Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Kaziu39FW

pomiar podcisnienia 2.2 dti

Polecane posty

pomierzyłem podcisnienie wychodzi jakies niecale 0,6, vacumetr wpiety pomiedzy zaworkiem a gruszka ktora steruje turbina i co zaobserwowalem ze kiedy dodaje gazu i obroty rowno i powyzej 2tys to podcisninie spada do zera nie wiem czy tak ma byc? a drugi pomiar zrobilem bez gruszki czyli sam vakumetr i zaworek cisnnienie caly czas prawie 0.6 od 800 do 3tys obrotow pytanie czy tak ma byc czy cos tu nie gra z gruszka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa wakum już padła nie wydajna tam podciśnienie musi być co najmniej -0.75bar dodam że ty masz turbo ze zmienną geometrią łopatek,dodatkowo posiadasz zbiorniczek podciśnienia na podszybiu tz wspomagacz turbo podczas rozruchu więc pompa powinna być w tym silniku przynajmniej na -0.8bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki wakuometr kupilem i w tej pozycji bylo jak na zdjeciu pokazane. ok zalozmy ze pompa vacum pada a co z tymi obrotami ze przy 2 tys podcisnienie spada do zera a jak wroci do predkosci biegu jalowego dalej jest na niecale 0,6

zrobilem takze pomiar od wyjscia z pompy wakum w strone elektrozaworkow i tez pokazywala nie cale 0.6 co o tym sadzisz ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

juz wiem wszystko w przeliczeniu 24inHG =- 0.8 takze u mnie podcisnienie ok pytanie tylko czy faktycznie po przygazowaniu do ponad 2 tys obrotow ma spadac do zera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie może spadać do zera.

Odepnij podciśnienie od wakum do egr i klapek i zaślep, teraz próba do 2000obr z pomiarem podaj wynik czy też spada do zera, pomiar zrób między ez od turbo i wg od turbo.Być może egr lub klapki mają pękniętą membrame i podczas zadziałania podciśnienie idzie do abla.A może i gruszka wg jest walnięta to wszystko musisz sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam zrobiony modol ten co ty opisales i egr i klapki mam odpiete i zaslepione.

robilem pomiar bez gruszki czyli sa ez od turbo i wakumetr 2tys obrotow i wyzej podcisnienienie spadalo wogole dopiero jak podepne gruszke to wtedy spada do zera i jeszcze zaobserwowalem ze sama gruszke bez wlaczonego silnika zaczne wciskac to tak syczy czy buczy . Jesli bez gruszki podcisnienie nie spada to znaczy ze gruszka jest wadliwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak.Jak będziesz wymieniał to tam masz od strony turbo taki wsuwany pierścionek segera nie strać go.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/TzWPBXc.jpg&key=3754ba48b1e6010eca86432bf9f314c18df3d6d86af2a5f622689ffa0a8bb473" class="ipsImage" alt="TzWPBXc.jpg" />

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim jeszcze zdemontujesz gruszkę to przy odpiętym EGR może wyskakiwać błąd i komputer odłącza EZ od WG. Sprawdź jeszcze bezpośrednio EGR manualnie palcem i zawór zawirowań czy nie puszczają przez membranę. Jeśli są ok to sprawdź jeszcze WG wpinając go bezpośrednio do pompy ale nie gazuj wtedy bardzo. W ten sposób wykluczysz EZ. Później sprawdź jeszcze bezpośrednio zbiornik podciśnienia w podszybiu, u mnie pęknięte było tam kolanko i też uciekało.

Na tym wakuometrze masz ten zielony zakres, gdzie podciśnienie jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymienilem gruszke na nowa i dalej to samo dodaje film z jazdy kiedy podcisnienie spada podczas zmieniania biegow i gaz do spodu . a na wolnych obrotach dalej tak samo 2tys i spada do zera macher od turbin mowil ze moze to byc zacinajaca sie geometria ale nie widzi mi sie to ten wodzik od turbiny chodzi dobrze luzno bez zaciec .

u mnie sa jakby dwa zbiorniki jeden z zaworkiem na poszybiu a drugi w nadkolu .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj zaślep ten zbiorniczek na podszybiu może coś nie działać np klapy do ogrzewania lub coś innego ale to tylko do testów zrób jazde testową jak dalej będzie uciekać to podłącz ten zbiorniczek a zaślep ten drugi zbiorniczek i jazda testowa w ten sposób dojdziemy z którego kierunku ucieka podciśnienie, powiedz jeszcze jak zachowuje się podciśnienie jak naciśniesz hamulec czy też ucieka jeśli tak to trza sprawdzić serwo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisalem ze na poczatku znika podcisnienie 2 tys i w gore spada z podpieta gruszka wg ale

robilem pomiar pompa wakum + sewrwo +zbiornik na podszybiu + 2 szt zaworki (1 od zbiornika podcisnienia a 2 od ez turbo ) bez gruszki wg i na kazdej predkosci obrotowej jest podcisnienie ( 2 tys i wyzej ). moze faktycznie turbo jest do czyszczenia bo sie przycina zmienna geometria ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo jakieś urządzenie ma problem i wchodzi w tryb awaryjny teraz z automatu zostaje wyłączona turbina i masz muła oraz brak tam podciśnienia.Ty masz taki układ połączeń podciśnienia u góry widać te dwa zbiorniczki jeden pomocnik do turbo drugi do regulacji chłodzenia,klimy i ogrzewania.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/Wz50o8J.jpg&key=b144cfeea9f40bda65bc1ade933b1c47ebd9b4bc6eec3560271b6c7894be8d52" class="ipsImage" alt="Wz50o8J.jpg" />

