Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sylwo28

Z19DTH VC polift 2008 dymi szarpie na zimnym korekty

Polecane posty

Cześć,

Jakiś czas temu (2 lata :)  ) pisałem o problemach z rozruchem i pracą silnika przy ujemnych temperaturach. Po nadejściu lata zapomniałem o problemie a przy następnej zimie się przyzwyczaiłem B)

Nadejszła jednak wielkopomna chwila i jestem już w posiadaniu opcoma.  Jako że problem z dymieniem i szarpaniem w ujemnych temperaturach jest nadal, postanowiłem zobaczyć co się dzieje z dawkami wtrysków "na zimno" i "na ciepło".

Aby było klarownie, napiszę co i jak:

PROBLEM: przy niskich temperaturach silnik zapala z trudem, przez kilka minut szarpie, telepie, z rury siwy dym, czuć nie spaloną ropę. Na ciepłym odpala od strzała, jest OK. Auto ma DPF, EGR, usunięte klapy z kolektora. Silnik jak w tytule.

Co zrobiłem "w międzyczasie":  nowy akumulator, wycięte klapy z kolektora (wcześniej potrafił zgasnąć), regularnie dolewam do paliwa polepszacz (diesel skydd lub ekwiwalent), sprawdziłem śiece żarowe (+ akumulatora do końcówek swiec, wszystkie iskrzą)

Co zauważyłem po podpięciu opcom:

ogromna korekta dla 3go cylindra na zimnym motorze , na zagrzanym wygląda to chyba w miarę dobrze. Poniżej fotki.

 

PYTANIE: co mogę zrobić we własnym zakresie aby wykluczyć padnięty wtrysk lub kiepską kompresję  na tym cylindrze. Liczę na Was :)

 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz kostki na wtryskach, żółte czy niebieskie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym jednak EGR. Potem wtyczkę na 3 wtrysku, na końcu wtrysk.

Edytowano przez ksmx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To polift więc wtyczki niebieskie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mam sprawdzić EGR?  wypiąć wtyczkę przy zamkniętym? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

@sylwo28 , chyba mówimy o tym samym problemie.

Zaślep EGR i sprawdź. U mnie pomogło, spokój.

Edytowano przez Pyrkonte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak rozwiązałeś problem bo mam bardzo podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. 

Otóż tak : kupiłem nowe świece (Bosch).  Wymiana banalna w tym silniku, poza tym mam klucz dynamometryczny więc się nie stresowałem B)

Niestety stare świece były dobre (grzały wszystkie, czubkiem czyli OK) 

Co ciekawe, świeca 4 cylindra była mokra. (świece wymieniałem na letnim silniku, po kikuminutowej jeździe). Patrząc na korekty, spodziewałem się raczej problemów na 3 cylindrze. Świeca mokra więc spalanie w tym cylindrze kiepskie. Teraz wiem czemu mi tak dymi na zimno. 

Na dniach kupuję zestaw do pomiaru kompresji (przyda mi się w drugim aucie)  i zobaczymy... 

 

Ciekawostka : od kilku dni  zapala bardzo dobrze, dymi niewiele, spalanie spadło...  Nie wiążę tego z temperaturą bo odpala zauważalnie lepiej mimo kilkustopniowego mrozu. Jako że w cuda i cudowne samoleczenie nie wierzę, przyjrzę się zaworowi EGR...  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×