Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Jarczano

Problem z lewarkiem zmiany biegów

Polecane posty

Witam,

Otóż od 2 dni mam pewien problem z moim lewarkiem zmiany biegów. Otóż problem nie tkwi w zmianie biegów, biegi wchodzą dobrze, ale gdy skrzynia jest na luzie i lewarek przyciągnę do siebie (tak jakbym chciał wrzucić bieg 1 lub 2, ruch tylko poziomy) to lewarek bardzo opornie wraca lub nawet i staje... a powinien odskoczyć do pozycji środkowej. Odciągając od siebie (jakbym chciał wrzucić bieg 5) to jeszcze jakoś powróci do środka. Stwierdziłem, że trzeba ściągnąć mieszek i może po prostu przesmarować, ale gdy smarowałem znalazłem chyba prawdziwą przyczynę tej usterki. W tym całym mechanizmie zmiany biegów jest jedna "spreżynka" po lewej stronie i wydaje mi się że jest ułamana, lub wyleciała ze swojego położenia, ponieważ gdy ją docisnę i ruszę lewarkiem to działa prawidłowo.

Pytanie do was, co należy z tym zrobić? Czy wystarczy ją prawidłowo ustawić? Czy należy kupić nową sprężynę? Jeżeli tak to jak po kolei wykręcić cały mechanizm?

Zrobiłem kilka zdjęć tego i zobaczcie sami:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

     

Edytowano przez Jarczano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i nie jest on związany z lewarkiem tylko ze skrzynią biegów. Lewarek nie wraca do pozycji neutralnej a ponadto 1-ka i wsteczny nie zawsze ładnie wchodzą. Koledzy z Zachodniopomorskiego już to przerabiali i niestety trzeba zakupić zestaw naprawczy z UK :/ 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a poniżej opis jak i co wymienić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w Astrze. Czy ktoś kto to robił może napisać jak poszło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (mam skrzynię M32) pomogło obfite, co kilka dni spryskiwanie sworznia wybieraka olejem w sprayu. Pewnie szybciej byłoby ściągnąć zawleczkę, wyciągnąć trzpień i przesmarować. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ta część znajduje się dokładniej? Miałeś to wykręcone czy bezpośrednio pryskałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągałem wybieraka. Wybierak jest częścią skrzyni biegów. Żeby mieć do niego dostęp wyciągnąłem akumulator i podstawę akumulatora.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :) gdyby ktoś jeszcze jakieś patenty znał, to proszę o podzielenie się informacją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jarczano rozwiązałeś swój problem, mam coś coś podobnego i nie wiem od czego zacząć, pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to czekam do wiosny, żeby spróbować sposobem Vigasa opisanym wyżej. Raczej nie widzi mi się kupować tego zestawu naprawczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarczano na długo Ci to nie wystarczy :/ - nie jedni już próbowali

Twój problem nie leży w wybieraku tylko w zużytej części - metalowej tulei wykończone od środku plastikiem(Na filmie powyżej zużytą widzisz w 1:40 minucie i nową w 2:06 min) . Jedyny sposób to ją wymienić. Nie ma jej jako część wymienna, występuje TYLKO jako całość wybieraka (koszt ok.1700,-)

Zainwestuj w przesyłkę i miej problem z głowy

Edytowano przez HassanBey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić na aucie? Przeraża mnie wyciąganie wybieraka a mam ten sam problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cała robota to około 1.5h

Wszystko ładnie widać po demontażu akumulatora , bo wszystko jest pod nim

Edytowano przez HassanBey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

Niestety po pewnym czasie problem powrotu lewarka wrócił. Samo psikanie smarem z zewnątrz nie wystarczyło na długo. Przy okazji regeneracji przepustnicy zrobiło się trochę miejsca pod maską i wróciłem do tematu lewarka. Zdemontowałem podstawę akumulatora, odczepiłem cięgna zmiany biegów, wyciągnąłem zawleczkę z wybieraka (trzeba uważać żeby gdzieś nie spadła), zsunąłem i przesmarowałem część z trzpieniem. Wg mnie efekt jest naprawdę dobry. Po przesmarowaniu lewarek pięknie wraca, biegi wchodzą precyzyjnie. Dlatego mając taki problem radziłbym od razu przystąpić do smarowania bezpośrednio zdemontowanego trzpienia, a nie psikanie go z zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zamawiał ten zestaw naprawczy i wymieniał? Pomogło?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupowałem zestawu naprawczego, ani nie smarowałem... Po prostu przyszła wiosna, lato, było ciepło i problem w dużej mierze ustąpił. Przypuszczam, że na zimę znów lewarek nie będzie prawidłowo odbijał. Dziwne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam w tym samym miejscu po prawie roku czasu, u mnie też wiosna lato po problemie a teraz coraz zimniej i problem powrócił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej przy jakim przebiegu u Was zaczęły pojawiać się te problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy miał ktoś problem z lewarkiem w skrzyni f40 że wsteczny nie chce sie dobrze wrzucić po wielu próbach jest ok, i są spore luzy na lewarku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jak z luzami, ale kiedyś usłyszałem, że jeżeli w Oplu nie chce się wrzucić wsteczny, należy wrzucić bieg nr 2 i następnie wrzucić wsteczny i powinien wejść. U mnie się sprawdza, rzadko stosuje, ale się sprawdza. No chyba, że Twoja skrzynia jest już na wykończeniu, to nie wiem czy to pomoże.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj wymiana tulei i oringow wystarczy F40 jest nieco inna.Ja mam to samo.W moim lewarku Vectra C Signum Lift 2006 po zlamaniu sie jednej bzdury nie wchodzi dobrze wsteczny .Jedynka przez wyczucie w wbijaniu .No i podnoszac pierscien nie dziala.Na zdjuciu w tym miejscu wylamana jest mala czesc tego plastiku.Ten element jest prowadzeniem z sprezynka pod tzw Mieszkiem dzwigni lewarka.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×