Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lisek90

Kontrolka auta z kluczem

Polecane posty

Witam kupiłem dwa miesiąca temu vectre i pojawiła mi sie kontrolka auta z kluczem przed odpaleniem samochodu, a po zaplonie już gaśnie czy to coś poważnego czy może czas serwisu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącz sobie auto pod komputer i będziesz wiedział co mu jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapisany błąd w pamięci.

Bez kompa się nie dowiesz jaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drodzy jestem Nowy na forum ale jeżeli mogę opiszę historię auta z kluczykiem któa została zaczęta :)

Kupiłęm Vectrę C 2,2 GTS piękna , marzenie spełnione lecz ciągle po przekrozeniu 2.500 obr wchodzilą w tryb awaryjny :(

Poniżej wylistuję co zrobilem ,może ktoś z dobrym sercem podpowie mi coś :)

1)sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia , niektóre dodatkowo zabezpieczyłem taśmą termokurczliwą ( sprawdziem przewody dużą szczykawką oraz sprawdziłem działenie gruchy w turbinie ok)

2)pojechałem do mechanika sprawdził na kompie " bląd czujnika podciśnienia , turbina przeładowuje" , wymieniłem elektrozawór turbiny , oraz czujnik turbiny . 

3) wykręciłem wszystkie węże od turbiny i intercoolera by sprawdzić czy nie mam nieszczelności 

4) rozsypała mi się turbina - zregenerowałem w dobrym serwisie w Tychach chyba nie mogę przytoczyc nazwy serwisu :)

5) wymieniłem przepływomierz 

6) wymieniłem filtr powietrza oraz paliwa , wlałem jakiś środek do czyszczenia wtryskiwaczy 

7) To już chyba wszysktko , dodam iż byłem u trzech mechaników i w sumie wymieniłęm już dwa elektrozawory tyrbiny bo kazdy mechanik poprawiał po poprzednim w sumie jakieś 2,500zł poszło jak odbiję sie po świętach znó coś wymienie 

Jeśli ktoś ma pomysł co jest z mą Viki byłbym wdzięczny , jestem z Pszczyny 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:) zapomniałem dodać iż wyczyściłem kolektor dolotowy , klapki sie nie zacinały , dodatkowo uszczelniłem silikone. 

Wymieniłęm czujnik na kolektorze dolotowym :( 

terz już wszystko:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat trudny :) ale mam fajnego młodego i co najważniejsze ambitnego mechanika który obiecał iż mnie nie zostawi :) po usunięciu usterki dam Wam znać co i jak :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie :) turbina została wyregulowana na gruszce tak by pracowała w gurnych obrotach , dodatkowo wymieniłem przewód główny z turbiny do intercoolera , w sumie teraś śmiga jak należy 

Pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co ty kolego bredzisz, regenerawales turbine w dobrym zakładzie, i gruszke ci nie ustawi w turbinie coś tu nie gra,raczej przyczyną był ten przewód z turbiny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 No niestety nie :( problem powrócił dalszy część historii 

- samochód miał wgrywany nowy soft 

- turbina została oddana do miejsca regeneracji w celu utwawienie rozregulowanej geometrii

- odwiedził serwis Opla Bielsko tam ponownie wygrane nowe oprogramowanie - na jeżdzie testowej znów check wyskoczył 

- ku zaskoczeniu pomogła zmiana elektrozaworu turbiny tego który trzykrotnie został wymieniony tym razem jest oryginał i chyba to już koniec 

- proszę nie pisać iż "bredzę" opisałem historię roku czasu uszkodzonego samochodu i wielu emocji , jeżeli komuś to się przyda to super:) 

 

Pozdrawiam życzę Wszystkim bezawaryjności i bezpieczeństwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją VC kupiłem dwa tygodnie temu. Od samego początku po przekręceniu stacyjki po zgaśnięciu kontrolek, zostawały dwie check silnika i auto z kluczykiem. Zarówno osoba od której kupowałem auto jak i mechanik, który sprawdzał przed kupnem mówili że jest OK i to Immobliser się świeci. Błędów na kompie także nie było widać. Miałem jeden niepokojący objaw, buczenie z puszki bezpieczników - które samoistnie ustąpiło po kilku dniach, po kilku następnych kontrolka auta z kluczykiem także gasła razem z pozostałymi.

