Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Fchancuz

Niedziałający 3 bieg wycieraczek [Vectra C 1.9 CDTI 150KM]

Polecane posty

Hej

Przede wszystkim wszystkiego dobrego w nowym roku 2017!

Mam problem z wycieraczkami w Opel Vectra C 150KM. Otóż nie działa 3 bieg - 1 (interwałowy) i 2 (wolna praca ciągła) działają bez zarzutu. Gdy włączę 2 bieg (wolny ciągły) a potem przełączę manetką jeszcze raz do góry na 3 to wycieraczki stają w miejscu. Analogicznie gdy z 1 chcę przejść na 3 bieg.

Zamieniłem miejscami przekaźniki 16 i 18 - nic się nie zmienia

Bezpieczniki 11 i 12 - nieprzepalone

Szukałem w internecie ale nie znalazłem póki co podobnego problemu.

Jeśli ktoś z Kolegów spotkał się takim problemem będę wdzięczny za wskazówki co mogę jeszcze sprawdzić lub jak naprawić.

Dzięki

fchancuz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Zauważyłem kolejną ciekawą rzecz: włączam 3 bieg wycieraczek, wycieraczki przez chwilę stoją w miejscu a po chwili ruszają ale w trybie biegu 2 (wolna praca ciągła.

Dodatkowo "opukałem" wszystkie przekaźniki - bez rezultatu.

Poniżej wklejam raport z OP-COM dla modułu CIM:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć code

 

Czy to oznacza, że poprostu silnik/elektronika wycieraczek umiera/umarła? Czy dalej jest ryzyko, że problem dotyczy CIM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gniazdo w cimie

wymontować i przeczyścić styki manetki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

Przeprowadziłem dziś trochę diagnostyczki. Poniżej schemat wycieraczek (dzięki uprzejmości kolegi SlaVkoGa) - zaznaczyłem najważniejsze elementy
1. Na początek może zasada działania trybu szybkiego i wolnego - poprawcie proszę jeśli źle rozumiem

- tryb wolny - na pierwszym przekaźniku (wł/wył wycieraczek) pin 87 zwiera się z pinem 30 , na drugim (szybki/wolny) jest cały czas zwarty pin 30 i pin 87A

- tryb szybki - na pierwszym przekaźniku pin 87 zwiera się z pinem 30, na drugim (szybki/wolny) pin 30 zwiera się z pinem 87

Proszę o weryfikację czy tak to działa

2. Zasterowałem tryb wolny poprzez zwieranie pinów (opis powyżej) i działa bez problemu. Problemem jest tryb szybki - zasterowanie manualne nie włącza szybkiej pracy wycieraczek

Zauważyłem dwie ciekawe rzeczy:

- pomiędzy PIN 87 i bezpiecznikiem FE12 jest brak połączenia - zaznaczyłem czerwoną krzywą

- na drugiej nodze bezpiecznika FE12 jest cały czas napięcie 12V. (zastanawiam się czy tryb szybki nie powinien był włączany tak, że dwa przekaźniki "puszczają" masę a napięcie 12V jest już na silniku

Rzućcie proszę okiem - będę wdzięczny za rady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2017_03/58cd75e828b64_Beztytuu.png.9a391f3613707fdd57b5e98112b25490.png" />

 

Edytowano przez Fchancuz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy doszedłeś do tego co jest przyczyną bo umnie jest to samo pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×