Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

18gts2004

Duże zużycie oleju, 1.8 benzyna.

Polecane posty

Witam. 

Od niedawna jestem posiadaczem Viki GTS 2004 1.8 benzyna 122 KM. 

Silnik pracuje równo, nie ma żadnych przecieków ani plam oleju, nic nie kopci ani nie dymi, niepokoi mnie natomiast dosć duże zużycie oleju. 

Nie wiem czy można nazwać to problemem, wymagającym naprawy ale czy możliwe żeby silnik żarł aż 3 litry oleju (może nawet więcej) na 1000 km?

Samochód aktualnie jest zalany olejem Mobil 5W30. Czy ten olej nie jest czasem za rzadki?

Proszę o poradę. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3L/1000 to jest niezły przepał.

Daj mu na luzie przegazówkę, (oczywiście jak silnik jest gorący) powyżej 4k - czy leci niebieski dym?

dwa, trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania -przy takim przepale ciśnienie będzie wysokie, bo olej doszczelnia.

Jeżeli nigdzie ci ten olej nie ucieka, tylko tyle silnik przepala, to niestety remont - wymiana pierścieni - to podstawa.

Możesz jeszcze przejść na 10W40 - powinno się zużycie zmniejszyć - pytanie do ilu.... ile jestes w stanie zaakceptować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego typowa wada silników z18xe zapiekające się pierścienie tłokowe remont na pewno było o tym wielokrotnie na forum sam temat przerabiałem

jakieś 6  lat temu zmiana oleju na gęściejszy nic nie pomoże w silniach typu 16v nawet nie zalecane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to co za teoria? Masz ochotę rozwinąć tę "nowość" to zapraszam do tematu o oleju ;)

Zapieczone zgarniacze olejowe -zmiana na gęściejszy - zawsze zmniejszy zuzycie - pytanie o ile....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę sprecyzuje, bo narazie jestem w fazie testów samochodu. 

Ubytek oleju wystepuje przy jezdzie ciaglej (autostrada 10h, obroty od 3.500 do 4000) ok. 1000-1100 km. 

Samo dolewanie oleju jakos mi tam nie przeszkadza tylko chodzi o ilosc. 

Poruszanie sie w miescie z pewnoscia powinno byc bardziej korzystne jezeli chodzi o sam olej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie, to wskazuje na zapieczone/zużyte pierścienie olejowe....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie brac jeszcze za remont, bo auto wrocilo z diagnostyki od mechanika. 

Facet zrobil pomiar cisnienia w silniku, rzucil na to okiem i nie widzi zadnych nieprawidlowosci. Dodal, ze ople maja to do siebie ze biora olej. 

W dodatku przegladajac w internecie widze ze spory odsetek ludzi w internecie skarzy sie na ten problem. 

Wielu wymienialo uszczelniacze itd., a efektow to w zasadzie nie przynioslo. 

Podobno wymiana swiec na 0.7 z przerwami rozwiazuje problem. Jest to mozliwe? 

Poki co sprawdzam auto w warunkach miejskich. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nikt nie każe robić remontu, ludzie tak jeżdżą latami....

A mechanik to jest typowy wciskacz kitów - jak masz cylindry doszczelnione olejem, to ciśnienie wychodzi wzorowe, a nawet często ZA Wysokie - tak samo samochód super jeździ, bo ma dużą kompresję.... jak kto lubi...

tylko kiedyś w trasie się możesz zdziwić jak olej się skończy i zatrzesz silnik.....

Gadki że ople biorą olej tak samo....są silniki, że biorą, tak samo jak nowe hondy czy toyoty, ale nie 3L!! Nie zwracali ci uwagi, że kopcisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ludzie tak jezdza latami, okej. 

Kontrolka sie zapali czyli dolewka. Butla 5l w bagaju i w trase. 

Generalnie samo dolewanie jakos mi tam nie przeszkadza, ilosc moze bardziej. 

W (niedalekiej) przyszlosci trzeba naprawic, ptoste.

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wymiana uszczelniaczy nic nie pomaga bo górę uszczelnisz a dołem i tak ucieka

przed remontem miałem to robione bez zdejmowania głowicy koszt w sumie niewielki ( porównując do remontu) ale poprawy dużej nie było

za to po remoncie zero zużycia dosłownie nic remont robiony na 200kkm kolejne 80kkm dokręcone i żadnego zużycia ni było

a u mnie brała 400ml na 1000km wiec w normie Opla nawet brakowało sporo do 700ml.

