Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam. Mam problem z falującymi obrotami i gasnącym silnikiem na dojeżdżaniu np do świateł. O ile do falowania można się przyzwyczaić o tyle gasnący silnik jest dość uciążliwy. Przygaśnie w nie odpowiednim momencie i tragedia gotowa. Znalazłem kilka tematów na forum i wszystko wskazuje na przepustnice i jej czyszczenie. Wybrałem się do mechanika, on powiedział to samo ale najpierw podpiął pod kompa. Nic nie wyskoczyło, więc wyciągnął i wyczyścił przepustnice i przepływomierz. Pomogło na chwile, więc wróciłem do mechanika. Powiedział, że przepustnica mogła dokończyć żywot i jedynym rozwiązaniem może być wymiana przepustnicy na nową i powinno być po problemie. Teraz moje pytanie, czy ktoś z forumowiczów wymieniał przepustnice i czy pomogło? Koszt nowej to 1800zł więc wolałbym mieć pewność że to zadziała. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie można na używaną ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można, tylko czy można wierzyć że używka będzie działać jak powinna i dłużej niż tydzień :) No i najważniejsze czy taki zabieg przyniesie pożądany efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, że używki z przesyłką dostaniesz za kilkadziesiąt zł, że na tym forum odkąd jestem tu zarejestrowany nie było chyba sytuacji, żeby komuś w 2.0t faktycznie się zepsuła przepustnica, oraz że wymiana przepustnicy trwa kilkanaście minut, myślę że powinieneś się poważnie zastanowić nad zakupem nowej za 1800zł;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miłemu padła przepustnica, wymienił na używaną i jeździ już ze dwa lata na niej.

Potwierdzam, niesamowicie rzadka usterka i nie znam nikogo kto kupiłby nówke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja juz wymieniam 2 druga uzywke i dlatego pytam czy mozna wstawic jakis zamiennik bo tej regenerowac nie mozna a nowe to koszt ponad 1000zl

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat.

Dzisiaj sprawdziłem działanie mojej przepustnicy na zimno po zdjęciu rury dolotowej i zastanawiam się czy pracuje prawidłowo. Podczas wciskania powoli gazu przepustnica zaczyna się podnosić i w pewnym momencie długo stoi w jednej pozycji, pod koniec wciskania gazu idzie na maxa, to samo w drugą stronę. Podczas wciskania pedału gazu sprawdzałem wartość położenia przepustnicy i tam wartości zmieniają się płynnie. Na filmie od momentu zamkniętej przepustnicy aż do max otwarcia pedał gazu wciskany jest powoli i płynnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a czy przepustnica nie zachowuje sie inaczej z rurą dolotową i bez niej?

Edytowano przez paszko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że przepustnica zachowuje się inaczej na odpalonym silniku. Muszę to sprawdzić. Dodatkowo zauważyłem że jak odpalę zimny silnik to po naciśnięciu gazu obroty idą raptownie w górę do 1300-1500rpm, nie ma płynnego podejścia w górę tylko skok. Dopiero po lekkim rozgrzaniu obroty wchodzą płynnie w górę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też chcę kupić używaną, czy do z20net pasuje tylko od z20net? Czy można jakoś zregenerować tą przepustnice np. posmarować potencjometr, poprawiać luty? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. moja przepustnica działa bardzo podobnie. Nagrałem filmik z odczytów. Widać jak wciskam pedał gazu i tam wartości zmieniają się płynnie. A czujniki na przepustnicy wskazują zatrzymanie się przepustnicy i pod sam koniec całkowite otwarcie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Mam wrażenie, że w czasie jazdy jest podobnie. Na postoju nie mogę utrzymać obrotów 1500 bo albo wskazuje na 2k obr. lub więcej a jak puszczam gaz to spada do jałowych. Przepustnica nawala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przepustnica pracuje tak jak na moim filmie to raczej wszystko jest ok. Kupiłem drugą przepustnicę od z22se i działała identycznie.

Twój film nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z odczytów wynika, że działa tak samo. Nie ściągałem rury więc sam nie widziałem.

Film powinien działać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pacjent z20net bez lpg 12/2005 polift Panowie aa u mnie występuje taki objaw że po odłączeniu przepływomierza silnik gaśnie, w necie wyczytałem że powinien dalej pracować bo bierze sygnał z czujnika położenia przepustnicy. Czyli z tego co piszą wskazuje na uszkodzony czujnik. Szukając dalej o czujniku położenia przepustnicy natrafiłem na taki opis:

"Czujnik położenia przepustnicy - kombi.      Opel Vectra C     Autor:      macioo     Kategoria:      silnik  Dość częsta przypadłość pojawiająca się po jakimś czasie. Modele kombi mają coś takiego jak czujnik położenia przepustnicy wymiana możliwa tylko z całym modułem dolotowym - koszt 1700. Objawia się to falowaniem obrotów. Można to zrobić chałupniczo. Jeżdżę już 5000 km (ok 6mcy) i nic się nie dzieje. Trzeba rozciąć (zalany fabrycznie czujnik) i poprawić luty. Robot nakładający lut dawał go za mało. Koszt 20 zł (musiałem kupić odsysacz do cyny) "

Czy ktoś miał podobną sytuację, czy jednak gaśnięcie silnika po odpięciu przepływomierza jest prawidłowe?

Edytowano przez Razazel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...