Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dizel1982

Czy uszkodzona świeca żarowa zasygnalizuje błąd?

Recommended Posts

Witajcie,

Mam do Was takie pytanie, czy spalona świeca żarowa zasygnalizuje błąd kontrolką? Pytam bo zauważyłem że po pracy, gdy auto stoi na dworze, ewidentnie ciężej odpala. Kontrolka żadna się nie świeci, nie ma żadnych innych objawów prócz właśnie tego cięższego odpalania. Mam jeszcze drugie auto którym jeździ żona, mondeo 2.0TDCi 163PS i nawet po całym dniu na mrozie odpala od strzała a vectrę muszę trochę pokręcić. Zastanawiam się właśnie czy to może być świeca. Jeszcze nie podłączałem pod komputer ale chyba będę musiał odebrać swój kabel bo pożyczyłem znajomemu i sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto z kluczykiem przed odpaleniem Blad ogolnego urzadzenia grzewczego

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rozumiem że jeżeli u mnie nie ma żadnej kontrolki sygnalizującej usterkę to znaczy że świece są raczej sprawne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie kontrolka auta z kluczykiem gasła po odpaleniu, ale za to po odpaleniu zapalała się kontrolka świec żarowych, która gasła po ok. minucie czy dwóch. Po zmierzeniu miernikiem okazało się, że jedna świeca była spalona.

Zatem jeśli nie świeci Ci się żadna kontrolka, komp nie wykazuje błędów, a chcesz mieć pewność, że jest ok to miernik w dłoń i sprawdź rezystancję każdej ze świec. Jeśli nie będzie znaczących różnic to można uznać, że świece są w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może rozrusznik domaga sìę eymiany tulejek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P 0380 (08).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie swiece moga nie domagac a bledu brak. Ja bym sprawdził rozrusznik i akumulator i oczywiscie swiece miernikiem. U mnie kontrolka auta gasla przy zapaleniu jedna swieca walnieta. Przy mrozach przez 10 sekund nierowna praca przez niedogrzany cylinder

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mógłbyś opisać mniej więcej jak wykonać taki pomiar świec silnikiem? Akumulator to nie jest na bank bo wymieniałem w tym roku wiosną a z kolei nie jeżdżę krótkich odcinków tylko po 30km dziennie w jedną stronę więc ten aku się doładowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jak na youtube wpiszesz tam w filmikach wszystko dokladnie jest wyjasnione.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik ustawiasz na ohm, dotykasz końcówki świecy a drugim przewodem do silnika obojętnie gdzie może być pokrywa zaworów itp. Prawidłowo dla dobrej świecy opór powinien być około 0.8-1.2 ohma. Jak jest zbyt duża różnica pomiędzy świecami nie wiem powiedzmy 0.5 ohma wzwyż to też niedobrze. Możesz też sprawdzić przejście tzw. brzęczyk w mierniku, jak jest przejście to świeca ok. Drugi sposób do kabelek do plusa na akumulatorze a drugim końcem dotykasz do końcówki świecy jak zaiskrzy to świeca ok. Trzeci sposób to sprawdzić wzrokowo jak świeca się nagrzewa, prawidłowo powinna się nagrzewać od samego początku i to w bardzo krótkim czasie wada tej metody jest taka że trzeba wykręcać świece z czym może być trochę problemów. Testy wykonujesz na wyłączonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega wyczerpał temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę się rozpisałem za co z góry przepraszam :D aż mnie palce rozbolały ^_^

Tak sobie myślę że komputer wyświetli błąd tylko jak świeca już całkiem padnie jak będzie dogorywać ale nadal coś tam grzać to chyba nie wyświetli błędu ale czy na pewno?

Edited by promort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błąd się zapiszę jak świecą padnie. Będzie wtedy że obwód otwarty. 

Ja sterownik świec padnie to tak samo. 

U mnie np. był taki numer, że padł sterownik świec żarowych i na dwie świece podawał prąd cały czas. Po ok 4 godzinach nawet centralny się nie otworzył :D

A przy - 12 moja VC na kompresję nie zapaliła - :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz panowie jak wykrecic swiece

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jest temat

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe jak się wykręci to się wymieni a jak nie to.... trzeba kombinować :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polityczna odpowiedz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja wymieniłem przy pomocy klucza YATO YT-1573 (chciałem mieć jakiś sztywny klucz by mieć czucie a nie tylko grzechotkę z 3 przedłużkami) + WD40 i dużo cierpliwości.

Mam świece w tym samym miejscu co u Ciebie. Jak przy obecnych minusowych temperaturach nie masz grzanego garażu... Ja zdążyłem przed mrozami :)

Edited by kemoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie odkrecily sie odrazu ?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie sugestie sie przydadza:) swieca niby nie dziala a minus 15 od strzala pali

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, ja u siebie na kilka godzin przed wymianą (może być wcześniej jak masz możliwość) zalałem gniazda świec środkiem penetrującym (może być WD-40, może być i zwykły ON). Co do odkręcania to u mnie był taki zestaw, gdyż nie mogłem nigdzie dostać klucza trzpieniowego z odpowiednio głęboką nasadką: nasadka 10mm długa na kwadrat 1/4'' (1/2'' nie wchodzi, choć jedną świecę musiałem tak na szybko wymienić zanim zdobyłem odpowiednią przedłużkę i musiałem odkręcić przewód od wtrysku żeby dojść) + przedłużka 1/4'' min. 200mm + grzechotka. Jeśli to co zalejesz wcześniej odpowiednio spenetruje gwint świecy to nie powinno być problemów z odkręceniem, moje się poddały dosyć łatwo. Jeśli nie chcesz się wkurzać podczas samej roboty to zanim się zabierzesz zmontuj sobie coś czym wyciągniesz i z powrotem nałożysz "fajki" świec. Dostęp nie jest trudny, ale są na tyle nisko, że palcami tego nie zrobisz. Osobiście wykorzystałem kawałek grubszego drutu, który sobie wygiąłem wedle potrzeb, gdyż o ile zdjąć "fajki" poszło gładko to już założeniem było gorzej, no chyba, że się ma smukłe dłonie i dużo cierpliwości. Zresztą jak otworzysz maskę i zdejmiesz osłonę silnika to już sam będziesz wiedział, co Ci będzie potrzebne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ogladalem jak to wyglada i troszke mnie to przerazilo

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak będziesz miał nasadkę 1/4" 10mm to zdejmij fajkę pierwszej świecy, przymierz sobie klucz, poświeć, pomacaj - zobaczysz, że to nie jest takie straszne jeżeli dłubałeś już "przy silnikach"

Nasadka musi być cienka i nie z każdego marketowego zestawu podejdzie. Najtrudniej jest założyć fajki na świece. Żeby wykręcić świece nie musiałem nic demontować. Do 4 świecy nie musiałem odkręcać egra. Do wyciągania świec przyda się jakiś chwytak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobie według twojej porady bo chce wymienic 4 na raz nie bede sie bawic:)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie swiece kupiles? I po ile ?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja założyłem BOSCH 0 250 202 036 (mam FL z 2005 roku)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...