałowym ginie ci wspomaganie hamulców


Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz przewód podciśnienia co idzie do serwa hamulca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak rozgrzejesz silnik to też kopci na biało?

 

Strzelanie z wydechu to będzie nieodpowiednia mieszanka. Masz zalaną świecę, więc to by się łączyło.

Sprawdź pracę sony lambda przed katem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na biało kopci na zimnym silniku , i przestaje po jakiś 20 sek. 

Sprawdzę wszystko co napisaliście , jak ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie z góry dziękuję !!!! 

-przewód podciśnienia do serwo sprawdzony wszystko ok

-na bagnecie olej jak zawsze , zbiorniczek tez sprawdzony tam też jest bez zmian (czyli dobrze) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli to nie uszczelka i nie głowica.

 

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi padla turbina mialem podobnie, kopcilo na bialo

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty jesteś uszczelka pod głowicą :) po co piszesz głupoty skoro nie masz o tym bladego pojęcia a przy okazji straszysz kolegę.

Biały dym w niskich temperaturach to norma i świadczy o jakości tłumika, tłumik absorbuje wilgoć która następnie zamarza po odpaleniu i pojawieniu się ciepłego powietrza woda odparowuje z układu wydechowego, stąd ten dym. Kopcenie na biało również może być objawem uszkodzonego kolektora. W pierwszej kolejności sprawdż jego stan, najprościej będzie odpalić auto, dostać się w okolice kolektora i popsikać go do o koła plakiem, jak obrony się zmienią to znaczy że w nim tkwi problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

DYM to NIE para. Bądźmy dokładni skoro od razu lecisz z twardą krytyką:)

Biały dym jest jedną z oznak płynu w komorze spalania. Sprawdź.

Założyłem, że dla kolegi dym jest czymś oczywistym i wziąłem pod uwagę objawy, ty też chyba widzisz różnicę.

Poza tym mam kilka samochodów Pb+Lpg, też pojawia się para z wydechu przy dużej różnicy temperatur i nigdy mi nie strzela, nie dławi i nie pracuje na 3 gary, więc niekoniecznie ": stąd ten dym"

 

" Macie jakieś pomysły co mu sie mogło jeszcze stać?? "

Nie wziąłem pod uwagę nieszczelności, bo podpowiedział to kolega

Please login or register to see this link.

.

Podpowiedziałem co sprawdzić. Nie ma potrzeby tak się unosić.

 

Sprawa kolejna, myślę, że forum jest po to, żeby sobie pomagać. Więc nawet gdybym napisał totalną bzdurę, to można sprostować i ładnie wytłumaczyć chwaląc się przy tym szerokim zasobem wiedzy. Wszyscy skorzystają.

Miłego popołudnia :)

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak Ty po dymie czy też parze z tłumika z miejsca diagnozujesz uszczelkę to życzę powodzenia, oby więcej takich fachmanów :)

A tak btw apropos różnicy którą próbujesz wskazać między dymem a parę wodną, przy pęknietej uszczelce również jest to para wodna, jest to odparowująca ciecz.

A uszczelka Ci strzeli, będzie słychać wystrzał i od razu zacznie Ci kulej na jeden cylinder??

A co do dymu czy też pary, przy tych temperaturach mogą być tego kłęby że nie będziesz widział nic za sobą, kwestia ile tłumik wody zaciągnął.

Żaden z objawów poza "dymem" nie sugeruje uszczelki, natomiast sam dym w sobie może być z kilku zupełnie innych przyczyn i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, może być włąsnie uszkodzony kolektor, nieszczelność w dolocie, "mokry" tłumik.

Ja też tak myślę, natomiast uważam że jeżeli się nie znam to się nie wypowiadam, nie wprowadzam kogoś w błąd bo mi się wydaje, nie straszę kogoś kosztami, nie robię zbędnej dramaturgii.

Co do ładnego wytłumaczenia objawów uszczelki:

-zapocenia olejowe na łączeniu bloku z głowicą

-wspomniany dym, para wodna ma słodkawo-mdły zapach

-wysoka temperatura, silnik bardzo szybko się nagrzewa, często przy tym wchodzi na czerwone pole, gotowanie się płynu.

-maź połączenie oleju z wodą, zabarwienie kawy z mlekiem zamiast oleju, lub tego typu podobne plamy w oleju.

-kropki oleju lub maźisty osad w zbiorniczku wyrównawczym

-po odpaleniu na zimnym silniku i odkręceniu korka zbiorniczka z pod wieczka wydobywa się dym o zapachu spalin, można również użyć testera na zawartość CO2 w układzie zamiast patrzeć na dymek ze zbiorniczka.

Nierówna praca silnika, nie wystąpi przy pęknietej uszczelce, a już na pewno na jej początkowym etapie, musiałby być wydmuchany większy fragment uszczelki ale wcześniej nie miał by już oleju ani płynu w układzie. Objaw pracy na trzy gary może być spowodowany brakiem kompresji (pęknięta głowica, uszkodzony pierścień, uszczelniacz, zawór zaworowy),

-drugi problem którego może dotyczyć nierówna praca to brak paliwa na wtrysku, uszkodzony obwód elektryczny, zapchany wtrysk,

-brak iskry (świece, przewody, komputer)

-lewe powietrze w układzie dolotowym, komputer z przepływomierza odczytuje inną wartość niż w rzeczywistości dochodzi do kolektora ssącego przez co żle dobiera ilość paliwa co skutkuje złą mieszanką i co w ostateczności doprowadza do właśnie do nierównomiernej pracy. Nieszczelność układu dolotowego to w tym przypadku wszystko co się znajduje za przepływomierzem aż do bloku silnika, czyli łącznik elastyczny, przepustnica, kolektor ssący. Strzał który kolega słyszał mógłbyć cofką gazu w szczególności jeżeli ma 2 gen, przez co albo rozszczelnił się kolekror albo połączenie przed nim lub też uszkodzeniu mogła ulec sama przepływka,  kolega podczas dodawania gazu powinien pod maską słyszeć jakiś świst powietrza, należy popsikać tą okolicę plakiem i spróbować namierzyć gdzie to jest i co się rozszczelniło.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani po parze, ani po dymie.

Po części o tym pisałem, ale doceniam, włożony trud. U mnie w 2 przypadkach, 1. Toyoty Avensis (pęknięty głowica), 2. Honda Accord Vi gen 1.8 właśnie DOKŁADNIE takie były objawy uszczelki, w przypadku toyoty to co napisałem.

Pozostałe czynności to już była tylko formalność, żeby potwierdzić.

Ale nie o tym:

Wspaniałe wyjaśnienie. O to chodziło, dzięki za wyprowadzenie z błędu.:ok:

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozwiązanie problemu , wymiana przewodu podciśnienia idącego do servo , na pierwszy rzut oka wydawał sie cały , ale był lekko nieszczelny , dziekuje wszystkim za pomoc , wymiana wężyka około 10 zł i problem znikł !

Dzieki temat do zamknięcia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...