Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dave9223

Naprawa lub podmiana modułu Cim

Polecane posty

Witam. Kiedyś pisałem na forum objawy mojej vectry 1.8 122 KM, po długich i mozolnych poszukiwaniach w 98  % wszystko dzieje to się przez moduł Cim. Objawy to opadanie wskazówek, ikonki ESP,Akumulatora oraz kierownica z wykrzyknikiem.

Kody błędów Tech 2 to:

P0501 U2143 U2139 U2108 U2111 U2105 P1613 B2657 P1482 P0170

Kolejnym moim problemem jest to, że w mojej vektrze jest Cim 13112784 XR, którego nigdzie nie mogę znaleźć a w serwisie koszt to 2300 zł dodam że jestem z Podkarpacia i nie orientuje się nawet gdzie można naprawić taki moduł.

Pierwsze pytanie brzmi czy orientujecie się gdzie można naprawić na Podkarpaciu lub okolicy taki moduł lub czy może ktoś ma na sprzedaż.

Drugie pytanie to czy jest możliwość zastąpienia go innym, bardziej dostępnym modelem.

Borykam się z tym już ponad 3 miesiące dlatego z góry dziękuje za pomoc oraz czekam na informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Witam miałem podobna sytulacje co ty te same objawy  i tez wszyscy mówili do wymiany cim a mam cim XR   a wystarczyło wyczyścić wtyczkę i gniazdo na pompie ABS spryskałem benzyna ekstrakcyjna i przedmuchałem  i pomogło   a odpowiedz na drugie pytanie to cim XR możesz  z   zastapic cimem DL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak będziesz miał pewną diagnozę to szukaj CIM DL na wymianę. Jeśli masz dobry czujnik skrętu to można szukać samą płytkę.

Na pewno nie baw się w żadne naprawy, lutowanie itd. Szkoda kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz na myśli tą wtyczke ( jak otworzysz maskę) po prawej stronie miedzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a amortyzatorem ? Też miałeś takie błędy przed czyszczeniem tej wtyczki i gniazda ? 

Układ ABS / Silnik

P0501 Czujnik prędkości pojazdu wadliwe działanie

Układ ABS / ABS/TC/ESP

U2143 Nieprawidłowe dane z czujnika obrotu kierownicą (SAS)

Pojazd / Silnik

U2139 Brak komunikacji CAN z modułem sterującym kierownicą (SCM)

U2108 CAN-BUS Brak komunikacji z ABS/TC

Pojazd / CIM

U2111 Brak komunikacji CAN z elektronicznym wspomaganiem kierownicy (EHPS)

U2108 Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

U2105 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

Pojazd / IPC

U2105 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

Pojazd / ABS/TC/ESP

U2105 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

Immobiliser / Silnik

P1613 Brak lub nieprawidłowy sygnał blok rozruchu

Oświetlenie wnętrza / CIM

B2657 Wadliwe działanie obwodu oświetlenia

Chłodzenie silnika / Silnik

P1482 Obwód wentylatora 2 stopień regulacji. Wadliwe działanie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

 

Edytowano przez dave9223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

Edytowano przez dave9223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

Edytowano przez dave9223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

Edytowano przez dave9223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wyżej udostępniłem kody i opis błędów jakie odczytali mi Tech 2. Myślisz że to są błędy typowe dla uszkodzenia CIM czy szukac dalej np. czyszczenia wtyczek, sprawdzania bezpieczników, abs-u itp bo sterownik silnika juz wyeliminowałem, podmienialem aż 3 szt i na wszystkich bylo to samo.  

A jeżeli już faktycznie to będzie ten CIM to mówisz że lepiej będzie szukać DL, trzeba coś przerabiać żeby go założyć ?

Z tego co się orientowałem to XR kosztuje w ASO 2300  a używany jest cieżko dostępny i nawet nie wiem kto i gdzie go naprawiają, DL widziałem pare na allegro czy tam na OLX uzywane.

  Apropo lutowania to nie wiem na czym to polega ale jeden z elektrykow zaproponował mi przylutowanie mojego ale zaznaczyl ze moze pochodzic 2 lata albo 2 tygodnie chcial za to 80 zł. Dalej nie wiem co z tym fantem zrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ta duża kolo zbiorniczka płynu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj tego XR na inny np DL, EB.

XR to najgorszy syf jaki był instalowany w VC.

Czujnik SAS masz sprawny podmień tylko elektronikę.Mam takie płyty sprawne wylogowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kola76 ten człowiek posiada niesłychaną wiedzę i umiejętności jeżeli chodzi o moduły CIM GORĄCO POLECAM mi pomógł i jestem mu mega wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poszukuje modułu CIM do signum 2003 r. 13132473GK albo coś lepszego co będzie pasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×