Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Raulek5

Dziwny problem po postoju

Polecane posty

Witajcie.

 

Autko Vectra B 99 r. silnik 2.0 DTI. Zakupione w marcu tego roku.

Jeszcze przed wakacjami wyskoczył mi błąd P0105, wyczyściłem wtedy map sensor, błąd skasowałem i było okay. Teraz od dłuższego czasu borykam się z innym problemem, otóż po rozgrzaniu silnika tak do minimum 60 stopni, zgaszeniu go i zapaleniu w niedługim odstępie czasu (tak żeby całkiem nie ostygł) pojawia mi się check. Tak samo po pompowaniu pedału hamulca przez dłuższy czas (powiedzmy 30-40 naciśnięć na postoju) oraz przy ostrym awaryjnym hamowaniu gdzie załączy się ABS, to tak samo wywala błąd.

 

Standardowo wtedy tryb awaryjny, ale tylko na chwilę, bo po przekroczeniu około 2 tyś obrotów check znika i autko jedzie ładnie. Błąd jaki wyskakuje to P0400 (5). Wyczyściłem EGR, który nie był raczej jakoś mega mocno zasyfiony ale na chwilę był spokój a teraz problem wrócił. Dodam, że poprzedni właściciel mówił, że egr jest nowy chociaż dla mnie to on nie wyglądał jak nowy :D 

 

Ogólnie nie sprawia to jakichś większych problemów, ale boję się, że któregoś pięknego dnia nieoczekiwanie auto przejdzie mi w tryb awaryjny, nie zauważę tego i włączając się gdzieś do ruchu będzie bum bo zabraknie mocy... Co byście doradzili ? Może miał ktoś podobne objawy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

p0400 to nie jest błąd TYLKO od zaworu EGR - to ogólny błąd informujący o problemie w jakimś miejscu układu podciśnienia który składa się m.in. z pompy VAC (z którą to masz problem - nie wytwarza juz właściwego podciśnienia, problem będzie się nasilał), wężyków podciśnienia, elektrozaworów sterujących oraz elementów wykonawczych: zaworu EGR, siłownika klapek w kolektorze i zaworu WG przy turbo.

Mając za małe podciśnienie masz mniej mocy i słabsze hamulce!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde tego wlasnie sie balem :-( Musze podjechac do speca zeby mi sprawdzil vakumetrem zeby potwierdzic pompe... 

 

Co do hamulcy, sa w bardzo dobrym stanie, hamuja idealnie, akurat nawet sprawdzane na diagnostyce byly i nie ma pogorszenia hamowania na przestrzeni ostatnich miesiecy :-) Dodam, ze nawet dojezdzajac na luzie na swiatlach i naciskajac kilka razy hamulec zeby zwolnic to nic sie nie dzieje z autem.

 

Czytam jeszcze o objawach vacum, czy pedal hamulca nie powinien byc twardy przy uszkodzonej pompie ? A pedal mi twardnieje dopiero po kilkunastu nacisnieciach. I nie czuje spadku mocy na przestrzeni tych kilku miesiecy. Moze gdzies z jakims wezykiem jest problem...

Edytowano przez Raulek5
Dodanie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

,

Edytowano przez Raulek5
Do skasowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No pompa mało wydajna nie nadąża z podciśnieniem,do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz... Czy moge poczekac z 2 miesiace z wymiana pompy (brak kasy chwilowo przez swieta), wedlug objawow to juz jakis czas jest problem z vacu i dalej jezdze a autko ladnie hamuje. Czy moze sie okazac ze z dnia na dzien calkiem padnie i strace hamulce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stracisz wspomaganie hamulców - ale wątpliwe aby z dnia na dzień. Widać tragedii u Cibie jeszcze nie ma. No albo przynajmniej tego nie czujesz bo postępuje to powoli więc się przyzwyczajasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mialem twardy hamulec ale tak jak mowie hamulce byly zyleta wiec myslalem ze w tym modelu tak jest, teraz wymienialem plyn hamulcowy, odpowietrzenie wszystkich kol i hamulec pracuje idealnie, jest taki jak w innych autach :-)  A skoro raczej nagle nie powinno sie nic stac to poczekam jeszcze troche az nazbieram kase na pompe i wtedy ja wymienie :-)

