Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziadek vec

Wymiana kola pasowego alternatora na sprzęgiełko

Recommended Posts

Za inspiracją usera Majkel93 z forum postanowiliśmy zmienić stare koło pasowe altka na sprzęgiełko jedno kierunkowe,trochę zajeło czasu żeby skompletować cały zestaw do wymiany zwykłego koła pasowego alternatora na sprzęgiełko jedno kierunkowe co by odciążyć koło główne pasowe, napinacz paska wielorowkowego i za razem umożliwić swobodną prace alternatora żeby nie wymuszać jego hamowania odejmując gazu i po wyłączeniu silnika altek staje dęba po odcięciu mu napięcia.A wiadomo w naszych autach tego rozwiązania nie stosowano więc postanowiłem trochę poprawić ten mankament w tym aucie zafira A pisze o dieslu.Trochę się naszukałem rozmiarowo i żeby dobrze orginalnie pasowało i wyszło że jest to typ AFP0030.
Pacjent to altek 100A myślę że inne też mają te same wymiary auto zafira A ale te same mamy alternatory są w vectrach B.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/09OKcPw.jpg&key=8d98180854c1aeb999b2a67b94a80c0e92cdfc96c6bda842806c45bf7084e16b" />

Co było potrzeba kupić:
Sprzęgiełko o nr typ AFP0030 ale szukamy np po nr INA F-226387.04 koszt w granicach 88zł+przesyłka w zależności gdzie kupimy.

Sprawdzamy ile zębów jest w osi alternatora.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trzpieniowy M10 12 zębów długi koszt 14zł w castoramie jeżeli mamy w osi altka 12 zębów.

9NGxvva.jpg

bXfUhB5.jpg

Jak nie mamy klucza trzpieniowego to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100% i pamiętamy o tym żeby klucz trzpieniowy miał 12 zębów nie np 6 bo można uszkodzić oś alternatora.

EvvJ91c.jpg

Tu mamy foto jak dobrać sprzęgiełko chodzi co mierzymy.

5IhPVky.jpg

CyT3Fg7.jpg

Tu trochę fotek co i jak z odkręceniem koła alternatora i jakie pomiary będą potrzebne.

kEeEyUF.jpg

oZpuqd1.jpg

RXZGrZg.jpg

Rp0Y2K9.jpg

wGhSdv9.jpg

xcVboDr.jpg

tO8e4nO.jpg

RzDDhij.jpg

fRP7Wxh.jpg

5KqC0pr.jpg

1BJd7fu.jpg

IjwlWZU.jpg

j72QjKA.jpg

Tu otrzymałem sprzęgiełko co prawda zamawiałem nr typ AFP0030 a otrzymałem z literką V na pudełku czyli AFP0030(V) ale na pudełku przekreślone V może opakowanie zastępcze bo po pomiarach wychodzi że to AFP0030 choć i z V też by pasowało.

CByeJyF.jpg

x3FYhu7.jpg

fLwVery.jpg

lUdzqS7.jpg

3aMEtOH.jpg

EA5WBDp.jpg

Teraz tylko dobrze dokręcić i wymiana z starego 70A na 100A ale już ze sprzęgiełkiem.

8kqPWty.jpg


IhYnNI6.jpg

 

f8fs0U1.jpg

Tu fotki jak wymieniał bez demontażu alternatora w vectrze C user Majkel93

YJTph6A.jpg

WG3RWb7.jpg

Opinie należą do was, kto nie spróbuje to nie będzie wiedział o efektach,każdy inaczej to odczuje lub wcale.

 

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja poproszę o link gdzie zakupiłeś te nowe kółko oraz o napisanie czy jednak odczułeś jakąś różnice? Czy np. zniknęło te mruganie/przygasanie świateł? Czy Twoim zdaniem opłaca się zrobić ten zabieg?

 

PS. Dzięki cz szczegółową fotoporade!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze ja dorzucę fotki, efekt braku narzędzi i zdejmowania rolki na samochodzie :)

Do zdjęcia starej użyłem żabki plus grzechotki z nasadką 24, spokojnie wszystko się mieści
IMG_20170102_141526.jpg

A to skutki, rolka do wyrzucania :D przestroga dla innych którzy chcą starą zachować 

rolka.png

 

Edited by Majkel93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprzęgiełko kupiłem na alledrogo jakie odczucia nie napisze bo jeszcze nie zmieniałem mojego altka bo zimno a garaż zajęty, pytać należy usera Majkel93 on już jeździ ale myśle że za wczas troche trza pojeździć z resztą ma vectre C inne odczucia.

Please login or register to see this link.

 

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do efektów zabiegu to ciężko na razie coś napisać, jedynie co to dzisiaj wyjechałem i wjechaniu do garażu. Viki trochę pochodziła na wolnych obrotach i tyle. Jedynie co zauważyłem że światła zaraz po dopaleniu faktycznie mrugały ale jedynie przez chwile(viki stała kilka dni nie zapalna w nieogrzewanym garażu) i nie ma efektu przygasających świateł podczas ruszania zwłaszcza jak się mocno silnik zdławi i nie szarpie nim wtedy tak jak wcześniej. Myślę że efekty będą bardziej odczuwalne jak łożysko w rolce się rozrusza bo trochę ciężko chodziło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana napewno jest warta zachodu,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, koło pasowe z tłumikiem drgań na pewno dłużej pożyje. Dziwie się że opel seryjnie w DTI`ki to nie montował

Share this post


Link to post
Share on other sites

od 2007r nawet w benzynie  2.0t jest takie kolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja tez wymienie ale na wiosne.

