Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jarczano

Problem z lewarkiem zmiany biegów

Recommended Posts

Witam,

Otóż od 2 dni mam pewien problem z moim lewarkiem zmiany biegów. Otóż problem nie tkwi w zmianie biegów, biegi wchodzą dobrze, ale gdy skrzynia jest na luzie i lewarek przyciągnę do siebie (tak jakbym chciał wrzucić bieg 1 lub 2, ruch tylko poziomy) to lewarek bardzo opornie wraca lub nawet i staje... a powinien odskoczyć do pozycji środkowej. Odciągając od siebie (jakbym chciał wrzucić bieg 5) to jeszcze jakoś powróci do środka. Stwierdziłem, że trzeba ściągnąć mieszek i może po prostu przesmarować, ale gdy smarowałem znalazłem chyba prawdziwą przyczynę tej usterki. W tym całym mechanizmie zmiany biegów jest jedna "spreżynka" po lewej stronie i wydaje mi się że jest ułamana, lub wyleciała ze swojego położenia, ponieważ gdy ją docisnę i ruszę lewarkiem to działa prawidłowo.

Pytanie do was, co należy z tym zrobić? Czy wystarczy ją prawidłowo ustawić? Czy należy kupić nową sprężynę? Jeżeli tak to jak po kolei wykręcić cały mechanizm?

Zrobiłem kilka zdjęć tego i zobaczcie sami:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

     

Edited by Jarczano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem i nie jest on związany z lewarkiem tylko ze skrzynią biegów. Lewarek nie wraca do pozycji neutralnej a ponadto 1-ka i wsteczny nie zawsze ładnie wchodzą. Koledzy z Zachodniopomorskiego już to przerabiali i niestety trzeba zakupić zestaw naprawczy z UK :/ 

Please login or register to see this link.

a poniżej opis jak i co wymienić

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem w Astrze. Czy ktoś kto to robił może napisać jak poszło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku (mam skrzynię M32) pomogło obfite, co kilka dni spryskiwanie sworznia wybieraka olejem w sprayu. Pewnie szybciej byłoby ściągnąć zawleczkę, wyciągnąć trzpień i przesmarować. 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie ta część znajduje się dokładniej? Miałeś to wykręcone czy bezpośrednio pryskałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wyciągałem wybieraka. Wybierak jest częścią skrzyni biegów. Żeby mieć do niego dostęp wyciągnąłem akumulator i podstawę akumulatora.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź :) gdyby ktoś jeszcze jakieś patenty znał, to proszę o podzielenie się informacją

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Jarczano rozwiązałeś swój problem, mam coś coś podobnego i nie wiem od czego zacząć, pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze to czekam do wiosny, żeby spróbować sposobem Vigasa opisanym wyżej. Raczej nie widzi mi się kupować tego zestawu naprawczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarczano na długo Ci to nie wystarczy :/ - nie jedni już próbowali

Twój problem nie leży w wybieraku tylko w zużytej części - metalowej tulei wykończone od środku plastikiem(Na filmie powyżej zużytą widzisz w 1:40 minucie i nową w 2:06 min) . Jedyny sposób to ją wymienić. Nie ma jej jako część wymienna, występuje TYLKO jako całość wybieraka (koszt ok.1700,-)

Zainwestuj w przesyłkę i miej problem z głowy

Edited by HassanBey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się to zrobić na aucie? Przeraża mnie wyciąganie wybieraka a mam ten sam problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cała robota to około 1.5h

Wszystko ładnie widać po demontażu akumulatora , bo wszystko jest pod nim

Edited by HassanBey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update:

Niestety po pewnym czasie problem powrotu lewarka wrócił. Samo psikanie smarem z zewnątrz nie wystarczyło na długo. Przy okazji regeneracji przepustnicy zrobiło się trochę miejsca pod maską i wróciłem do tematu lewarka. Zdemontowałem podstawę akumulatora, odczepiłem cięgna zmiany biegów, wyciągnąłem zawleczkę z wybieraka (trzeba uważać żeby gdzieś nie spadła), zsunąłem i przesmarowałem część z trzpieniem. Wg mnie efekt jest naprawdę dobry. Po przesmarowaniu lewarek pięknie wraca, biegi wchodzą precyzyjnie. Dlatego mając taki problem radziłbym od razu przystąpić do smarowania bezpośrednio zdemontowanego trzpienia, a nie psikanie go z zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś zamawiał ten zestaw naprawczy i wymieniał? Pomogło?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie kupowałem zestawu naprawczego, ani nie smarowałem... Po prostu przyszła wiosna, lato, było ciepło i problem w dużej mierze ustąpił. Przypuszczam, że na zimę znów lewarek nie będzie prawidłowo odbijał. Dziwne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam w tym samym miejscu po prawie roku czasu, u mnie też wiosna lato po problemie a teraz coraz zimniej i problem powrócił...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mniej więcej przy jakim przebiegu u Was zaczęły pojawiać się te problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam a czy miał ktoś problem z lewarkiem w skrzyni f40 że wsteczny nie chce sie dobrze wrzucić po wielu próbach jest ok, i są spore luzy na lewarku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak z luzami, ale kiedyś usłyszałem, że jeżeli w Oplu nie chce się wrzucić wsteczny, należy wrzucić bieg nr 2 i następnie wrzucić wsteczny i powinien wejść. U mnie się sprawdza, rzadko stosuje, ale się sprawdza. No chyba, że Twoja skrzynia jest już na wykończeniu, to nie wiem czy to pomoże.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj wymiana tulei i oringow wystarczy F40 jest nieco inna.Ja mam to samo.W moim lewarku Vectra C Signum Lift 2006 po zlamaniu sie jednej bzdury nie wchodzi dobrze wsteczny .Jedynka przez wyczucie w wbijaniu .No i podnoszac pierscien nie dziala.Na zdjuciu w tym miejscu wylamana jest mala czesc tego plastiku.Ten element jest prowadzeniem z sprezynka pod tzw Mieszkiem dzwigni lewarka.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...