Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Szpecu

Problem z sondą lambdą Vectra C 3.2

Polecane posty

Witam . Mam problem . Zrobiłem dosyć dużą trasę przed samymi świętami swoją vectrą . Po przejechaniu 400 km samochód zaczął mocno szarpać na biegu jałowym np stojąc pod światłami , Kontrolka Check Engine zaczęła migać podczas ruszania i po pewnym momencie świeciła cały czas . Byłem wczoraj na komputerze i wyskoczyła mi informacja że sonda lambda z drugiego rzędu pierwsza zaczęła wariować . I teraz pytanie która to jest bo nigdzie na google nie znalazłem informacji na temat ułożenia cylindrów jak i rzędów odpowiedzialnych za sondy lambda . Prosił bym o pomoc bo nie widzi mi się wymienianie 4 sond lambd . Pozdrawiam 

Ps . Inne błędy 

To wypadanie zapłonu chociaż gościu od komputera mówił że jest to bardziej wina lambdy i co jakiś czas wypadanie zapłonu będzie występowało na różnych cylindrach . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drugi rząd - cylinder 2, 4, 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli od strony chłodnicy ten drugi rząd ? . Mam jeszcze pytanie , jeśli mój samochód posiada 4 sondy , dwie regulacyjne i dwie diagnostyczne . To czemu one są koło siebie po 2 sztuki jak niby sondy diagnostyczne powinny być za katem ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W kolektorze wydechowym w tym zgrubieniu jest kat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz . Jestem już po wymianie sondy lambda . Teraz pytanie , czy muszę skasować błędy aby silnik przestał falować na jałowych i aby się wyłączył check engine . Aby nie było nie domówień na pewno wymieniłem poprawną sondę lambdę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci się świeci check to musisz skasować bo sam nie zgaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem chek nadal się zapala . Zamontowałem Sonde firmy denso . Teraz kompletnie zaczął wariować np gdy stanę pod światłami na ulicy zaczyna check migać obroty spadają nawet poniżej 500 obrotów i sypie błędami o wypadaniu iskry no i strasznie mułowaty się robi . Po uruchomieniu ponownie silnik zaczyna normalnie pracowac z małymi wibracjami ze świecącym się check . Nie rozumiem jednego po skasowaniu wszystkich błędów samochód przez jakiś czas idealnie pracuje . Czego może być to przyczyną ?

Edytowano przez Szpecu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokładnie masz błąd wypadania zapłonu? Prawdopodobnie sterownik odcina 1 cylinder po wykryciu wypadania zapłonu. Po skasowaniu albo po 3 odpaleniach bez zarejestrowania błędu włącza go i pracuje normalnie. Przyjrzyj się świecom i cewce. Błąd sondy mógł być spowodowany właśnie tym. Masz gaz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz . Ponad miesiąc temu wymieniłem swiece na nowe firmy ngk 4 iskrowe . Błąd wywala raz na jednych cylindrach raz na drugich . Pierwsze podłączenie kompa wykazywało problem na pierwszym i trzecim cylindrze . Nastepne  podłączenie pokazuje na 2,4,6 . Teraz zastanawiam się czy aby przypadkiem przez olej nie robią się błędy z tego względu że ucieka mi troszkę z pod pokryw 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

primo sondy tylko oryginalne bo inne są warte tyle co nic.

Drugie leci z pokryw na cewki i zalewa swiece w środku czy tylko na zawnątrz?

Co do wywalania zapłonu jest duzo przyczyn.

Trzeba w czasie rzeczywistym sprawdzic wszystkie parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×