Dziekuje za super porade i foto:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po pierwszych sensownych km jazdy ze sprzęgiełkiem i powiem tak - efekt rewelacja ! Nie spodziewałem się aż takiej poprawy ! Światła nie mrugają, nie przygasają przy ruszaniu, jedyne co to lekko przygasną przy kręceniu kierownicą na postoju ale VC jest elektryczna pompa wspomagania to dlatego i jakoś mam takie wrażenie że nie czuć szarpnięć przy gwałtownych zmianach obrotów silnika i jakoś tak płynniej się jeździ :D ale to pewnie efekt placebo :D 

Ogólnie przeróbkę polecam - warto to zrobić tym bardziej że cena nie jest wysoka:D

Edited by Majkel93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, u mnie sie to wszystko rozleciało :( rok temu kupiłem Siga i od poczatku borykam się z problemem napinacza i całego osprzętu paska ogólnie. Kiedy go kupiłem okazało się, że zamiast normalnego napinacza była zamontowana jakaś sprężyna, która podtrzymywała pasek bo łapa pod klimą była pęknięta w tym miejscu gdzie mocowanie napinacza. Kupiłem tą łapę, zamontowaliśmy z kolegą ori napinacz, po jakimś czasie pasek zaczął piszczeć i się zerwał. Diagnoza: brudne koło pasowe pompy wody. Faktycznie zlepiona jedna guma - wyczyściliśmy to wszystko i zahulało. Po mniej więcej 3 miesiącach znów pasek zaczął piszczeć, aż do chwili obecnej. W niedziele znów zgasło ładowanie w drodze do domku. Okazało się, że śruba mocująca napinacz do tej łapy pod klimą została ścięta ;/ Diagnoza: i tutaj nie wiadomo już co było dokładną przyczyną - pompa wody cieknie (zamówiona) być może się zatrzymała ;/ natomiast nurtuje mnie kółko pasowe altka - zostało wytarte i dziwnie wyrzeźbione przez pasek. Zdziwiłem się, że guma może tak wytrzeć aluminium. Teraz zakupiłem pompe wody, używke łape pod napinacz i nie wiem co z tym kółkiem. Montować takie ze sprzęgłem jak wyżej pokazywaliście, czy zwykłe ale stalowe? Powiedzcie mi co faktycznie moze być przyczyną takich powtarzających się ustarek? Powtórzę, że przez rok mojej jazdy, po zmianie na oryginalne rozwiązanie już druga ustarka, czyli trzecia naprawa tej samej dolegliwości. Dodam, że Sig jest w automacie, więc wydaje się że mniej szarpie itp. A po za tym, chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich, bo to chyba mój pierwszy post na tym forum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro łapa byłą pęknięta to już poprzedniemu właścicielowi wyrwało napinacz... Jak pasek piszczy tzn że któraś rolka musi stawiać mu duży opór i się na niej ślizga a że piszesz że rolka od alternatora i od pompy wody jest zajechana to wygląda że te dwa elementy stawiają duży opór. Pompe wody już masz nową więc został alternator, sprawdź jeszcze czy swobodnie kręci się koło od sprężarki i rolka prowadząca pasek znajdująca się nad nią.

Dodatkowo zerknął bym w jakim stanie jest koło pasowe bo jak wyrwało napinacz kilka razy to musiały pastować duże naprężenia na pasku wiec i ono mogło oberwać.

Edited by Majkel93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz mi powiedzcie czy to kolko podejdzie do mojego altka 140A, bo samochod stoi u mechanika i nie mam porownania.

Wysłane z mojego Lenovo A936 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trza pomierzyć ale myśle że będzie bo w zafirze robiliśmy na 100A i na 140A było ok tak samo zmienialiśmy w vectra B 2.0 z klimatronikiem z 100A na 140A i sprzęgiełko pasowało wszystko robiliśmy po pomiarach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz DTi w tym sigu to masz taki sam alternator jak wszystkie DTI - nie ważne czy 100, 120 czy 140A. Sam mam altternator 140A z siga 2.2 DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam pytanie mam odnośnie rolki alternatora czy montowałeś taką samą rolkę ze sprzęgłem jak Dziadek vec?chodzi mi o wymiary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak, obaj zamawialiśmy tą samą bo doszliśmy do wniosku że takie najbardziej pasuje. Jak szukasz takiego to numer INA: F-226387.04 po nim najłatwiej znaleźć w necie, nawet widzę że trochę staniało bo koszt na alledrogo to 65zł i to u tego samego gościa co ja zamawiałem a płaciłem 88zł + KW. 

 

Zrobiłem już 4 tys km od wymiany i nic się z nim złego nie dzieje bo ostatnio sprawdzałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Majkel 93,mam grubszą robotę bo muszę wymienić koło pasowe i rolki,napinacz to od razu wymienię rolkę ze sprzegiełkiem no i alternator do regeneracji,także mam co robić:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...