Dzieki za rady ! :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie kontynuacja wątku, może mnie nakierujecie jeszcze na coś :)

 

Pompy vacum jeszcze nie sprawdziłem ale wydaje mi się, że to nie z nią będzie problem. Otóż po 7 tyś km filtr powietrza był strasznie brudny (chyba uroki jazdy po mieście) wymieniłem go na nowy i autko troszkę żywsze jest, pedał hamulca tak nie twardnieje i przez 2-3 dni był spokój z kontrolką silnika, już myślałem, że nowy filtr powietrza rozwiązał sprawę... Ale dziś znów pojawił się check, podpiąłem kompa i miałem dwa błędy p0105 i p0400... Myślicie, że przez map sensor może też wywalać ten błąd z podciśnieniem w układzie ? Czytam o map sensorze i znalazłem między innymi coś takiego: " Kolejną ważna fukncją, którą pełni jest pomiar obciążenia silnika. Na podstawie kąta otwarcia przepustnicy określa się podciśnienie w kolektorze – większy kąt otwarcia = mniejsze podciśnienie. "

 

Co o tym myślicie ? Czy może są to dwa niezależne błędy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i o czym tu pisać ręce opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj... Proszę nie czepiać się o tą pompę :( Nie było jeszcze możliwości podjechać do mechanika, a ta poprawa po wymianie filtra powietrza dała mi nadzieję... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to podstawa nie możemy gdybać jak nie wiemy jaki jest stan pompy wakum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobra :) Postaram się w poniedziałek odwiedzić mechanika bo mam wolne. Tylko w przypadku siadania pompy vacum objawy nie powinny być stałe ? A tu auto różnie się zachowuje, po czyszczeniu egra jakiś czas miałem spokój z checkiem, teraz po wymianie filtra powietrza objawy na chwilę ustały :) 

Jeszcze jedna sprawa, czy na działanie pompy vacum ma wpływ temperatura ? I włączenie klimatyzacji ? Bo w zasadzie jak kupiłem auto (w marcu) był chwilowy problem, teraz przypomniałem sobie, że po pierwszym podpięciu kompa już miałem błąd P0400 ale wtedy myślalem, że to stary błąd, który został w pamięci bo sprzedający coś wspominał o wymianie egra :) Potem przez prawie całe lato nic się nie działo ( był błąd P0105 ale po czyszczeniu map sensora ustał) i teraz przy mrozach dopiero check zaczął się uaktywniać ponownie... Przejechałem jakieś 9 tyś km od zakupu auta więc jeśli okaże się to pompa vacum (odpukać bo koszty są duże) to chyba mam szczęście, że można jeździć tyle czasu z uszkodzoną :D

 

Mechanik wakumetru nie posiada ;/ Postanowiłem sam kupić i posprawdzać sobie wszystko, tylko doradźcie mi bo szukam na allegro jakiegoś i są różne rozmiary gwintów, jaki powinienem wziąć ? 1/4 ? 1/8 ? Skąd bierzecie przewody podciśnienia do wakumetru ?

 

PS. Dziś odpiąłem przewód idący z pompy vacum do serwa to na vacum czuć że palec wciąga, ale to mało miarodajne :D 

 

PS2. Wrociłem z auta, wywalał tylko błąd P0105, ale za to jak szalony. Przeczyściłem map sensor (zakładam, że on szwankuje) i zobaczymy jak dalej będzie się spisywała vectra :)

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki kup 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Kupujesz trójniki i przewód teklanowy który masz obecnie w aucie 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ja zrobiłem sobie coś takiego i tym robie wszelkie pomiary.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/b3FOuyP.jpg&key=779a241164eb22d881d56804194ea4b274f6e423fc45fb46353c5bfc644fd9cf" />

 

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję !