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak pomiary porobione :

odpialem zbiornik podcisnienia na podszybiu(wakoumetr wpiety w trojnik kolo filtra paliwa) i podcisnienie bylo ok nie spadalo ale potem - wpialem z powrotem zbiornik podcisnienia przelozylem wakuometr pomiedzy ez a gruszka wg pomiar i spada znowu porazka

kolejny pomiar od pompy wakum poscilem bezposrednio wezyk do trojnika kolo filtr tam podpiolem zbiornik z podszybia i ez +wakuometr sprawdzam i jest ok podcisnienie nie spada zrobilem jazde testowa auto odzylo od 1700 i w gore idzie bez zastanowienia nie tak jak przedtem do 2 tys i zmulalo . zostawilem wakuometr wpiety jak narazie bede testowal co to sie bedzie dziac .

jedno co zauwazylem pompa bije podcisnienie jakies -0.75 - 0.7 po nacisnieciu hamulca spada ale bardzo powoli do mniej wiecej podcisnienia -0.6 i zaraz wraca na wyzszy poziom a i jeszcze jedno w starym wezyku zauwazylem ze po dmuchnieciu w niego wylecialy kropelki oleju .(ten wezyk co od pompy do trojnika kolo filtra paliwa)

diagnoza sam nie wiem co tu jest grane tak naprawde przepiolem wezyki dalem na koncach nowe kawalki wezykow i jak narazie podcisnienie ok sadzac po tych sladach oleju w wezyku podejzewam ze ta pompa mimo ze bije podcisnienie jest cos nie hallo

A jeszcze jedno pytanie gaszac silnik podcisnienie w ukladzie powino sie utrzymac na poziomie przykladowo -0.75 jak jest u mnie czy spasc do zera na zgaszonym silniku , u mnie spada jak zgasze silnik ale jak odpale w sekunde juz jest spowrotem w pozycji -0.75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

"Kropelki oleju"

Pompa vacu juz pluje olejem mizesz ja przedmuchac powietrzem te zaworki,krucce albo wymiana na inna sprawną,uszczelka nowa i zadnych silikonow bo zatkasz ujscie oleju w pompie.

Ci do zbiorniczka to on moze tez powodowac problem ale niech sie wypowie ktos kto wie jak to ugrysc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak gasisz auto to cisnienie spada,upuszcza je el,zaworek jak zapalisz to pompa vacu dobija  z tym masz ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za wypowiedz mysle ze za pomp a trzeba bedzie Sie rozgladnac jak narazie hula pew no az sie zasyfi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie powinno zostać tylko w zbiorniku w nadkolu według schematu zbiornik podciśnienia bo zamyka go ez (E1) i podczas rozruchu silnika on otwiera co powoduje szybkie zadziałanie turbo i innych odbiorników podciśnienia dopóki pompa wakum nie wytworzy odpowiedniego podciśnienia.

A jeśli masz olej w przewodach a jest zimno na dworze to on gęstnieje i robi za korek bo pompa wakum słabowita i nie przeciśnie oleju.

Co do oleju z pompy to masz podbite zaworki zwrotne w pompie wakum musisz je przedmuchać powietrzem bo jakiś paproch je podbił,ja wykręcałem pompe i benzyną w spray przedmuchałem zaworki i potem powietrzem i ustało wyciekanie (wysysanie) oleju z pompy przez podciśnienie po wyłączeniu silnika.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/Ej9u1UR.jpg&key=0a1a47d27c7943aaf27ce98fcf571efa46cecb31b63b380bd0d6c5e841383291" />

yETSy44.jpg

Jak masz słabą pompe to może spróbuj ją dotrzeć to poprawi jej wydajność.

iEW6zck.jpg

Su7IKyx.jpg

66L6RyF.jpg

Jak będą takie głębokie wżery rysy w korpusie pompy i na łopatkach bakielitowych to nici z regeneracji tylko wymiana.

1N2mB2S.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie talk Sie dzieje momentalnie podcisnienie wzrasta do- 0.75

Do dam ze zadnego check engine nie mialem tylko odczucie wlasne ze za slabo ciagnie do przodu teraz jest roznica kiedy podcisnienie nie spada.

Podziekowal za doradztwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×