Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

frankozola

[Z18XE] - Silnik spalił cały olej, błąd P0036, P0136

Recommended Posts

Witam w Nowym Roku!

Mam niemały problem. Na sylwestra byłem w trasie w obie strony 600km .Poziom oleju przed jazdą był okej (3/4 miarki na bagnecie) jak już wracałem, przed domem zapaliła mi się rezerwa. Przejechałem około 10km na niej, i tuż przed stacją zapaliła mi się żółta kontrolka oleju. Auto zatankowałem do pełna, zapaliłem, kontrolka nie świeci. W trakcie jazdy do domu (jeszcze 40 km), w połowie drogi znowu zapaliła się kontrolka. Dzisiaj, zrobiłem mała rundkę w koło osiedla, odczekałem 5 minut, sprawdzam olej i na bagnecie mała kropla na spodzie miarki... Włosy stanęły mi dęba... Ani nie było wycieków, ani jakichś innych oznak, że coś może być nie tak.. jedynie jest problem z sondą lambda. 

Dodatkowo słyszę jakieś dziwne cykanie silnika.. Najlepiej słychać to w 0.04 - 0.06 sek filmu 

Auto też czasem lubi "przydusić" 19 sekunda. Już nie wiem co się dzieje.

Auto miało padnięty termostat - zaraz po zakupie go wymieniłem. Teraz w trakcie jazdy temp jest około 87 stopni, czasem wzrośnie do 90 przy mocnym przygazowaniu i znowu opadnie. Możliwe że sonda lambda robi taki bałagan?
odczyt z mojego Opcoma.
 

Please login or register to see this quote.

Płyny okej - oprócz oleju- ciutke ubywa z chłodnicy bo jest podrdzewiała (nie oryginalna) - będę ją wymieniał po zimie.
Człowiek oszczędza, lata w koło auta jak głupi przez zakupem, nie śpi trzy noce czy to na pewno "to" auto o i po miesiącu wychodzą... a w trase do pracy trzeba jechać.. 
 

Edited by frankozola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,
Nikt nie wie co poradzić - czy diagnoza jest prosta - uszkodzone pierścienie i silnik do remontu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisano wyżej. Zapieczony był jeden pierścień.
Wymiana wszystkich pierścieni, planowanie głowicy, wymiana śrub, plus parę innych robót i ma teoretycznie być okej. Zobaczymy :) Na razie auto ma być oszczędzane przez ponad 1000km i trzeba kontrolować olej. Mam nadzieję że będzie spalanie oleju nie większe jak to podawane przez producenta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, no i pomoglo? Ja z Niemiec jechalem 1000 km/130-140km/h i musialem litra dolac. Dziwna sprawa, bo kupilem auto od sasiada w Niemczech, auto ma przejechane 110 tys. z pelnym serwisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomogło. Po 1300km autostrada jest okej ☺😃

 

Jedyne co to pod koniec jazdy zaczęło go dusić. Na drugi dzień pod komputer i okazało się że błąd czujnika położenia wału. Wymiana tego elementu w kraju produkcji samochodu kosztuje 100 euro 😁. Ale jest okej. Ważne że serce odzylo i się cieszy z jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 km i zadnej dolewki? jaka predkosc jazdy? Kurde, cos mi sie wierzyc nie chce :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frankozola jeżeli masz silnik x18xel to masz 115km a nie 125 jak w opisie. Po za tym w VC żaden 1.8 nie miał 125km. Były 115, 122, 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. Sprawdzałem jeszcze wczoraj po kolejnym tysiącu. Stan jest taki sam. :):) :ok:  Olej ściemniał ale żadnego ubytku. Jazda cały czas w okolicach 130-140 kmh Zdażało się mocniej przyspieszyc do 180 czy zwolnić ze względu na ruch.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nr VIN można sprawdzić w EPCco tam naprawdę siedzi. 125 konnych 1.8 w viki nigdy nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1.8 pójdzie 180? Fajnie.

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak możesz,to ile taka zabawa kosztowała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...