Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

haxu

Automatyczna skrzynia biegów szarpie na postoju.

Polecane posty

Witajcie 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.facebook.com/images/emoji.php/v6/f4c/1/16/1f642.png&key=2bfab9e3a5be1cfc5604ed0e3134894fea708d2cd62cc588e5ce88114bf8f03a" style="border:0px;vertical-align:-3px;" width="16" />:)
Od nie dawna mam problem z automatyczną skrzynią biegów w vectra 2.2 dti otóż gdy samochód się zagrzeje do ok 80C to skrzynia na postoju zaczyna szarpać gdy przerzuca na pierwszy bieg lub na luz. Problem nie występuje na manualnym trybie. Skrzynia przerzuca biegi płynnie nie przeciąga wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jedynie mam problem z tym szarpaniem na postoju który występuje stosunkowo rzadko ale występuje najczęściej gdy stoję w korku. Podczas codziennej jazdy gdy nie trzeba się zbyt dużo zatrzymywać skrzynia działa bardzo dobrze dopiero gdy się zagrzeje zaczyna skubać na postoju.:(.. Wymieniłem olej w skrzyni i działa lepiej ale nadal problem występuje. Ktoś ma jakieś pomysły co to może być? I jakie są koszta naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jak mnie dopadła cię przypadłość tych skrzyń. Przygotuj już sobie kasę na naprawę. Generalnie jak zaczyna się szarpanie po rozgrzaniu skrzyni świadczy to najczęściej o zużywających się zaworach liniowych w sterowniku elektrohydraulicznym w skrzyni lub też usterce samego sterownika. Objawy ujawniają się po rozgrzaniu skrzyni gdyż olej ma inne właściwość(jest rzadszy) i sterownik ma problemy z utrzymaniem ciśnień. Może też kończyć się konwerter.

Koszty naprawy to już indywidualna sprawa. Jak mechanior rozbierze skrzynie to ci powie co jej dolega. Powiem ci tylko, że elektrozawory liniowe w ilości 3 szt to koszt 1000zł, a cały sterownik to 3400zł. Do tego olej i robocizna. I to wszystko przy założeniu, że wystarczy wymiana elektrozaworów lub sterownika.

Odradzam też zakup używanej skrzyni - zazwyczaj kończy się tak, że problemy szybko wracają, a koszty lawinowo rosną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×