Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ntt

Nie działający CAN, Brak komunikacji - problem z potencjometrem pedału gazu i inne

Recommended Posts

Witam, zwracam się z prośbą o pomoc. Moja VC ostatnio świruje, ale tak, że już nie mogę na nią patrzeć. 

 

Zmagam się z błędami P1120 i P1122. Dotyczącymi potencjometru pedału gazu do tego brakiem komunikacji po wysokim CAN. 

 

Opis: 

 

Są dni, w które VC jeździ normalnie, jest ok. Jednak przychodzi czas, kiedy nagle: 

- obroty wzrastają do ok. 1500 RPM 

- wyświetla się Auto z kluczykiem 

- skrzynia blokuje się na tym biegu, który aktualnie był załączony 

- brak reakcji na pedał gazu 

- świecąca się kontrolka TC czasem ABS 

- świecąca się kontrolka Check Engine 

 

Zapisane błady: 

- P1120 

- P1122 

 

i te poniżej. 

Please login or register to see this image.

/uploads/monthly_2016_12/20161223_174402.jpg.5f599ca4f2ed0168edde917d396ada53.jpg" />20161223_174458.jpg20161223_174504.jpg20161223_174512.jpg20161223_174541.jpg 20161223_174443.jpg20161223_174450.jpg20161223_174351.jpg

 

Po skasowaniu błędów + krótka jazda testowa: 

Silnik pracuje dobrze - wyświetla się lampa TC 

 

Błędy: 

 

20161223_184017.jpg20161223_184026.jpg20161223_184031.jpg20161223_184106.jpg20161223_184113.jpg

 

W blokach pomiarowych sprawdziłem jak zachowuje się potencjometr pedału gazu. I tak: 

Silnik nie pracuje -- 20161223_135545.jpg

 

Silnik pracuje: 20161223_135844.jpg

Silnik pracuje - gaz lekko wciśnięty 20161223_135858.jpg

 

Silnik pracuje gaz mocniej wciśnięty:  20161223_135920.jpg

 

 

I tu pojawia się pytanie czy tak ma być, czy oba potencjometry powinny równo wskazywać. 

 

Druga sprawa to nie wiem czy dobrze zinterpretowałem dane z TIS dot. CAN Hi -- chodzi o kolejność przejść przez poszczególne moduły. can.jpg

U mnie brak komunikacji z: 

-

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ntt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągnij Uec i wyczyść styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobione dwa razy. Do tego złącze na sterowniku silnika też. UEC też był już zmieniany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jeszcze do tego podmień przekaźnik nr 14 od sterownika silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Który to jest i gdzie? 

 

Chodzi Ci o ten z rysunku K2_X125 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To będzie ten. W sam naprawiam jest opisany jako 14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, idę zmienić bo mam ich kilka, i zrobię rundę. Ciekaw jestem czy będzie lepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od razu mozesz go kilka razy poruszać zeby styki sie dotarły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nic sie nie zmieni to spray do styków i wszystkie złącza wyczyścić a aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to tak na świeżo. Błędy skasowane, krótka przejażdżka (13,5 km) i znów cyrk. 

 

1. Srzynia biegów

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

2. ABS/TC/ESP

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

3.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

4. CIM 

Please login or register to see this attachment.

5.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ntt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, że sterownik pompy ABS nie pozwala się zaprogramować. 

Tech zaczną programowanie, wybieram rodzaj nadwozia potem potwierdzam rodzaj silnika i skrzyni a na koniec - komunikat programowanie nie udane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do powyższych błędów doszło jeszcze: 

 

Please login or register to see this attachment.

Do tego ubytek płynu chłodzącego - brak wycieków, motor suchy, w spalinach nie czuć "słodkiego", 

Olej w silniku taki jak ma być. 

Mam nadzieję, że to nie to co myślę :dash:

Edited by ntt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...