Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
polkij1

Szarpanie przy puszczaniu/dodawania gazu vectra b 2.0 16v

Recommended Posts

Witam. Posiadam Vectre B 2.0 16v + LPG. Podczas jazdy, głownie na 4 i 5 przy puszczeniu/dodawania gazu czuć takie szarpanie, (głownie 4 i 5 na niższych biegach mniej) Może już ktoś miał taki przypadek i uporał się z nim, ja i mechanicy + elektrycy (z którymi miałem styczność) nic nie zmieniliśmy. Występuję to i na Pb i na LPG ( tu i tu tak samo). Co ostatni zostało zrobione:

-oleje, filtry, płyny miesiać temu

-pół roku temu uszczelka pod głowicą, czyszczona przepustnica i silnik krokowy

-wymieniony kolektor dolotowy

-miesiąc temu świece, kable

Szarpanie dalej jest...podmieniona cewka od znajomego (u którego nic nie szarpie) może minimalnie mniej, ale nadal jest. Rano także przy dojeżdżaniu do 1 skrzyżowania jest mocne zafalowanie obrotów, jakby prawie samochód miał zgasnąć..potem już tego falowania nie ma, ale szarpanie dalej jest.

Żadnym błędów komputer nie pokazuje.

"Czy ten typ tak ma" czy może coś jeszcze jest godne sprawdzenia/wymiany ? Drażni mnie mocno, tym bardziej, że ogólnie samochód działa dobrze, ale te szarpanie ciągle się daje we znaki. A samochód nie ma takiej wartości by tyle w niego wkładać ciągle(i co najgorsza bez efektu), bo w tym roku już UPG była już sporym kosztem dla mnie. 

 

Edited by polkij1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj, może najpierw podjedź do gazownika, podepnij auto pod kompa i ewentualnie wyreguluj gaz. Jeśli chodzi o Pb to nasuwa mi się tylko padająca pompka paliwa albo zapchane wtryski. Spróbuj dolać STP do benzyny dla przeczyszczenia wtrysków, nie zaszkodzi a może pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokazuje taki błąd: 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

może to mieć wpływ na pracę na gazie II gen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając do tematu. zero błędów na komputerze, gaz wyregulowany i szarpanie mniejsze, ale nadal jest 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się, że przyczyną jest półoś wychodząca ze skrzyni, która ma luzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobione i już nie szarpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak szarpanie dalej jest. Na benzynie większe niż na gazie. Delikatne ruszenie na 1 - czuć szarpnięcie. Sprawdzone cewka, świece, przewody, poduszki silnika i skrzyni, półosie (jest luz ale mały). Czasem zapali check od sondy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź wężyki podciśnienia i podmień z kolegą przepływkę na testy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę to zrobić, Zastanawiam się czy to może też coś nie być z mechanizmem różnicowym. Co jeszcze myślicie o emulatorze sondy ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z którego roku masz auto? polift czy przedlift? jaka skrzynia f18 czy f23?

Ale raczej na mechanizm bym nie stawiał, jakby był uszkodzony to już by się pewnie rozsypał.

Sonda sama w sobie nie powodowała by szarpania, silnik by jarał dużo więcej paliwa, mogłoby być falowanie ale raczej nie szarpanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto z roku 1998 przedlift skrzynia f18 -była 2 lata temu wymieniana, stara już głośno wyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze co mi przychodzi do głowy to sparciała wiązka ECU, to bardzo powszechne w tym silniku, pościagaj peszle i zobacz czy gdiześ nie ma gołych kabli pod listwą wtryskową, w okolicach cewki oraz idących z tyłu za silnikiem. rano jest sporo wilgoci więc może coś przebijać, ewentualnie pod wpływem drgań kable się stykają ze sobą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profilaktycznie możesz zdjąć dekiel i zobaczyć satelity ale podejrzewam że długo byś nie pojeżdził jakby szarpanie pochodziło od mechanizmu, w moment by się rozsypały satelitki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, kilka jeszcze rzeczy w takim razie muszę posprawdzać. Ogólnie to mnie strasznie irytuje te szarpanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko u mnie nie ma listwy wtryskowej, a cewka w kształcie kostki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma listwy wtryskowej to na czym jeździ samochód?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no listwa wtryskowa być musi, źle pisałem mając na myśli samą cewkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się na Twoim silniku. Ale takie objawy miałem w octavii jak padła sonda lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od skasowania adaptacji pb i przejażdżki z zakręconym gazem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz tego szarpania lub też przygasać przy zwalnianiu dojeżdżając np. do świateł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od tego co napisałem wyżej. Zobaczysz czy to wina gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż tak bardzo się nie znam, adaptacje kompem poprzez "reset wartości wyuczonych" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego u mnie szarpało tak jak u Ciebie a zwłasza przy zmianie biegów a winny był krokowy bo obroty spadały do 500/600 i dlatego szarpanie.

Może poszukaj dlaczego falują Ci obroty i czemu przygasa?

Najlepiej jak byś podmienił krokowy i przepływke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dokładnie przy zmianie biegów. Jak się zna samochód to człowiek jakoś to już mniej więcej wyczuwa podczas jazdy

Edited by polkij1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaptację kasujesz jak pisałeś. Pojeździj na samej benzynie. Zawsze to prostsze i tańsze do sprawdzenia niż podmiana części

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...