Dziś po raz pierwszy auto zaczęło wypalać DPF'a, zauważyłem, że wzrosło spalanie na postoju wiec wyruszyłem na "wietrzenie". Próbowałem jechać dość dynamicznie, ale z uwagi na pogodę i dość duży ruch, nie zdążyłem dojechać do drogi gdzie można przycisnąć. Mimo to zrobiłem jakieś 10 kilometrów na dość wysokich obrotach (2,5 - 3 tysiące), ale spalanie było w normie wiec nie ryzykowałem szybkiej jazdy w taka pogodę. Gdy wjechałem do miasta zapaliła się kontrolka z autem i kluczykiem. Po zatrzymaniu się i odpaleniu auta, zachowuje się jak poprzednio - świeci się do momentu odpalenia auta.

Na Vectre z 2005 roku przesiadłem się z Toyoty Avensis rok 2000 z silnikiem D4D. Powiem Wam szczerze, że pomału żałuję tej decyzji. Toyota przez 7 lat oprócz oleju i ropy (i to w niedużych ilościach) nic ode mnie nie chciała. Vectra - auto wizualnie naprawdę super, nie zmechrane życiem, pełna historia potwierdzona książką serwisową i fakturami, dwóch mechaników którzy ją sprawdzali mówili że dawno nie widzieli tego modelu w tak dobrym stanie, a jakoś takie nie fartowne. Kupiłem do niej nowiuśkie felgi i opony, a jedna nie trzyma ciśnienia (na szczęście chyba tylko uszkodzony zawór), po pierwszym myciu na masce wyszło za***iste serce przebite strzałą (głupota do spolerowania). Na 100 % wiem że nie była lakierowana. Sprawdzałem ją trzema różnymi miernikami lakieru. Może z czasem ją pokocham, ale na razie to trudna relacja :) 

Po Świętach będę musiał zafundować jej diagnostykę i trzeba będzie pomyśleć nad jakimś interfejsem bo tak coś czuje, że będzie często potrzebny. Na razie pożyczyłem od kumpla TECH 2 USB, ale jedyny program który z tym kablem funkcjonuje nie obsługuje mojej vectry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jakiś opcom i sprawdź błędy zapisz i poda, i wtedy je wykasuj mogą nie powrócić, vc ma to do siebie ze coś odlaczysz przekrecisz kluczyk i błąd masz gotowy, 

Po drugie mechanik i ten sprzedawca chyba nie mają pojęcia, 

Jak jest wszystko dobre sprawne to ma nic nie świeci a tym bardziej auto z kluczykiem, 

Czemu immobilisera świeci, jakaś przyczyną była albo jest proste,

Check świeci cały czas do puki nie odpalisz,

A niby co to za model w tak dobrym stanę bo aż mnie ciekawi, o co im chodzi w tym,,,, tak dobry stan :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem to po świętach podłączę go pod coś z czym będzie chciało się komunikować.

Taką diagnozę, że tak TTTM i jest OK mechanik stwierdził po sprawdzeniu na kompie, w między czasie byłem też u drugiego kolesia i też stwierdził że jest OK. Teraz już wiem że się mylili skoro przez dwa czy trzy dni kontrolka zachowywała się tak jak powinna. Gdzieś też czytałem że kontrolka tak się zachowuje jeśli był błąd, ale od 30 odpaleń silnika nie wystąpił, ale może to kolejna z formowych herezji.

Check silnika i auto z kluczykiem gasną po odpaleniu auta.