 

Ten zaworek zwrotny jest wymagany ?

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja go używam go do pomiaru szczelności siłownika wg od turbo i siłownika klapek dlatego jest ta strzykawka, po z tym go można odłączyć i używać samego wakumetra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czy około 100zł dla kogos kto tankuje auto i go uzywa to naprawde tak wiele???? chyba ze chcesz nówke pompe to wtedy cos koło 800zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawe ze auto to wydatki ale w domyśle mialem nówkę, 800 zł za czesc do auta wartego z 4 tys zl to jest duzo :-)  100 zl to malo, tylko pytanie czy taka pompa bedzie sprawna i jak dlugo wytrzyma :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego szukaj takiej która będzie sprawna - pytaj sprzedających na forum.

PRzecież te pompy były jeszcze w autach z 2005 roku, a zresztą nie od rocznika jest zależny ich stan.

a 100zł to różnica względem 800

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież można kupić nową za 352 zł np tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Co prawda do vectry C ale to te same pompy tylko dodatkowe ucho ale nie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to z vectry C pasuje też pompa do B ? Pamiętajcie, że mowa tu o tym starszym 2.0 DTI o symbolu x20dth :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasuje ja zakładałem do mojego DTL i też pasi a nowszy model rocznikowo, a wogóle nowe pompy z vectry C są tańsze od pomp z vectry B średnio 200zł a są te same jedynie te dodatkowe ucho ale nie potrzebne jest nam .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/9yHNsoy.jpg&key=bdf606b7a77a006c878e22417f97244c398b4907918f5fc7ca2078dfdf886440" class="ipsImage" alt="9yHNsoy.jpg" />

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OOO niezły numer... Dobrze wiedzieć :D Dzięki :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat Panowie :)

 

Błąd p0400 mi się już nie pojawia, ale jednak nie daje mi spokoju ta pompa vacum. Wiem, że najlepiej byłoby ją sprawdzić vacumetrem, tylko chwilowo miałem inne wydatki związane z vectrą (zawieszenie, świece, ubezpieczenie) i to 50 zł na vacumetr poki co nie mogę poświęcić. Sprawdziłem natomiast organoleptycznie działanie układu i oto wnioski:

 

Wszystko robione na postoju.

Podciśnienie na EGR działa ładnie ale dopiero po przegazowaniu, wtedy czuć jak zasysa palec mocno, natomiast jak pochodzi na biegu jałowym powiedzmy z 30 sekund wtedy już nic kompletnie nie czuć.

Sztanga od WG działa prawidłowo, jest zaciągnięta mocno, nie da się jej ruszyć palcami.

Jeśli chodzi o samą vacupompe mam taką jak na zdjęciu (przewód idący od serwa jest na wtyk) i odpinając przewód od serwa czuć na palcu że pompa ciągnie jak szalona, natomiast sprawdzając pompę na dole tam gdzie jest zaznaczona na obrazku literą Y,  to czuć że powietrze jest wydmuchiwane z pompy zamiast wciągane, więc chyba jest coś nie tak jednak  z pompą ? Chociaż błędu P0400 brak i nie jestem w stanie go wywołać. Oleju w układzie podciśnienia nie stwierdziłem, pompa nie leje.

 

Proszę o wyrozumiałość, wiem że układ nie sprawdza się palcem tylko vacumetrem, ale w ostatnich 2 miesiącach wydałem na vectrę ponad 2000 zł i muszę teraz trochę odczekać z wydatkami na auto a bardzo mnie ciekawi poprawność działania mojej vacum pompy :) 

 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro sztanga od turb jest zaciągnięte to raczej vacum zasysa  a nie pompuje, najprościej jednak będzie jak zainwestuje te 50zł na zegar to jeść nie chce a napewno przyda się wiele razy.

Edytowano przez kimba24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...