Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dizel1982

Czy uszkodzona świeca żarowa zasygnalizuje błąd?

Polecane posty

Witajcie,

Mam do Was takie pytanie, czy spalona świeca żarowa zasygnalizuje błąd kontrolką? Pytam bo zauważyłem że po pracy, gdy auto stoi na dworze, ewidentnie ciężej odpala. Kontrolka żadna się nie świeci, nie ma żadnych innych objawów prócz właśnie tego cięższego odpalania. Mam jeszcze drugie auto którym jeździ żona, mondeo 2.0TDCi 163PS i nawet po całym dniu na mrozie odpala od strzała a vectrę muszę trochę pokręcić. Zastanawiam się właśnie czy to może być świeca. Jeszcze nie podłączałem pod komputer ale chyba będę musiał odebrać swój kabel bo pożyczyłem znajomemu i sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto z kluczykiem przed odpaleniem Blad ogolnego urzadzenia grzewczego

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że jeżeli u mnie nie ma żadnej kontrolki sygnalizującej usterkę to znaczy że świece są raczej sprawne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka auta z kluczykiem gasła po odpaleniu, ale za to po odpaleniu zapalała się kontrolka świec żarowych, która gasła po ok. minucie czy dwóch. Po zmierzeniu miernikiem okazało się, że jedna świeca była spalona.

Zatem jeśli nie świeci Ci się żadna kontrolka, komp nie wykazuje błędów, a chcesz mieć pewność, że jest ok to miernik w dłoń i sprawdź rezystancję każdej ze świec. Jeśli nie będzie znaczących różnic to można uznać, że świece są w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może rozrusznik domaga sìę eymiany tulejek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

P 0380 (08).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie swiece moga nie domagac a bledu brak. Ja bym sprawdził rozrusznik i akumulator i oczywiscie swiece miernikiem. U mnie kontrolka auta gasla przy zapaleniu jedna swieca walnieta. Przy mrozach przez 10 sekund nierowna praca przez niedogrzany cylinder

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mógłbyś opisać mniej więcej jak wykonać taki pomiar świec silnikiem? Akumulator to nie jest na bank bo wymieniałem w tym roku wiosną a z kolei nie jeżdżę krótkich odcinków tylko po 30km dziennie w jedną stronę więc ten aku się doładowuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak na youtube wpiszesz tam w filmikach wszystko dokladnie jest wyjasnione.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miernik ustawiasz na ohm, dotykasz końcówki świecy a drugim przewodem do silnika obojętnie gdzie może być pokrywa zaworów itp. Prawidłowo dla dobrej świecy opór powinien być około 0.8-1.2 ohma. Jak jest zbyt duża różnica pomiędzy świecami nie wiem powiedzmy 0.5 ohma wzwyż to też niedobrze. Możesz też sprawdzić przejście tzw. brzęczyk w mierniku, jak jest przejście to świeca ok. Drugi sposób do kabelek do plusa na akumulatorze a drugim końcem dotykasz do końcówki świecy jak zaiskrzy to świeca ok. Trzeci sposób to sprawdzić wzrokowo jak świeca się nagrzewa, prawidłowo powinna się nagrzewać od samego początku i to w bardzo krótkim czasie wada tej metody jest taka że trzeba wykręcać świece z czym może być trochę problemów. Testy wykonujesz na wyłączonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyczerpał temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę się rozpisałem za co z góry przepraszam :D aż mnie palce rozbolały ^_^

Tak sobie myślę że komputer wyświetli błąd tylko jak świeca już całkiem padnie jak będzie dogorywać ale nadal coś tam grzać to chyba nie wyświetli błędu ale czy na pewno?

Edytowano przez promort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Błąd się zapiszę jak świecą padnie. Będzie wtedy że obwód otwarty. 

Ja sterownik świec padnie to tak samo. 

U mnie np. był taki numer, że padł sterownik świec żarowych i na dwie świece podawał prąd cały czas. Po ok 4 godzinach nawet centralny się nie otworzył :D

A przy - 12 moja VC na kompresję nie zapaliła - :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To teraz panowie jak wykrecic swiece

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jest temat

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe jak się wykręci to się wymieni a jak nie to.... trzeba kombinować :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polityczna odpowiedz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja wymieniłem przy pomocy klucza YATO YT-1573 (chciałem mieć jakiś sztywny klucz by mieć czucie a nie tylko grzechotkę z 3 przedłużkami) + WD40 i dużo cierpliwości.

Mam świece w tym samym miejscu co u Ciebie. Jak przy obecnych minusowych temperaturach nie masz grzanego garażu... Ja zdążyłem przed mrozami :)

Edytowano przez kemoth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie odkrecily sie odrazu ?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie sugestie sie przydadza:) swieca niby nie dziala a minus 15 od strzala pali

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego, ja u siebie na kilka godzin przed wymianą (może być wcześniej jak masz możliwość) zalałem gniazda świec środkiem penetrującym (może być WD-40, może być i zwykły ON). Co do odkręcania to u mnie był taki zestaw, gdyż nie mogłem nigdzie dostać klucza trzpieniowego z odpowiednio głęboką nasadką: nasadka 10mm długa na kwadrat 1/4'' (1/2'' nie wchodzi, choć jedną świecę musiałem tak na szybko wymienić zanim zdobyłem odpowiednią przedłużkę i musiałem odkręcić przewód od wtrysku żeby dojść) + przedłużka 1/4'' min. 200mm + grzechotka. Jeśli to co zalejesz wcześniej odpowiednio spenetruje gwint świecy to nie powinno być problemów z odkręceniem, moje się poddały dosyć łatwo. Jeśli nie chcesz się wkurzać podczas samej roboty to zanim się zabierzesz zmontuj sobie coś czym wyciągniesz i z powrotem nałożysz "fajki" świec. Dostęp nie jest trudny, ale są na tyle nisko, że palcami tego nie zrobisz. Osobiście wykorzystałem kawałek grubszego drutu, który sobie wygiąłem wedle potrzeb, gdyż o ile zdjąć "fajki" poszło gładko to już założeniem było gorzej, no chyba, że się ma smukłe dłonie i dużo cierpliwości. Zresztą jak otworzysz maskę i zdejmiesz osłonę silnika to już sam będziesz wiedział, co Ci będzie potrzebne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ogladalem jak to wyglada i troszke mnie to przerazilo

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak będziesz miał nasadkę 1/4" 10mm to zdejmij fajkę pierwszej świecy, przymierz sobie klucz, poświeć, pomacaj - zobaczysz, że to nie jest takie straszne jeżeli dłubałeś już "przy silnikach"

Nasadka musi być cienka i nie z każdego marketowego zestawu podejdzie. Najtrudniej jest założyć fajki na świece. Żeby wykręcić świece nie musiałem nic demontować. Do 4 świecy nie musiałem odkręcać egra. Do wyciągania świec przyda się jakiś chwytak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobie według twojej porady bo chce wymienic 4 na raz nie bede sie bawic:)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie swiece kupiles? I po ile ?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja założyłem BOSCH 0 250 202 036 (mam FL z 2005 roku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×