Ogólnie tematów na forum jest o tym sporo warto trochę poszukać:)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co ma piernik do wiatraka, poczytaj sobie co to jest gęstość, a co to jest lepkość - nikt nie pisał, żeby zmieniać na minerał -  dlatego twój post tylko dowodzi tego, że nie wiesz o czym piszesz, albo może tylko, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Nigdzie mu nie pisałem, żeby przeszedł na minerał, tylko na olej o WYŻSZEJ klasie lepkości na ciepło. 

Olej 5w30  - typowy ekoszit - to jest woda, nie olej - pisałem też o tym w temacie o olejach - u nas w polskich warunkach klimatycznych powinniśmy jeździć na oleju 40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, samochod za tydzien leci do mechanika. Jeszcze gwarancja z kupna. 

Na temat 5W30, krotko. To nie jest dobry olej. Podstawy fizyki i sama specyfikacja tego oleju mowi sama za siebie: lepkosc itd. 

Nie wiem czemu zalecany do silnikow Opla tymbardziej ecotec, ktorych konstrukcja jest jaka jest. Jezeli chodzi o kweste zuzycia oleju. 

Dziekuje za pomoc, bede informowal o przebiegu. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powadzenia z remontem na bank będzie poprawa daj znać jak będziesz już po.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem co ma dotrzeć?

Moją opinię określiłeś jako tekst mechanika ignoranta - a tutaj ty nie masz racji - otóż, zaskoczy cię to jak widzę, olej o większej lepkości zmniejszy zużycie - z czystych praw fizyki....

Tak, nie naprawi zużytych pierścieni, ale ograniczy w jakimś stopniu spożycie oleju  - wcale to nie takie głupie co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, witam dołączę się do tematu bo mam podobnie. Moja śliwka na mieście nie bierze nic, na trasie zjadła mi cały olej - też na Autostradzie. U mnie problem jest też taki, że mam jeden cylinder zalany olejem.
Sam już nie wiem czy remont coś da, czy nie. Ale zrobić trzeba.

Orientujecie się może jakie mam prawa w stosunku do sprzedawcy w takim wypadku?

Edytowano przez frankozola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3L na 1000km to masz niebieski opar za soba nie da rady tego nie zauwazyc, te silniki podobno moga 0,7l na 1000km co i tak jest duzo. 3L to masz auto na olej nie na benzyne az ciezko uwierzyc ze tyle spala masakra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, no to jest wlasnie dziene. Nie widac nie prawidlowosci, bo nie kopcia ani nie dymi, oparow tez nie ma. 

W trase to bez banki oleju nawet sie nie ruszam. 

Zobaczymy co bedzie jak wroci od mechanika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie kopci? A przegazowales go powyżej 4k? Będzie niebiesko....

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mysle, czarow nie ma - albo gdzies cieknie i to porzadnie albo go grubo przepala. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam, krotki filmik przegazowki po 30 min. jazdy samochodem.

Dla mnie to jest zagadka. Nie dymi, nie kopci, brak niebieskiego dymu. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Obroty powyzej 4k. W dodatku nie ma zadnych wyciekow oleju, pod samochodem suchuo. 

A w jedzie czlowiek na autostrade i z benzyniaka robi sie diesel. 

Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej kolego. Jak sytuacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przyszlym tygodniu samochod do odebrania. 

Wtedy bede wiedzial co zostalo wymienione/naprawione. 

W kazdym badz razie silnik zostal otwarty bo zostalem o tym poinformowany telefonicznie przez mechanika. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pisz, tez jestem ciekawy. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam koledzy że bierze olej na bank problem to pierścienie zbierające. Ja w swojej viki głowice remontowane bo kupiłem z upalnym zaworem ale nie wiedziałem że mam zapieczone zbierające u mnie kompresja wzorowa bo uszczelnia olej. Jeżeli mechanik zrobi Ci sama górę to dalej problem będzie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochod odebrany. 

Remont przedstawia sie nastepujaco:

1. Uszczelka pokrywy zaworow. 

2. Uszczelka glowicy cylindra/silnika. 

3. Zestaw nowych srub. 

4. Uszczelka kolektora wydechowego. 

5. ZESTAW PIERSCIENI TLOKA 4 szt. 

6. Panewka korbowodowa.

7. Filtr oleju

8. Zestaw uszczelniaczy.

(Chyba dobrze to przetlumaczylem. Posiadam nr katalogowy do kazdej z czesci takze zainteresowanym moge podac dokladne info na PW)

Plus wymiana oleju. 

Samochod sprawuje sie dobrze. Po remoncie wiadomo, silnik nie moze byc przeciazany.

W kwietniu kolejna trasa ok. 2 tys. kilometrow wtedy zobaczymy czy zuzycie oleju spadlo do minimum i czy remont silnika przyniosl efekty.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×