Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chrissolinsky

Nieprawidłowa praca nawiewu (dmuchawy)

Recommended Posts

Witam, od jakichś trzech dni mój nawiew oszalał, w czasie jazdy co chwilę zmienia siłę nawiewu, a co najgorsze nie przerywa pracy po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta czego wynikiem jest rozładowany akumulator przy następnej próbie odpalenia (np. o poranku). Nie mam pojęcia co mogło się stać, dmuchawa pracuje jak chce pomimo ustawienia klimatronika, i co chwilę zmienia siłę nawiewu głównie jest to odczuwalne z otworów kierujących powietrze na przednią szybę. Ostatnio sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i myślałem że tam coś mogłem zmajstrować ale tam wszystko jest ok. Dodam tylko, że auto nie pokazuje temp. zewnętrznej z powodu prawdopodobnie padniętego czujnika ale to już było od dawna więc nie wiem czy to może być czynnikiem sprawczym. Macie jakieś pomysły co mogło się stać?

Edited by Chrissolinsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

W momencie jak pokrętło obrotów ustawisz na zero to też nie przestaje pracować? Jeśli masz klimatyzację automatyczną tzw. climatronic to winowajcą może być rezystor który jest przy wentylatorze. Swoja drogą wentylator też przy okazji bym sprawdził. Jakiś czas temu miałem problem z falującymi obrotami wentylatora i okazało się, że był cały zalany/zawilgocony - nowe szczotki i czyszczenie całości usunęło problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dzięki za odpowiedź. Otóż dmuchawa pracuje zupełnie jak jej się podoba, potrafi zacząć dmuchać gdy pokrętło jest na "0" a nawet wtedy gdy silnik jest wyłączony, auto zamknięte a ja sobie smacznie śpię:mellow:, co jak wspominałem skutkuje rozładowaniem akumulatora. Jedyne co chroni mnie przed każdorazowym ładowaniem aku to wyjmowanie bezpiecznika "wewnętrznej dmuchawy klimatyzacji" za każdym razem gdy zostawiam auto na dłuższy czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...