Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kwl262

Z19DTH Problem / klekot silnika [wideo]

Polecane posty

Witam, od wczoraj mam problem z moim signumem z silnikiem z19dth, zaczął on bardzo głośno klekotać ( nie wiem jak to nazwać). Wczoraj jeszcze po tym jak zaczął tak klekotać zrobiłem 40km i mocy nie stracił.

 

Na video macie pokazane jak on chodzi (wczoraj gdy wróciłem około 2 w nocy aż ojciec się obudził od tego dźwięku) a na zdjęciu zaznaczyłem to co zauważyłem właśnie podczas nagrywania wideo, z tego zaznaczonego miejsca jakby wydobywały się spaliny (nie znam się może być to coś innego, lecz było to dymo-podobne).

Teraz gdy zobaczyłem ten "dym" przypomniało mi się iż wczoraj też czułem coś podobnego w samochodzie z wywietrzników. Wiecie może co mu dolega :) ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jak ktoś nie chce ściągać wideo tutaj jest link do yotube: 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez kwl262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Urwana szpilka od kolektora przy turbo lub wywalilo uszczelke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki będzie +/- koszt naprawy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszty nie wiem zalezy od mechanika, troche rozkrecania jest tzn caly przod chlodnice itd zeby wyjac turbo ( odrazu ja najlepiej sprawdzic, przeczyscic geometrie) wyjac szpilke jak to spilka , splanowac kolektor nowe uszczelki i skrecic. Robota nie kto wie jaka ciezka ale sporo rozkrecania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nic jutro podjedzie mechanik i ma go posłuchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to jest na 100% to o czym piszesz czy może jeszcze coś innego ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 100% z samego pliku video Ci nie gwarantuje, na zywo to co innego, trzeba zdjac osłona termiczna lub chociaz wjechac na kanal. na 90 % to to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjechać do mechanika z tym klekotem da radę czy lepiej nie ryzykować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy to od kolektora wydechowego, sprawdzałeś kolektor ssący? a konkretnie klapki na kolektorze? Mnie się wydaje że wydmuchało właśnie klapkę z kolektora stąd dym, jak wydmuchło klapkę całą na zewnątrz to masz szczęście jak nie to masz problem i lepiej silnika już nie odpalaj.

Jest jeszcze jedna możliwość że wydmuchło uszczelkę spod wtryskiwacza ale żeby był taki dźwięk to by musiała być dziura jak ja pier..... co raczej jest nie możliwe ale spojrzeć i zobaczyć nie zawadzi.

Edytowano przez promort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłbyś jakieś przykładowe zdjęcie gdzie mam tych klapek kolektora szukać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podnieś osłonę plastikową i nagraj to jeszcze raz .

Jak podkładka pod wtryskiwaczem, to będziesz widział od razu.

Ale wygląda tak jak pisał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz plastikową osłonę, pomiędzy listwą paliwową a kolektorem będziesz miał klapki, wyglądają jak plastikowe korki, będą połączone metalową listwą lub nie jak nie będą działać. Klapki maja być w kolektorze jak którejś będzie brakować to źle.

Na dole masz zdjęcie klapki są między tyłem kolektora ssącego a listwą paliwową. Przy okazji będziesz miał wgląd na wtryski zobacz czy wokół nich jest sucho i nie ma czarnego szlamu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez promort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z rana zobaczę to i dam zdjęcie jak to u mnie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem zobaczyłem i jestem zadowolony bo nie są to klapki ani nic poważnego. Powietrze/dym bucha z nieszczelności pokazanej na zdjęciu. Najpierw gdy zdjąłem pokrywę myślałem że to z pod wtryskiwacza bo jest tam pełno sadzy lecz po odpaleniu ewidentnie buchało z tej nieszczelności kabla. Mam teraz 2 pytania. Pierwsze podstawowe od czego jest ten kabel/przewód, a drugie czym to załatać. I dzięki za ogólną pomoc w rozwiązaniu problemu :)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co pokazujesz to wiązka elektryczna-przewody tam nic nie "bucha" jeżeli już to rurka odmy ta pod przewodami jest tylko jedno ale jak to by było od tego to silnik był by mokry od oparów oleju a tu ewidentnie widać czarny nalot czyli sadza. Wygląda na to że jednak puściła szpilka na kolektorze wydechowym (w miarę optymistyczna wersja) lub masz pęknięty kolektor wydechowy (to już gorzej) tak czy siak bez mechanika się nie obejdzie no chyba że masz narzędzia, umiejętności i stanowisko żeby wyciągać kolektor z turbiną samemu.

