Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

p33t-r

[Z19DTH] Sporadyczne falowanie obrotów, gaśnięcie silnika podczas jazdy - brak błędów

Polecane posty

Witajcie wszyscy,

Szperam już bardzo długo na temat mojego problemu, na kilku forach, ale nie ma żadnych konkretów, zwłaszcza, że nie mam żadnych błędów w ECU, mianowicie:

Moja Viki (2004, z19dth, 219k km) zaczęła "wariować" od jakiegoś czasu, jeśli chodzi o obroty i gaśnięcie silnika.

Zaczęło się około 1,5 miesiąca temu, po tankowaniu na tej samej stacji co zwykle (orlen, zwykły diesel, nie verva) i dolaniu preparatu do czyszczenia wtrysków.

Auto na którymś postoju, przy średnio rozgrzanym silniku (ok. 75-80 st) zaczęło się mocno dusić - falowanie obrotów na postoju między 500-1000 obr/min, podwyższone spalanie na postoju do ok. 1.5 l/h.

Kilka dni później auto dostało czkawki podczas jazdy (szarpanie, brak mocy potem normalnie) i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła zgasło. Odpaliło od razu na strzał po tej przygodzie. Komputer (opcom i elm) nic nie pokazały.

Sprawa ucichła na kilka tygodni, chociaż czasem na postoju zaobserwowałem lekkie falowanie obrotów i lekko podwyższone spalanie na postoju (ok. 0.9-1.0 l/h).

Teraz przed świętami robiłem trasę 200 km. Auto zgasło chyba z 5 razy podczas jazdy (znów przy redukcji biegów lub przy hamowaniu), raz przy prędkości prawie 80 km/h - średnio miła sytuacja... Po postoju na tankowanie w trasie problemy ustąpiły, auto jechało jak trzeba. Następnie przy krótkich przejazdach przez miasto sytuacja się powtarzała. Autko zgasło kilka razy, czasem przez cały dzień się nic nie działo. Przy powrocie wypalił się DPF, lecz potem znów raz zgasło. Od tego czasu nie gasło, ale nadal czasem na postoju na rozgrzanym silniku się potrafi zdławić i dawać większą dawkę paliwa (ok. 0.8 - 1.2 l/h).

Dodatkowo auto potrafi szarpać przy jeździe ze stałą prędkością ok. 50-60 km/h i obrotach ok. 2200 (choć to zwalam akurat na przepustnicę, bo problem był już dużo wcześniej, ponadto po przegazowaniu ustępował).

Sprawdzałem i czyściłem EGR - czyściutki, łącznie z częścią elektryczną, wszystko chodzi bez najmniejszego oporu. Sprawdzałem przepustnicę - czysto, zero oleju w elektronice, ponadto przelutowywałem wszystkie styki w wakacje.

Wymieniłem filtr paliwa wraz z uszczelką, bo coś się pociło wokół puszki - brak poprawy.

Sprawdzałem wtyczki od wtrysków (mam stare żółte) - brak śladów typowej usterki (nadtopienie) - nie poprawiałem (podginałem) jeszcze styków, ale chyba to nie od wtyczek jest problem.

Dawki korekcyjne nienajgorsze (max 0.95 na pierwszym wtrysku, reszta 0.05 - 0.60).

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami - powiedzieli, że to prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa na szynie CR lub czujnik ciśnienia (mam jeszcze stary sterownik C9 z 2 czujkami). Dobry trop?

Najgorsze jest to, że nie ma żadnych błędów na kompie - a w przypadku problemów z szyną coś by wyskoczyło chyba? Ciężko też zgrać jakieś logi, bo usterka występuje przypadkowo, co kilka dni/tygodni i nie za bardzo widzę jeżdżenie z komputerem i opcomem wpiętym cały czas, zwłaszcza, że jeżdżę głównie samemu.

Może warto sprawdzić wtryski? Szczerze na razie nie chcę ich ruszać, wolę wyeliminować wszystkie inne potencjalne przyczyny (czyt. tańsze).