Mam Vectra C 1.9 120 KM z 2005. Auto naprawdę mechanicznie, wizualnie, lakierniczo, dokumentacji jest naprawdę w świetnym stanie. Swoją drogą to może mają jakiś zaniżony próg oceny bo znam gościa który "obrabia" auta sprowadzone z zachodu i opowiedział mi kilka historii samochodów które przyszło mu robić i poszły jako perełki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ok, to czemu nie wykasowali ci tego błędu od razu jak mówisz że sprawdzana, i nie było by że się zapala auto z kluczykiem, dziwne co, Pomysl ty albo ci mechanicy piszesz ze od immobilisera.

A błędow na kapie brak coś tu nie chalo ale skoro tak to się bierze i robi poszczególne diagnostykę modułów i daje się kasuje wszystkie kody błędów, mimo że ich nie widać to muszą zniknąć, piszę o opcomie tak się robi, z resztą myślę że inny interfejs też to ogarnie, 

Nie wiem ile odpalen ile to trwa ja kasuje od razu 

Pewnie przyczyną błędu było coś nie tak i został, po odpaleniu gaśnie, ale po przekreceniu kluczyka będzie bo go komputer zapamiętał, 

To pochwal się ta swoja perełka chcieli byśmy zobaczyć co to ma jak wygląda, nie pogardze zdjęciami na pw :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie precyzyjnie się wyraziłem, mi mówili że auto ma immo i kontrolka się świeci że jest OK bo tak ma być.


Na YT jest nawet filmik, u mnie jest tak samo.

Jak już auto zakupiłem i trafiłem na to forum to od razu wiedziałem że coś nie tak. Potem pojechałem do drugiego gościa i mówię mu o tych zapamiętanych błędach (wg tego co wyczytałem z forum), ale tam nic nie było widać, nie wiem czy interfejsy którymi próbował się podłączyć na to pozwalały. Zadziałał dopiero trzeci. Nie miałem pojęcia że można wykasować błędy jeśli ich nie ma (nie pokazuje). Temat odpuściłem bo kontrolka sama zaczęła działać poprawnie trzy dni po tym jak przestało buczeć w skrzynce bezpieczników. Pomyślałem że teza o 30 uruchomieniach silnika i znikającej kontrolce jest potwierdzona :), ale wczoraj znów się pojawiła, a dziś po raz pierwszy podczas jazdy (po próbie wypalenia DPF'a). Fakt dostał ostro po garach, ale moim zdaniem nic nie powinno się pokazać.

Po Świętach jestem umówiony z gościem który w moim mieście jest specem od diagnostyki, a potem spróbuję zakupić jakiegoś OP-COM'a, (z tego co czytałem to też nie jest takie hop siup) i ogarnąć 177 stronny poradnik z forum :)

Na razie nie mogę pochwalić się fotkami bo nie robiłem, ani czasu ani pogody. Nic nadzwyczajnego, czarna perła po lifcie na felgach R16.

Edytowano przez tarnos10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak błąd może być a komp go nie widzi, tz interfejs, tech 2 by go widział  

Ogarniesz temat ważne żebyś wiedział co to za błąd bo może się powtórzyć,

I to budzenie że skrzynki nic tam nie powinno buczec, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może być inspekcja nic więcej

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech spróbuję to skasować, jest jest kombinacja na to, :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jest. Guzik w gegarach trzymasz lewą ręką i hamulec mogą, prawą ręką wkładasz klucz i włączasz zapłon i czekasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety to na pewno nie inspekcja, najpierw niech sprawdzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

interfejs za 100 jest mądrzejszy niż ten "mechanik" - odczytaj błędy - może nie ma tragedii. Odczyt z pedałami nie działa w dieslach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro podjadę do speca bo mam zerowe doświadczenie z komunikacją z samochodem. Widziałem gdzieś w necie jakieś z komunikacją po BT. Ja narazie nie potrzebuję jakiegoś wypasionego. Potrzbuję zczytać błędy i nasycenie DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed wizytą u speca proponował bym umówić się z kimś z forum w twojej okolicy i sprawdzić co siedzi w błędach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Weź sobie opcom nie jest drogi, a dobry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×