Tak a propos długo już masz to auto bo wygląda że silnik był myty bardzo agresywną chemią?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ehh za szybko zacząłem się cieszyć że to jakaś drobnostka, no cóż mechanik dopiero jutro podjedzie więc jutro zobaczymy co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryski zardzewiale nie ruszane pewnie od nowosci, kolego jak tam gdzie zaznaczone dymi wez butelke z woda i polej zdrowo na wtryski aby sie zrobilo bajorko i wtedy odpal i zobaczy czy babelkuje z ktoregos wtrysku, moze ci wtrysk koncowke rozwalilo do tego masz nie szczelnosc i tak klekocze chodz obstawiam kolektor. A rob to na chlodnym silniku i zwroc uwage na 1 wtrysk kolo wiazki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos chyba musi być z wtryskiem nie teges skoro tak mu sadzą okopciło wszystko wkoło choć możliwe że są dwie usterki pierwsza to wtrysk a druga to kolektor. Bez wyjęcia wtrysku i zajrzenia na kolektor choćby od spodu auta to tylko domysły można snuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba od razu wtrysku wyjmować.

Jak jest niesprawny to wyjdzie na OP-comie dawka, a jak walnięta uszczelka pod wtryskiem, to widać gołym okiem i czuć pod palcem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za godzinkę jadę nim do mechanika więc może powie mi coś od razu a jak nie to jutro się dowiem co mu dolega i napiszę co to było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod wtryskiwaczem. Mam jeszcze pytanie jaki olej do niego zalać ? Nie mam pojęcia jaki był zalany przez poprzedniego właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz dpf norma dexos 2 5w30 moze byc nawet GM ja jezdze na Totalu, 

Edytowano przez kkk28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

podepne sie pod temat, ponieważ poszukuje dobrej rady.

Bylem ostatnio u mechanika ( siedze w Niemczech 250km od granicy)który powiedzial, mi ze mam zepsuty luftklapesystem.i tylko jedna klapa otwiera mi sie a pozostale leza i lepiej zebym autem nie jezdzil, bo jest duze prawdopodobieństwo ze zniszcze silnik. Gdy uslyszelem kwote 930euro za zrobienie kolektora ssacego to nogi mi sie ugiely... koledzy co poradzilibyscie mi w tej sprawie. Oplacaloby sie sciagac lawete i ciagnac go 300km zeby zrobic nowy kolektor w polsce czy inny sposob na jakiejś usuniecie tych klap i chyba egr cos czytalem. Ale ze mnie mechanik zaden i malo z tego rozumie. Ile wynosily by koszty nowego kolektora z wszystkimi czesciami do tego i robocizna, albo ten sposob z usuwaniem klap i egru. I czy znacie jakis godny polecenia warsztat blisko granicy w Zgorzelcu ktory pozbyl by sie tego problemu raz ale porzadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Które silniki miały jeszcze klapy w VC?

Tylko Niemcy to znowu nie wiadomo jak z tą ekologią bezsensowną :D

A u mechanika z jakiegoś poważnego względu byłeś? Nie powinno się nic stać jeśli przyjedziesz do Polski, no chyba, że na prawdę niesamowity pech :(

Edytowano przez Adil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem wymienic rozrzad asekuracyjnie, poniewaz nie wiem kiedy byl robiony a ma "przebiegu" 180 tys. A niestety nie posiaadam ksiazki serwisowej a auto kupilem 2tygodnie temu. Pierwszy miesiac posiadam auto i tu odrazu takie koszta mam dawac u niemca dlatego szukam lepszego rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×