Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
polkij1

Szarpanie przy puszczaniu/dodawania gazu vectra b 2.0 16v

Polecane posty

Witam. Posiadam Vectre B 2.0 16v + LPG. Podczas jazdy, głownie na 4 i 5 przy puszczeniu/dodawania gazu czuć takie szarpanie, (głownie 4 i 5 na niższych biegach mniej) Może już ktoś miał taki przypadek i uporał się z nim, ja i mechanicy + elektrycy (z którymi miałem styczność) nic nie zmieniliśmy. Występuję to i na Pb i na LPG ( tu i tu tak samo). Co ostatni zostało zrobione:

-oleje, filtry, płyny miesiać temu

-pół roku temu uszczelka pod głowicą, czyszczona przepustnica i silnik krokowy

-wymieniony kolektor dolotowy

-miesiąc temu świece, kable

Szarpanie dalej jest...podmieniona cewka od znajomego (u którego nic nie szarpie) może minimalnie mniej, ale nadal jest. Rano także przy dojeżdżaniu do 1 skrzyżowania jest mocne zafalowanie obrotów, jakby prawie samochód miał zgasnąć..potem już tego falowania nie ma, ale szarpanie dalej jest.

Żadnym błędów komputer nie pokazuje.

"Czy ten typ tak ma" czy może coś jeszcze jest godne sprawdzenia/wymiany ? Drażni mnie mocno, tym bardziej, że ogólnie samochód działa dobrze, ale te szarpanie ciągle się daje we znaki. A samochód nie ma takiej wartości by tyle w niego wkładać ciągle(i co najgorsza bez efektu), bo w tym roku już UPG była już sporym kosztem dla mnie. 

 

Edytowano przez polkij1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj, może najpierw podjedź do gazownika, podepnij auto pod kompa i ewentualnie wyreguluj gaz. Jeśli chodzi o Pb to nasuwa mi się tylko padająca pompka paliwa albo zapchane wtryski. Spróbuj dolać STP do benzyny dla przeczyszczenia wtrysków, nie zaszkodzi a może pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje taki błąd: 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

może to mieć wpływ na pracę na gazie II gen ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu. zero błędów na komputerze, gaz wyregulowany i szarpanie mniejsze, ale nadal jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się, że przyczyną jest półoś wychodząca ze skrzyni, która ma luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrobione i już nie szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak szarpanie dalej jest. Na benzynie większe niż na gazie. Delikatne ruszenie na 1 - czuć szarpnięcie. Sprawdzone cewka, świece, przewody, poduszki silnika i skrzyni, półosie (jest luz ale mały). Czasem zapali check od sondy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki podciśnienia i podmień z kolegą przepływkę na testy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę to zrobić, Zastanawiam się czy to może też coś nie być z mechanizmem różnicowym. Co jeszcze myślicie o emulatorze sondy ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A z którego roku masz auto? polift czy przedlift? jaka skrzynia f18 czy f23?

Ale raczej na mechanizm bym nie stawiał, jakby był uszkodzony to już by się pewnie rozsypał.

Sonda sama w sobie nie powodowała by szarpania, silnik by jarał dużo więcej paliwa, mogłoby być falowanie ale raczej nie szarpanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

auto z roku 1998 przedlift skrzynia f18 -była 2 lata temu wymieniana, stara już głośno wyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co mi przychodzi do głowy to sparciała wiązka ECU, to bardzo powszechne w tym silniku, pościagaj peszle i zobacz czy gdiześ nie ma gołych kabli pod listwą wtryskową, w okolicach cewki oraz idących z tyłu za silnikiem. rano jest sporo wilgoci więc może coś przebijać, ewentualnie pod wpływem drgań kable się stykają ze sobą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie możesz zdjąć dekiel i zobaczyć satelity ale podejrzewam że długo byś nie pojeżdził jakby szarpanie pochodziło od mechanizmu, w moment by się rozsypały satelitki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, kilka jeszcze rzeczy w takim razie muszę posprawdzać. Ogólnie to mnie strasznie irytuje te szarpanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko u mnie nie ma listwy wtryskowej, a cewka w kształcie kostki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma listwy wtryskowej to na czym jeździ samochód?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no listwa wtryskowa być musi, źle pisałem mając na myśli samą cewkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na Twoim silniku. Ale takie objawy miałem w octavii jak padła sonda lambda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od skasowania adaptacji pb i przejażdżki z zakręconym gazem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego szarpania lub też przygasać przy zwalnianiu dojeżdżając np. do świateł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego co napisałem wyżej. Zobaczysz czy to wina gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bardzo się nie znam, adaptacje kompem poprzez "reset wartości wyuczonych" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie szarpało tak jak u Ciebie a zwłasza przy zmianie biegów a winny był krokowy bo obroty spadały do 500/600 i dlatego szarpanie.

Może poszukaj dlaczego falują Ci obroty i czemu przygasa?

Najlepiej jak byś podmienił krokowy i przepływke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie przy zmianie biegów. Jak się zna samochód to człowiek jakoś to już mniej więcej wyczuwa podczas jazdy

Edytowano przez polkij1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adaptację kasujesz jak pisałeś. Pojeździj na samej benzynie. Zawsze to prostsze i tańsze do sprawdzenia niż podmiana części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×