Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Mam problem z abs mianowicie gdy wciskam pedal hamulca do konca czuc drgania i slychac metaliczny odglos a auto jakby wcale nie hamuje . Chcialbym przygotowac auto do zimy a takie hamowanie jest raczej niebezpieczne ... co moze byc przyczyna takiego dzialania?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro czujesz odbicia pulsacyjne po wciśnięciu hamulca tzn. że ABS działa prawidłowo, i co to znaczy że auto jakby wcale nie hamuje? Kolega poczyta za co odpowiedzialny i jak działa ABS wtedy wszystko będzie już wiedział że tak ma być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sluchaj wsiadlem do innego auta zeby spraedzic jak dziala i inne auta zdecydowanie lepiej zahamowalo... wiec wydaje mi sie ze u mnie jest cos nie tak..

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto ma hamować pulsacyjnie czyli ty trzymasz hamulec na full, a auto pozwala się toczyć jednocześnie hamując i umożliwiając tobie uniknięcia wpadania w poślizg, masz możliwość manewrowania podczas takiego zabiegu. Płyn, klocki, tarcze,same zaciski i ich kondycja czyli zużycie a także ich regularne czyszczenie ma wpływ także na ich działanie. Niestety nie jestem w stanie ci powiedzieć czy tak właśnie ma hamować twoje auto i czy robi to poprawnie bo niestety trzeba by się nim przejechać żeby to stwierdzić czy coś jest nie tak i robi to słabo lub żle a nawet w ogóle niestety..

W każdym aucie ABS działanie ma takie samo, tylko w jednych szybciej, bardziej skutecznie. Dlatego ciężko jest mi odpowiedzieć dlaczego w innych autach działa tak a nie inaczej. Może inne marki mają bardziej mechanicznie rozbudowany system ABS-u coś co je jeszcze wspomaga dlatego jest taka różnica.

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doskonale o tym wiem ... ale dlaczego w innym aucie dziala to inaczej ?szybciej ?sprawniej ?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie masz lipne opony i dlatego nie hamuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noopony to mam nowki akurat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat o niczym nie świadczy. Odbijanie absu pojawia się tylko przy bardzo mocnym hamowaniu? Na jakiej nawierzchni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na asfalcie wydaje mi sie powinno bardziej hamować a miprawie wcale nie hamuje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suchym? Jakie opony? Zapytam jeszcze raz. Czy przy lżejszym hamowaniu też odbija ABS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na suchym .. opony cos na b chyba sie zaczynają jutro zobacze . Na lzejszym wszystko jest dobrze. nie odbija

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli albo opony albo wydaje ci się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161229/877f253bdade72b5c792d02b94fef193.jpg&key=52bf71a75ca4a805a85b4558fabca257f963295c411727c1fbc00bdcaef0b477" alt="877f253bdade72b5c792d02b94fef193.jpg">

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No krasnal123 czy ty poważny jesteś ?bez urazy nie chcę ciebie obrazić oczywiście ale jak możesz jeździć autem z takimi tarczami chłopie ogarnij się. Chyba mi się zdaje że sam prosisz się o wypadek i nie szanujesz swojego bezpieczeństwa to nie chciałbym widzieć tych twoich klocków skoro takie masz tarcze hamulcowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisalem posta zeby siedowiedziec co i jak dalwm zdjecie z zapytaniem zeby uslyszec odpowiedz.. a po 2 auto na dniach idzie do mechanika i bedzie duzo zeczy wymieniane takze takich tarcz juz nie zobaczysz u mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasnal123 jak pisałem wyżej nie miałem zamiaru ciebie w żaden sposób obrazić przecież.  Jak twierdzisz że na dniach oddajesz auto do machera to przy wymianie tarcz i klocków niech dokładne wszystkiemu się przyjrzy, wcześniej niech się też nim przejedzie i powie ci co sądzi o tym twoim ABS-ie. No i zanim to wszystko co ma ci wymienić przed założeniem niech się porządnie przyłoży do wyczyszczenia wszystkiego co potrzeba i sprawdzenia i dopiero zamontuje a nie na pałę zrobi, przypilnuj sobie tego, bo to różnie z tymi mechanikami jest w dzisiejszych czasach. Ja wszystko staram robić sobie sam, klocki,tarcze, szczęki ,płyn hamulcowy,oleje,filtry, pranie tapicerki itd. Nie jest to trudne jak się ma chęci, czas i miejsce do zrobienia i trochę pojęcia to nic skomplikowanego nie jest, a satysfakcja gwarantowana i kasa w postaci robocizny zostaje ci w kieszeni za którą możesz kupić lepsze części nie oszczędzając na własnym bezpieczeństwie, no i pewność jest że wszystko masz zrobione jak należy wyczyszczone, nasmarowane itp. nie po łepkach tylko dla zgarnięcia kasy. No i przy okazji poznajesz mechanikę swojego auta od podstaw. Jest jeszcze kilka rzeczy których nie rozkładałem u mnie w aucie i nie robiłem sam i muszę znaleźć kogoś kto mógłby mi to pokazać jak się wymienia rozrząd, ściąga głowicę i takie tam rzeczy.

Co do twojego pytania to na poprawne działanie ABS-u ma wpływ wiele czynników i to należy wszystko w pierwszej kolejności zrobić moim zdaniem jak oddajesz auto już do mechanika:

-wymienić klocki i tarcze, płyn hamulcowy, sprawdzić i przeczyścić tłoki oraz cały układ hamulcowy mam na myśli zaciski i jarzma, sprawdzić przy okazji stan koronek ABS-u nie zaszkodzi i czujników jak już wszystko na wierzchu będzie i też oczyścić z syfu, sprawdzić szczelność i poprawność działania układu po naprawie i wymianie wszystkiego. Sprawdzić także opony w jakim są stanie. Na własnym bezpieczeństwie się nie oszczędza ! to jest podstawowa zasada jak robi się cokolwiek z układem hamulcowym ale i nie tylko. Przyczyną takiego działania twojego abs-u , mogą być tarcze, klocki tłoki, płyn hamulcowy oraz samo niedomaganie pompy abs-u, co raczej wykluczam bo jak piszesz przy mniejszym naciśnięciu działa ok. Moim zdaniem jak wszystko wymienisz i mechanik zrobi to porządnie to będzie działało poprawnie tak jak należy.

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...