Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maus

Po awaryjnym hamowaniu z ABS pedał wpada w podłogę

Recommended Posts

Dzisiaj w Trójmieście spadło nieco śniegu.

Po pracy, wyjazd z zaśnieżonego parkingu wymagał bardzo mocnego hamowania, by nie uderzyć w krawężnik, mimo wolnej jazdy (drugi bieg, bez gazu). Było bardzo ślisko. Przypuszczalnie pod warstwą śniegu wystąpiło oblodzenie. Włączył się ABS.

Po opuszczeniu parkingu, gdy włączyłem się do ruchu, odkryłem, iż kolejne hamowanie, owszem, spowalnia pojazd, ale po delikatnym oporze odczuwalnym na pedale, ten stopniowo wpada mi w podłogę. Wraz z opadaniem pedału, siła hamowania nie wzrasta, żeby nie powiedzieć, że spada i, aby zatrzymać pojazd, trzeba pozwolić mu odbić i ponownie wciskać do wyczuwalnego oporu. Przy czym, co ciekawe, ale jestem niemal pewny, iż opisany objaw nie występuje za każdym razem. Odniosłem wrażenie, że gdy używałem hamulca często (hamując w sunącym powoli korku), ten był twardy. W ten sposób udało mi się dojechać pod blok, gdzie mieszkam.

Z uwagi na ciemności po 16:00, nie miałem szans popatrzeć, czy widać gdzieś jakiś wyciek płynu lub inną usterkę na zewnątrz. Znajomy warsztat przyjmuje zapisy dopiero na za tydzień, toteż chciałem podpytać Was, Forumowicze, o to, co mogło się popsuć. Czy to pompa? Czy może mógł pęknąć któryś z węży hamulcowych? Choć to ostatnie - wprawdzie jako laik - raczej odrzucam, ponieważ gdyby płyn wyciekł, nie byłoby w układzie ciśnienia i samochód w ogóle by nie hamował, czyż nie?

Z oczywistych względów, spłukany po świętach, próbuję po prostu oszacować koszty naprawy.

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ucieka płyn  sprawdż poziom płynu w zbiorniczku

a hamował bedzie przód jest osobno a tył osobno

Share this post


Link to post
Share on other sites

a taki objaw nie występuje przy uszkodzonej pompie vacuum? :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy uszkodzonym vacu pedal sie robi twardy

tutaj sa objawy przegnitej rurki hamulcowej na tyle w okolicach zbiornika paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Masz na myśli którąś z tych?

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Żadne nie brzmią optymistycznie i tak naprawdę nie wiem, która opcja lepsza z dwojga złego.

Poszedłem z latarką do auta. Oglądałem zbiorniczek płynu hamulcowego. Nie widziałem płynu od góry, po odkręceniu dekielka, i było zbyt ciemno, by prześwietlić latarką boczną ściankę zbiorniczka, toteż nie powiem, czy poziom był gdzieś wewnątrz, czy nie.

Nie kontrolowałem poziomu płynu od miesięcy, toteż nie jestem w stanie powiedzieć, czy ubyło go, czy nie. Może od dłuższego czasu poziom był niski, choć dotąd auto nie sprawiało problemów z hamowaniem (z wyjątkiem wciąż przyhamowującego lewego tylnego zacisku, ale to inna historia), więc raczej ok dotąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zazwyczaj gnija w okolicach  gdzie jest filtra paliwa w wersji benzynowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Strzał w dziesiątkę. Wyciek płynu ze skorodowanych sztywnych przewodów gdzieś z tyłu. Dzisiaj miała miejsce naprawa - wymiana na miedziane. Niemal 500 złotych lżej na koncie. Żałuję, że nie mogę opowiedzieć więcej szczegółów, ale nie widziałem procesu naprawy - musiałem być w pracy i zarabiać na tę naprawę :-)

Ps. Ciekawe, że latem bez problemu auto przeszło kontrolę techniczną. Diagnosta absolutnie do niczego się nie przyczepił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...