Każda pomoc bardzo się przyda. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobny problem.
Jak faluje na wolnych obrotach słychać jakby się dławił.
Na ECU żadnych błędów.
Ostatnio doszedł problem z rozruchem. Ciężko pali po dłuższym postoju. Musze trochę kręcić zanim odpalę a później tak jakby nie palił na wszystkie cylindry i wtedy jasne kopyt idą z wydechu około 3-4 sekund. Po czym się uspakaja i wszystko pracuje równo.
Robiłem test przelewy wtryskiwaczy i wszystko OK.
EGR sprawny.
Sprawdzałem parametry silnika podczas falowania i efekt taki że od momentu początku falowania wszystkie parametry zaczynają wariować (korekty na wtryskach, ciśnienie paliwa, EGR, przepływomierz) wszystkie parametry skaczą góra dół.
Również podejrzewam regulator lub czujnik ciśnienia.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podpiąłem się pod Opcoma po dłuższej jeździe, jak silnik się schłodził trochę (wtedy często po odpaleniu dostawał "czkawki", liczyłem, że znów się powtórzy, aby poobserwować wskazania).

O dziwo pojawił się wreszcie błąd na

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 Może ktoś coś ciekawego wysnuje z tego?

Na razie zamówiłem z aledrogo używaną listwę z czujnikiem i zaworem z nieco nowszego Saaba (daty wskazują na 2006 rok) i zobaczymy co będzie po podmianie.

Czy trzeba zwrócić na coś konkretnego uwagę przy wymianie takiej listwy? Czy muszę coś potem odpowietrzyć/zaprogramować? Można to zrobić w domowym zaciszu czy lepiej pofatygować się do mechanika?

PS. Jak to jest z obrotami na jałowym biegu? Po wymianie termostatu silnik trzyma 900 obr/min bez względu na to czy zimny czy rozgrzany po 40 km trasy. Wcześniej miałem po rozgrzaniu raczej ok. 850.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobny problem.
Jak faluje na wolnych obrotach słychać jakby się dławił.
Na ECU żadnych błędów.
Ostatnio doszedł problem z rozruchem. Ciężko pali po dłuższym postoju. Musze trochę kręcić zanim odpalę a później tak jakby nie palił na wszystkie cylindry i wtedy jasne kopyt idą z wydechu około 3-4 sekund. Po czym się uspakaja i wszystko pracuje równo.
Robiłem test przelewy wtryskiwaczy i wszystko OK.
EGR sprawny.
Sprawdzałem parametry silnika podczas falowania i efekt taki że od momentu początku falowania wszystkie parametry zaczynają wariować (korekty na wtryskach, ciśnienie paliwa, EGR, przepływomierz) wszystkie parametry skaczą góra dół.
Również podejrzewam regulator lub czujnik ciśnienia.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

I pomogła wymiana listwy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem listwę, czujnik i zawór na taki z Saaba z 2006 roku i zrobiłem testy wtrysków (pełne, z demontażem, czyszczeniem i próbami na stole probierczym). 

Ogólnie ostatnio uspokoiło się auto (przed wymianą listwy), może było to jakieś felerne paliwo, albo przymarzł mi zawór (?) Teraz jeździ dobrze, muszę jeszcze zobaczyć pod Opcomem ciśnienia na listwie. Ale czuć poprawę tak czy siak.

Jestem pod wielkim wrażeniem wtryskiwaczy, bo wszystkie przeszły testy bez żadnego zająknięcia, wszystkie parametry prawie idealnie w normie (w sensie w punkt trafiały w wartość środkową, z niewielkim odchyleniem, z dużym zapasem do zakresu dopuszczalnego). A nalatane mają 220 000. Co ciekawe, okazało się, że pod jednym wtryskiem uszczelka była ciensza niż na 3 pozostałych. Oczywiście wymieniony komplet i wszystko ładnie zamontowane.

Zrobię test na nowej listwie i wrzucę tu porównanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×