Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bottie

problem z odpaleniem po nocy, codziennie

Recommended Posts

Witam, viki z silnikiem z18xe bez lpg.

Problem polega na tym ze auto po nocy nie chce odpalic za pierwszym razem, musze krecic dlugo i kilkukrotnie i z każdą kolejna próbą zaczyna krecic coraz lepiej, tak jakby mial lada moment odpalic i odpala. Jeżeli już odpali to ponownego problemu nie ma z opdaleniem, nawet jak silnik wystygnie. Aż dopiero na następny dzień po nocy jest  ta sama historia.

Zauważyłem że czym jest zimniej to cała akcja odpalenia trwa 2,3 razy dluzej 

Do tego dochodzą falujące obroty na ciepłym silniku - na zimnym nie falują. 

błędów zero

niżej załączam filmik tylko jakoś cicho mi sie nagrał więc dajcie głośniki na max żeby usłyszeć silnik bo wyraźnie słychać to że czym wiecej prób odpalenia tym jakby bardziej zaczyna załapywać i w końcu odpala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz kody błędów?

Bez tego to ciężko będzie.

Może być pompa paliwa, albo cewka, wtryski lub po prostu świece

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, samochodu przy aktualnych mrozach nie idzie w ogole odpalic bo krece tyle razy ze akumulator pada a auto nie odpala, viki trzymana pod chmurka, wymienilem swiece na nowe i zero rezultatu gdzie stare - wymieniane pol roku temu wygladaly na nadmiernie zuzyte. Slychac ze pompa paliwa pracuje, czuc ze podczas prób odpalenia swiece zalewa a auto nie odpala

czy to moze byc cewka? prawdopodobnie siedzi od nowosci firma sagem

pytam bo auto mam aktualnie w takim miejscu ze holować je do mechanika bedzie bardzo ciężko i zakładam że to ostateczność

koledzy pomóżcie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moze to byc jak najbardziej cewka. Masz jedna u siebie czy 4 po jednej na swiece? Jesli 4 to niemozliwe zeby wysiadly wszystkie 4. Jesli jedna i jest od nowosci to wielce prawdopodobne ze ona jest winowajca. Polecam NGK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jedną jakby listwa w której są 4 cewki. Innych zresztą do tego silnika nie widzialem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja jak miałem problemy z odpalaniem winny był wężyk paliwowy łączący pompe paliwa z deklem baku. Była w nim dziura i paliwo krążyło w baku i nie było ciśnienia na listwie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale też miałeś tak że jak już odpaliles to do końca dnia palił na dotyk?


edit

 

panowie, świece nowe, cewka nowa = valeo auto dalej nie odpala kręce aż akumulator pada i nie odpala czasami już mało brakuje do odpalenia bo słychać że załapuje ale nie odpala, świece są zalewane czyli paliwo dochodzi?

 

pomóżcie koledzy!

Edited by bottie

Share this post


Link to post
Share on other sites


dziś udało mi się podpiąć VC pod op-coma błędy które są wrzucam na screenie 

 

auto gdy nie ma mrozu dużego i można kręcić dużo razy zanim akumulator padnie to odpali tak jak na filmiku w 1 poscie ale jak przyjdzie -8/-10 to po kilku dluzych próbach pada akumulator

akumulator mam 12 v 60Ah 540A(en) to jest chyba dobry odnosnie mocy do vc 1.8? 

 

z tym, że dodam od siebie błąd o zdalne sterowanie z kierownicy to odkad kupilem opla nie mial fabrycznego radia a przyciski po lewej stronie na kierownicy sie nie podswietlaja a po prawej sie podswietlaja to pewnie o to chodzi? nie uzywam ich i tak bo radio nie fabryczne wiec olałem sprawę 

błąd o kącie skalibrowania obrotu kierownicy - powstał mi z 2 miesiace temu sam z siebie nagle i świeci mi kontrolka ESP i nie działa ESP ale kierunki normalnie odbijają itp. 

a błąd o drzwiach kierowcy i podnoszeniu szyb = podnoszenie szyb działa normalnie

Please login or register to see this attachment.

Edited by bottie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak mialem w swojej viki gts i mechanik stwierdzil ze za slabe cisnienie i silnik sie konczy. Szlif silnika wymiana pierscieni czyszczenie wtryskow i autko odpala przy minus 20 stopniach celsjusza aktualnie. koszt 2500zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez z18xe? Przy jakim przebiegu tak miałeś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pompa paliwa się załącza? może nie pompuje wahy
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...