Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bigbudyn500

VB 2.2dti ciężko pali na zimnym

Recommended Posts

Koledzy , pomocy.

Ostatnio mój bandyta ciężko pali na zimnym. Dodam ,że starałem się wyeliminować problem zapowietrzania i dość krótkiego czasu grzania świec. 

Więc tak  , wymienione uszczelniacze na trawersach , przelewy wraz z trójnikami, profilaktycznie puszka filtra paliwa zastąpiona filtrem przelewowym z golfa 2 1.6td , przewód paliwowy zasilający tymczasowo zamieniony na gumowy( część od zbiornika do filtra),  świece żarowe sprawne, zamontowany moduł przedłużający czas grzania i zwiększający dawkę paliwa do momentu otrzymania zasilania z alternatora, na pompie wymieniony dławik (śruba przelewowa powrotu) oraz oringi, dodatkowo zmontowane solenoidy bezprądowo zamknięte na zasilaniu i powrocie i pompka zasilająca przelewowa 0.2bar na dolocie ( wsystko doraźnie aby wykluczyć zapowietrzanie na układzie paliwowym poza pompą wtryskową). Mimo to  rozruch po kilkunastu godzinach postoju nie wygląda najlepiej . Ma ktoś z Was  pomysł co jeszcze "taniego" można zrobić . Dodam iż pompa po regeneracji w 2013r  w  Woliński Diesel Centrum   w piaskach fvat 2700pln. Nie mam ochoty kolejny raz ponosić kosztów regeneracji ,bronię się przed tym jak mogę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź kompresje.

Zamontowałeś dużo za dużo gadżetów do niczego nie potrzebne a za razem ograniczają swobodny przepływ paliwa.Bo jak sam widzisz że nic lepiej nie zapala zdemontuj to tylko filtr może zostać.

Please login or register to see this quote.

A weź przed rannym odpalenim zdejm wtyczke z czujnika temp silnika tego dwu pinowego i po zgaśnięciu kontrolki odczekaj jeszcze 5sek i odpal daj znać jak poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też robiłem . Z odpiętą wtyczką czujnika pali tak samo ciężko a do tego jeszcze świeci check i szarpie motorem jak odpali ,no i czarno z tyłu więc ma za bogato. Nic z zamontowanych tymczasowo badziewi nie ogranicza przepływu . Pompka jest przelotowa możesz spokojnie przez nią dmuchnąć bez wysiłku  a solenoidy na ssaniu 10mm a na powrocie 8mm czyli tak jak przewody. 

Zostawiłem też kiedyś auto na 18 godzin z zasilaniem i powrotem wpiętymi w bańkę 5L. Również nie chciał od razu zapalić. podejrzewam osobiście sterownik ale to też nie mały wydatek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czarny dym to co z przepływką , nieszczelny układ doładowania, możliwe też że uszkodzony czujnik obrotu wału, najlepiej pod komputer i dobrze obadać te wymienione urządzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy moduł się rozłącza to wszystko wraca do normy nie dymi i równo pracuje .Myślę , że to objaw podwójnego ogłupiania sterownika. Komp nie pokazuje żadnych błędów.

 Po nowym roku sprawdzę jeszcze logi z planowanej i rzeczywistej wartości dawki przy zimnym starcie 

te wszystkie badziewia są tymczasowe aby sprawdzić czy nie ma gdzieś minimalnej nieszczelności w układzie zasilania . Przed wymianą dławika na pompie wyssało całe paliwo z bańki 5L (zakręconej) do zbiornika paliwa .Na wyłączonym zapłonie . .Nadmiernego podciśnienia w baku też nie stwierdziłem a wręcz jego brak więc z tamtej strony ok

 Nie mam w okolicy magika który sprawdziłby sterownik więc zostaje mi demontaż i wysyłka gdzieś do kogoś

Edited by bigbudyn500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie masz błędu od strony sterownika to po co ruszać.

Sprawdź z rana obroty pompy i obroty silnika powinny być  np silnik 800 obr / pompa 400 obr.

Początek dostawy :   
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  20 ... 25 °OWK
==================
Początek wtrysku :    
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  3 ... 6 °OWK
==================  
Rzeczywisty początek wtrysku :       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK  
Wskazówka:
Wartość żądana i obecna muszą być zgodne
==================
Pożądana masa paliwa :       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  4 ... 10 mg/suw
==================
Masa paliwa :      
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawki sprawdzone wsio OK

 Dziś rano-10 ,podpinam kompa, delikatne problemy z komunikacją---oporny stary laptop, mija około 4 do 5 minut czyli świece powinny teoretycznie być już zimne jak lód. Kręcę rozrusznikiem , po około 8 sekundach odpalił czyli tak jak teraz po podwójnym  podgrzaniu świec   :mysli: . Załapał normalnie i zdrowo od razu na 4 gary. Świece sprawne -beru- przekaźnik daje prąd na  świece . Po nowym roku pojadę podpiąć sterownik pod kts-a do serwisu boscha 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rozrusznik masz Ok?  Może być za slaby zeby dac rade z odpaleniem, ja bym tam szukal 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...