Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

haxu

Automatyczna skrzynia biegów szarpie na postoju.

Recommended Posts

Witajcie 

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.facebook.com/images/emoji.php/v6/f4c/1/16/1f642.png&key=2bfab9e3a5be1cfc5604ed0e3134894fea708d2cd62cc588e5ce88114bf8f03a" style="border:0px;vertical-align:-3px;" width="16" />:)
Od nie dawna mam problem z automatyczną skrzynią biegów w vectra 2.2 dti otóż gdy samochód się zagrzeje do ok 80C to skrzynia na postoju zaczyna szarpać gdy przerzuca na pierwszy bieg lub na luz. Problem nie występuje na manualnym trybie. Skrzynia przerzuca biegi płynnie nie przeciąga wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jedynie mam problem z tym szarpaniem na postoju który występuje stosunkowo rzadko ale występuje najczęściej gdy stoję w korku. Podczas codziennej jazdy gdy nie trzeba się zbyt dużo zatrzymywać skrzynia działa bardzo dobrze dopiero gdy się zagrzeje zaczyna skubać na postoju.:(.. Wymieniłem olej w skrzyni i działa lepiej ale nadal problem występuje. Ktoś ma jakieś pomysły co to może być? I jakie są koszta naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tak jak mnie dopadła cię przypadłość tych skrzyń. Przygotuj już sobie kasę na naprawę. Generalnie jak zaczyna się szarpanie po rozgrzaniu skrzyni świadczy to najczęściej o zużywających się zaworach liniowych w sterowniku elektrohydraulicznym w skrzyni lub też usterce samego sterownika. Objawy ujawniają się po rozgrzaniu skrzyni gdyż olej ma inne właściwość(jest rzadszy) i sterownik ma problemy z utrzymaniem ciśnień. Może też kończyć się konwerter.

Koszty naprawy to już indywidualna sprawa. Jak mechanior rozbierze skrzynie to ci powie co jej dolega. Powiem ci tylko, że elektrozawory liniowe w ilości 3 szt to koszt 1000zł, a cały sterownik to 3400zł. Do tego olej i robocizna. I to wszystko przy założeniu, że wystarczy wymiana elektrozaworów lub sterownika.

Odradzam też zakup używanej skrzyni - zazwyczaj kończy się tak, że problemy szybko wracają, a koszty lawinowo rosną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...