Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bigbudyn500

VB 2.2dti ciężko pali na zimnym

Polecane posty

Koledzy , pomocy.

Ostatnio mój bandyta ciężko pali na zimnym. Dodam ,że starałem się wyeliminować problem zapowietrzania i dość krótkiego czasu grzania świec. 

Więc tak  , wymienione uszczelniacze na trawersach , przelewy wraz z trójnikami, profilaktycznie puszka filtra paliwa zastąpiona filtrem przelewowym z golfa 2 1.6td , przewód paliwowy zasilający tymczasowo zamieniony na gumowy( część od zbiornika do filtra),  świece żarowe sprawne, zamontowany moduł przedłużający czas grzania i zwiększający dawkę paliwa do momentu otrzymania zasilania z alternatora, na pompie wymieniony dławik (śruba przelewowa powrotu) oraz oringi, dodatkowo zmontowane solenoidy bezprądowo zamknięte na zasilaniu i powrocie i pompka zasilająca przelewowa 0.2bar na dolocie ( wsystko doraźnie aby wykluczyć zapowietrzanie na układzie paliwowym poza pompą wtryskową). Mimo to  rozruch po kilkunastu godzinach postoju nie wygląda najlepiej . Ma ktoś z Was  pomysł co jeszcze "taniego" można zrobić . Dodam iż pompa po regeneracji w 2013r  w  Woliński Diesel Centrum   w piaskach fvat 2700pln. Nie mam ochoty kolejny raz ponosić kosztów regeneracji ,bronię się przed tym jak mogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kompresje.

Zamontowałeś dużo za dużo gadżetów do niczego nie potrzebne a za razem ograniczają swobodny przepływ paliwa.Bo jak sam widzisz że nic lepiej nie zapala zdemontuj to tylko filtr może zostać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A weź przed rannym odpalenim zdejm wtyczke z czujnika temp silnika tego dwu pinowego i po zgaśnięciu kontrolki odczekaj jeszcze 5sek i odpal daj znać jak poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też robiłem . Z odpiętą wtyczką czujnika pali tak samo ciężko a do tego jeszcze świeci check i szarpie motorem jak odpali ,no i czarno z tyłu więc ma za bogato. Nic z zamontowanych tymczasowo badziewi nie ogranicza przepływu . Pompka jest przelotowa możesz spokojnie przez nią dmuchnąć bez wysiłku  a solenoidy na ssaniu 10mm a na powrocie 8mm czyli tak jak przewody. 

Zostawiłem też kiedyś auto na 18 godzin z zasilaniem i powrotem wpiętymi w bańkę 5L. Również nie chciał od razu zapalić. podejrzewam osobiście sterownik ale to też nie mały wydatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czarny dym to co z przepływką , nieszczelny układ doładowania, możliwe też że uszkodzony czujnik obrotu wału, najlepiej pod komputer i dobrze obadać te wymienione urządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy moduł się rozłącza to wszystko wraca do normy nie dymi i równo pracuje .Myślę , że to objaw podwójnego ogłupiania sterownika. Komp nie pokazuje żadnych błędów.

 Po nowym roku sprawdzę jeszcze logi z planowanej i rzeczywistej wartości dawki przy zimnym starcie 

te wszystkie badziewia są tymczasowe aby sprawdzić czy nie ma gdzieś minimalnej nieszczelności w układzie zasilania . Przed wymianą dławika na pompie wyssało całe paliwo z bańki 5L (zakręconej) do zbiornika paliwa .Na wyłączonym zapłonie . .Nadmiernego podciśnienia w baku też nie stwierdziłem a wręcz jego brak więc z tamtej strony ok

 Nie mam w okolicy magika który sprawdziłby sterownik więc zostaje mi demontaż i wysyłka gdzieś do kogoś

Edytowano przez bigbudyn500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale nie masz błędu od strony sterownika to po co ruszać.

Sprawdź z rana obroty pompy i obroty silnika powinny być  np silnik 800 obr / pompa 400 obr.

Początek dostawy :   
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  20 ... 25 °OWK
==================
Początek wtrysku :    
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  3 ... 6 °OWK
==================  
Rzeczywisty początek wtrysku :       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK  
Wskazówka:
Wartość żądana i obecna muszą być zgodne
==================
Pożądana masa paliwa :       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  4 ... 10 mg/suw
==================
Masa paliwa :      
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawki sprawdzone wsio OK

 Dziś rano-10 ,podpinam kompa, delikatne problemy z komunikacją---oporny stary laptop, mija około 4 do 5 minut czyli świece powinny teoretycznie być już zimne jak lód. Kręcę rozrusznikiem , po około 8 sekundach odpalił czyli tak jak teraz po podwójnym  podgrzaniu świec   :mysli: . Załapał normalnie i zdrowo od razu na 4 gary. Świece sprawne -beru- przekaźnik daje prąd na  świece . Po nowym roku pojadę podpiąć sterownik pod kts-a do serwisu boscha 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A rozrusznik masz Ok?  Może być za slaby zeby dac rade z odpaleniem, ja bym tam szukal 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×